Mies nipistelee, tönii ja käyttäytyy lapsellisesti
Kuulostaa varmaan typerältä, mutta tähän on ajauduttu. Miehestä on pikkuhiljaa paljastunut kummallisia piirteitä, etenkin humalassa, enkä tiedä miten suhtautua. Mies on luonteeltaan melko temperamenttinen ja loukkaantuu pienestä. Ajoittain miehen käytös menee liiallisuuksiin ja hän käyttäytyy kuin kiukutteleva lapsi. Saattaa esim tönäistä pienesti tai nipistää kädestä ja sanoa ikävästi. Välillä tätä on tapahtunut julkisellakin paikalla ja silloin häpeän silmät päästäni ja pyydän lopettamaan. En kuitenkaan miellä tätä väkivallaksi, mutta se häilyy sietokykyni rajoilla ja harkitsen vakavasti suhteen päättämistä. Olemme olleet yhdessä pari vuotta ja molemmat reilu kolmekymppisiä, joten mistään teinisuhteesta ei ole kyse. Olen vähän hämilläni tilanteesta ja kuulisin mielelläni muiden kokemuksista.
Kommentit (65)
Törni päätyi kuoppaan. Lakatkaa antamasta anteeksi sikamaisia piirteitä statuksen nimissä. Paska on paska oli köyhä tai rikas.
Jos siedät ja hyväksyt tuollaisen käytöksen, et ole parempaa ansainnutkaan.
Mies näyttää olevansa väkivaltainen. Jos hyväksyt tönimisen, niin sinun on huomattavasti vaikeampi alkaa vetää rajaa esim. sillä hetkellä, kun mies tönäisee sinut kohti naulakkoa tai paiskaa lattialle. Hänen mielestään sinä olet jo "hyväksynyt" sen, että sinua "tönitään".
Väkivallan määrittely on sellainen, ettei se ole onneksi mielipidekysymys. Mm. töniminen ja nipistely ovat fyysistä väkivaltaa. Sitä edeltää yleensä aina henkinen väkivalta ja luultavasti teillä on sitäkin.
Tilaa netistä kirja Why does he do that, se auttaa sinua hahmottaamaan, mitä parisuhteessasi tapahtuu
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kommenteista. Tavallaan osasin odottaa tuollaisia reaktioita. Tilanne on vaan edennyt niin pikkuhiljaa, että sitä on vaikeaa itse ymmärtää. Mies kuittaa käytöksensä huumorina kun siitä hänelle huomautan ja sanoo minua tosikoksi kun en ymmärrä häntä. Mies ei myöskään ole sen tyyppinen, että hänen uskoisi sortuvan minkäänlaiseen väkivaltaan. Hän on korkeasti koulutettu ja ystäviensä seurassa hyvin pidetty ja suosittu tyyppi. Ulkopuolisten silmin hän vaikuttaa varmasti todella lempeältä ja huomaavaiselta, mutta varsinkin kahdestaan ja humalassa hän voi olla ihan eri ihminen. Olen alkanut epäilemään onko vika minussa vai onko nämä todellisia varoitusmerkkejä.
Ap
Huumorina.. eli kyseessä on pelle. Täällähän oli joskus pitkä keskustelu niistä pellemiehistä, jotka tekevät asioita mitkä ärsyttää toista ja silti eivät lopeta. Koska se on HUUMORIA. Just jotain nipistelyä, kutittamista, sormi kylkiluiden väliin tai pierua naamalle.
En käsitä muijia, jotka jäävät uhreiksi.
Vierailija kirjoitti:
Väkivallan määrittely on sellainen, ettei se ole onneksi mielipidekysymys. Mm. töniminen ja nipistely ovat fyysistä väkivaltaa. Sitä edeltää yleensä aina henkinen väkivalta ja luultavasti teillä on sitäkin.
Tilaa netistä kirja Why does he do that, se auttaa sinua hahmottaamaan, mitä parisuhteessasi tapahtuu
Miksi ihmeessä tämä viesti on saanut näin paljon alapeukkuja?? Ihanko oikeasti teille töniminen ja nipistely on ok?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä tämä viesti on saanut näin paljon alapeukkuja?? Ihanko oikeasti teille töniminen ja nipistely on ok?
