Miten saan koiran luottamuksen takaisin?
Kyseessä 1,5v uroskoira, joka aina ollut perheessämme selkeästi ns. minun koirani.
Nyt parin kuukauden aikana sairastellut paljon, ollaan jouduttu käymään useaan otteeseen eläinlääkärissä ja olen väkisin joutunut välillä sitä lääkitsemään ja koira suunnilleen menee piiloon minua aina kun liikun kotona ja minulla jotain kädessä. Luulee tietenkin, että taas lääkitään.
Nyt alkuviikosta oli leikkauksessa ja joutuu käyttämään kauluria parin viikon ajan ja tietenkin kun arka on, niin kauluri kaulassa makaa vain jossain nurkassa.
Eilen jouduttiin taas lääkäriin ja tiputukseen runsaan veriripulin ja oksentelun takia, johtui kuulemma anestesialääkkeistä.
Sai niin vahvat kipulääkkeet suoneen kotiinlähtiessämme, että oli taju kankaalla vielä aamu neljältä. Sen jälkeen kävi pissalla, vielä ainakaan ei ole ripuloinut ja oksennellut. Nyt ei enää edes katsonut minuun päin, vaan meni suoraan nurkkaan makaamaan ja tietenkin taas tuli lisää lääkkeitä muutamaksi päiväksi.
Pelkään, että koira ei enää tämän jälkeen ikinä tule luottamaan minuun.
Ollaan päivin pidetty ilman kauluria, kun pystytään vahtimaan, ettei nuole leikkaushaavojaan. Haavapukua ei pysty käyttämään, se päällään pääsee nuolemaan leikkausaluetta.
Kommentit (29)
Tämän takia minä olen vannonut itselleni että jos lemmikki sairastuu tai vammautuu niin pahoin eyyä joutuidi pitkään hoitojaksoon joka olisi sille tuskallinen niin päästän lemmikin pois. En kestäisi katsoa että eläin joka täysin luottaa minuun ei yhtäkkiä tajua miksi satutan sitä.
Surullinen totuus.
Minun olisi surtava sensijaan että eläin kärsii.
Hoitovirheitä toinen toisensa perään! Ja mietit, saako koira käyttäytyä aivan kuin ei sinua palvoisi?
Vierailija kirjoitti:
Mikä noin nuorella koiralla on
Munchhaus
Eläinkin voi olla uhri. Ihmiset uhreina iso riski, ellei ole terveysalan ammattilainen tai edes uhrilla jotain diagnoosia, joka vaatii "hoitoa".
No nythän sinulla on se luottamus, olet lauman johtaja uros. Tähän asti koira varmaan luullut itse olevansa.
Seuraappa luontodokkareita miten laumaeläimillä arvo eli luottamusrjestys menee.
Vierailija kirjoitti:
Mikä noin nuorella koiralla
on
Koiralla oli keväällä pari korvatulehdusta, jota lääkitsin, sekä suolistotulehdus johon myös lääkkeet ja tässä yhteydessä vatsa ultrattiin. Sivulöydöksenä rakosta löytyi runsaasti virtsakiviä. Kivet hormonipohjaisia, jotka pysyvät kastraatiolla poissa. Koira siis kastroitiin ja samalla leikattiin virtsakivet pois.
Muuten täysin terve koira, kunhan nyt toipiuu tuosta leikkauksesta.
kyllä se kohta lähtee panemaan muita, mitäs et ollut luottamuksen arvoinen. olisit tarjonnut kunnon eväät.
Voi jestas miten tyhmiä viestejä ketju täynnä. Anteeksi, en osaa auttaa, tulin vain sanomaan tämän
Oikeasti, jos jollakin olisi neuvoja minulle, olisin todella kiitollinen. Itkettää oikein tämä tilanne. Koira minulle äärettömän rakas.
Vierailija kirjoitti:
Tämän takia minä olen vannonut itselleni että jos lemmikki sairastuu tai vammautuu niin pahoin eyyä joutuidi pitkään hoitojaksoon joka olisi sille tuskallinen niin päästän lemmikin pois. En kestäisi katsoa että eläin joka täysin luottaa minuun ei yhtäkkiä tajua miksi satutan sitä.
Surullinen totuus.
Minun olisi surtava sensijaan että eläin kärsii.
Siis sä lopettaisit nuoren koiran, jolla on väliaikaisia, mutta täysin hoidettavia sairauksia?
Ja ihmiset peukuttaa innoissaan...
Millaisia lääkkeitä ne ovat ja miten annat ne?
Vierailija kirjoitti:
Voi jestas miten tyhmiä viestejä ketju täynnä. Anteeksi, en osaa auttaa, tulin vain sanomaan tämän
joo. viestisi tosiaan on tyhmä ja turha
Hyvänen aika, koiru on lääketokkurassa ja/tai kipiä. Mahdollisesti se pissareissukin oli fyysinen ponnistus. Koiru ei nyt jaksa seurustella vaan keskittyy lepäämään. Jos koiru haluaa vetäytyä omaan koriinsa lepäämään niin anna sen tehdä niin. Palaat asiaan kun koira voi paremmin ja sitten koiruuskin jaksanee sun kanssa seurustella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Surullinen totuus.
Minun olisi surtava sensijaan että eläin kärsii.Siis sä lopettaisit nuoren koiran, jolla on väliaikaisia, mutta täysin hoidettavia sairauksia?
Ja ihmiset peukuttaa innoissaan...
Kyllä. Laittakaa mitä toi huvi on tullut maksamaan niin syykin selviää. Ihmisten hoitaminen on halpaa kun lähdetään eläinlääkäriin. Eikä pikku hoitovirheet merkkaa kun ei tule perästä kuolemantuottamus syytteitä yms.
Koirat ovat laumaeläimiä, ja rakastavat ehdoitta. Kunhan teillä elämä tasoittuu, paranee varmasti suhteennekin. Ole koiralle kärsivällinen, ja palkitse kaikesta herkuilla ja hellyydellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
joo. viestisi tosiaan on tyhmä ja turha
Tämä on se syy, miksi koulujen kesälomat ovat aivan liian pitkiä. Tenaville pitäisi antaa riittävästi kotitehtäviä lomalle niin pysyvät aktiivisena kasvioita tehdessään. Ja vanhempien pitäisi antaa riittävästi kotitöitä, aina voi vaikka maalata aidan uudelleen.
Jos se on tosi kipeä, niin voi olla ettei paljoa sosialisointi kiinnosta. Antaisin olla, ja kun on kunnolla paranemaan päin lähtisin osottaan sille että oon luottamuksen arvoinen
Kyllä se luottamus takaisin tulee, tuskin koskaan hävinnytkään. Tilanne on koirallekin uusi ja vetäytyy hämillään kuoreensa. Tee lääkityshetkistä "kivoja", palkitse koira joko herkulla tai isoilla kehuilla ja valtavalla rapsutuksella, ole innostunut äläkä näytä koiralle murhettasi. Meillä koiria ollut monta vuosikymmentä, kaikki on lääkitty ja hoidettu tekemättä siitä murheellista tapahtumaa. Koira hyväksyy sen, ne vain on tehtävä, koiran parhaaksi, itse se ei sitä ymmärrä. Omistajan tehtävä on hanskata tilanne määrätietoisella otteella. Lääkitys ja hoito ensin, sitten pieni palkinto. Hyvää jatkoa sinulle ja koiralle!
Up