Samaa mietin
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kommenteista. Tavallaan osasin odottaa tuollaisia reaktioita. Tilanne on vaan edennyt niin pikkuhiljaa, että sitä on vaikeaa itse ymmärtää. Mies kuittaa käytöksensä huumorina kun siitä hänelle huomautan ja sanoo minua tosikoksi kun en ymmärrä häntä. Mies ei myöskään ole sen tyyppinen, että hänen uskoisi sortuvan minkäänlaiseen väkivaltaan. Hän on korkeasti koulutettu ja ystäviensä seurassa hyvin pidetty ja suosittu tyyppi. Ulkopuolisten silmin hän vaikuttaa varmasti todella lempeältä ja huomaavaiselta, mutta varsinkin kahdestaan ja humalassa hän voi olla ihan eri ihminen. Olen alkanut epäilemään onko vika minussa vai onko nämä todellisia varoitusmerkkejä.
Ap
Miten nää tälläisten tarinoiden miehet on aina korkeasti koulutettuja ja esimiesasemissa. :D
Täällä on näköjään (itse väkivaltaisia?) ihmisiä, jotka eivät miellä esim nipistämistä tai tönimistä vökivallaksi. Objektiivisesti ja virallisesti lain edessä ne ovat sitä. Väkivalta on tärkeää määritellä näillä puolueettomilla virallisilla kriteereillä, eikä väkivaltaisen ihmisen kriteereillä, joissa väkivaltaa ei ole ikinä se, mitä hän itse tekee
Minilex
Lakitieto Rikosasiat Henkeen ja terveyteen kohdistustuvat rikokset Rikoslaki ja lievä pahoinpitely
Lakipuhelin neuvoo
Klo 8 - 23, la-su klo 9 - 23
Soita 0600 12 450
Rikoslaki ja lievä pahoinpitely
Lakipuhelin neuvoo - Soita 0600 12 450
Lievä pahoinpitely on henkeen ja terveyteen kohdistuva rikos. Kyseessä on pahoinpitelyrikoksen lievempi tekomuoto, jonka rangaistavuudesta säädetään erikseen. Pahoinpitelyssä tehdään ruumiillista väkivaltaa tai muutoin vahingoitetaan toisen terveyttä, aiheutetaan kipua tai saatetaan toinen tiedottomaan tai muuhun vastaavaan tilaan.
Jos pahoinpitely, huomioon ottaen väkivallan, ruumiillisen koskemattomuuden loukkauksen tai terveyden vahingoittamisen vähäisyys taikka muut rikokseen liittyvät seikat, on kokonaisuutena arvostellen vähäinen, on kyseessä lievä pahoinpitely. Itse asiassa nuo nipistely ja töniminen ovat jopa lain mukaan lievä pahoinpitely.
"Jos pahoinpitelyssä käytetty väkivalta, puuttuminen ruumiilliseen koskemattomuuteen tai terveyden vahingoittaminen on ollut vain vähäistä, on kyseessä lievä pahoinpitely. Tyypillisiä lieviä väkivallan muotoja ovat tönäiseminen, nipistäminen, tukistaminen tai päälle sylkäiseminen."
Www.minilex.fi
Heitä psyko pihalle tai lähde itse. Jompi kumpi.
Miten sinä tähän saakka ole suhtautunut. "Hihihii, älähän nyt, kikatikikati ... "? Tästä mies päättelee, että homma on ihan ok.
Kokeilepa kerran ärähtää "prkele, nyt lopetat!" Ja kas, se voi tehota. Mutta ethän sinä mitenkään voi, kun se mies ei tykkää äkäisistä, tosikoista ämmistä vaan sellaisista pikku kultamussukoista, joita on kiva taputella ja hipelöidä.
Onko se sinun mielestäsi joku vika naisessa, vaikka minussa, jos minä en siedä nipistelyä ehkä ikäviä puheita vaan hyvin jyrkästi ja selväsanaisesti kiellän? Entä millä perusteella nipistely ei ole väkivaltaa, jos se sattuu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Miten nää tälläisten tarinoiden miehet on aina korkeasti koulutettuja ja esimiesasemissa. :D
Siksi, että kuka nainen sietäisi tuollaista pienipalkkaiselta duunarilta, työttömältä tai eläkeläiseltä? Tässäkin tapauksessa mies on mitä miellyttävin muiden ihmisten seurassa, joten kulisseja pidetään yllä. Ovathan muut naiset suorastaan kateellisia ap:lle, kun eivät tiedä, mitä kotiloissa tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Nipistys ei todellakaan ole väkivaltaa.
Siitä jää jälki. Mun frendin ex tönäsi läpällä niin et jouduttiin soittaa ambulanssi. Tsoukki, tsoukki! Samana iltana tönijä sai turpiinsa baarin edessä. Karma 😉
Eipä ole kaukana että tönäisy voi muuttua lyönniksi ja nipistys hakkaamiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on näköjään (itse väkivaltaisia?) ihmisiä, jotka eivät miellä esim nipistämistä tai tönimistä vökivallaksi. Objektiivisesti ja virallisesti lain edessä ne ovat sitä. Väkivalta on tärkeää määritellä näillä puolueettomilla virallisilla kriteereillä, eikä väkivaltaisen ihmisen kriteereillä, joissa väkivaltaa ei ole ikinä se, mitä hän itse tekee
Minilex
Lakitieto Rikosasiat Henkeen ja terveyteen kohdistustuvat rikokset Rikoslaki ja lievä pahoinpitely
Lakipuhelin neuvoo
Klo 8 - 23, la-su klo 9 - 23
Soita 0600 12 450
Rikoslaki ja lievä pahoinpitely
Lakipuhelin neuvoo - Soita 0600 12 450
Lievä pahoinpitely on henkeen ja terveyteen kohdistuva rikos. Kyseessä on pahoinpitelyrikoksen lievempi tekomuoto, jonka rangaistavuudesta säädetään erikseen. Pahoinpitelyssä tehdään ruumiillista väkivaltaa tai muutoin vahingoitetaan toisen terveyttä, aiheutetaan kipua tai saatetaan toinen tiedottomaan tai muuhun vastaavaan tilaan.Jos pahoinpitely, huomioon ottaen väkivallan, ruumiillisen koskemattomuuden loukkauksen tai terveyden vahingoittamisen vähäisyys taikka muut rikokseen liittyvät seikat, on kokonaisuutena arvostellen vähäinen, on kyseessä lievä pahoinpitely. Itse asiassa nuo nipistely ja töniminen ovat jopa lain mukaan lievä pahoinpitely.
"Jos pahoinpitelyssä käytetty väkivalta, puuttuminen ruumiilliseen koskemattomuuteen tai terveyden vahingoittaminen on ollut vain vähäistä, on kyseessä lievä pahoinpitely. Tyypillisiä lieviä väkivallan muotoja ovat tönäiseminen, nipistäminen, tukistaminen tai päälle sylkäiseminen."
Www.minilex.fi
Suurin osa käyttäjökunnasta on vanhempaa väkeä, joka on nipistänyt ja läpsinyt lapsiaan, tullut miehensä tönimäksi ja läiskimäksi ja tietenkään se ei ole heidän mielestään väärin, vaikka se onkin laissa kielletty...
N30
Vierailija kirjoitti:
Jos siedät ja hyväksyt tuollaisen käytöksen, et ole parempaa ansainnutkaan.
Tämän viestin alapeukkuja syvästi ihmettelen. Itseään arvostava nainen ei anna itseään noin kiusata.
-eri
Seuraavaksi ap etsii hampaita jostain lattialta ja nenä on takaraivossa. Polvilumpiokin saattaa etsiä omistajaansa.
Vierailija kirjoitti:
Temperamenttinen = kuspää
Tuo 'temperamenttisuus' on lähinnä tekosyy sille että ei oteta mitään vastuuta omasta henkisestä kasvusta. Aikuisen ihmisen tulee opetella hallitsemaan myös ne ikävät tunteensa eikä puolustella oman itsereflektion puutetta sillä, että sattuu nyt vaan olemaan niin tempperamenttinen luonteeltaan.
Minun olisi pitänyt erota väkivaltaisesta eksästäni, kun mietin ensimmäisen kerran, että meidän pitäisi viettää enemmän aikaa isoissa porukoissa, koska silloin minullakin olisi kivaa hänen seurassaan. Kaipasin sitä hauskaa seuramiestä ja jotenkin tajusin, että se rooli oli varattu suurelle yleisölle. Vei kauemmin tajuta, että suljettujen ovien sisäpuolella oleville näytettiin eri mies.
P.s. mies testaa nipistelyllä, oletko tottunut väkivaltaan ja saako sinut trauma bondattua