Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Iso perintö tulossa ja nyt ahdistaa.

Vierailija
08.07.2022 |

Itsellä on jo kaikkea enkä tarvitse mitään. Nyt sitten tulee perintöä, jota on hoidettu huolella ja suvun takia hoitamista pitäisi jatkaa. Eikä kiinnosta yhtään.

Olen koulutuksella ja tuurillakin päässyt hyvään asemaan töissä. Elämä luistaa ja harrastuksia on paljon. Kaikkein eniten on pulaa vapaa-ajasta ja perintö uhkaa viedä sitä minulta lisää. Pääomatulot on sitä luokkaa perinnön jälkeen, että jos jään töistä pois elän hyvin eli keskivertoa paremmin, mutta sitten perintö ei jatka kasvuaan. En haluaisi luopua elintasostani perinnön takia. En nyt vaan tiedä mitä tekisin.

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No on jollain ongelmat

Tän on pakko olla provo, tuskin kukaan oikeasti ison perinnön saava kirjoittelisi tänne tälläistä. 

Vierailija
62/75 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin alkuun ostat kalliin arvokellon https://www.vuodenmies.com/paras-1000e-kello.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Ymmärrän. Itse samassa tilanteessa.

Perintönä tulossa (tulevaisuudessa) aina samalla suvulla hallussa ollut maatila, metsää, peltoja ja kesämökkejä. Vanhemmat ovat tehneet asian aina selväksi, että EI saa myydä pois. Maatila sijaitsee 35 kilometrin päässä kaupungista, missä olen töissä. Kaiken lisäksi perinnön mukana tulee 3 sisarusta, joiden kanssa en tule juttuun. Eli yhdessä pitäisi ruveta sitten pitämään maatilaa pystyssä. 

Vanhemmillasi ei ole mitään valtaa myyntiasiassa enää sen jälkeen, kun olet saanut perinnön. Koska sinulla on sisaruksia, voit luopua perinnöstä niin, että se menee sisaruksillesi. Jos omia alaikäisiä lapsia on, niin periaatteessa pitää olla joku hyväksyntä sille, että voit pätevästi luopua myös heidän osaltaan.

Vierailija
64/75 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myy pois, jos noin ahdistaa. Olen perinyt metsää, mutta en ole hoitanut niitä yhtään. Sinne jääköön luonnontilaiseen oloonsa. 

Voit saada rahaa myös siitä että et tee mitään, metsän vapaaehtoisesta suojelusta voi saada aika paljon rahaa.

Vierailija
65/75 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko perintö metsää? Metsän voi antaa jonkun asiaan erikoistuneen yrityksen hoitoon. Tekevät monesti edullisemmin, kuin metsänhoitoyhdistys. 

Metsää vain vähän sillä ei niin väliä. Se menee itsestään. Yritykset on se missä on työpaikat ihmisillä. Jos ne myydään mistä tiedän että sukulaisten työpaikat pysyy eikä lakkauteta vuoden päästä. Vaikka siellä on palkkajohtajat pitää kuitenkin osallistua kaikenlaiseen turhaan ja olla jotain mieltä vaikken ole.

Nykyään on hallitusammattilaisia, joita voit palkata vahtimaan suvun etuja. Tärkeintä on varmaan että siellä ei kukaan ryhdy sooloilemaan.

Vierailija
66/75 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä alan yrityksiä?

Vierailija
67/75 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin hittoon te sitä rahaa niin älyttömästi tarvitsette? Riittää kun on velaton katto pään päällä, rahaa laskuihin ja ruokaan. Muuta ei ihminen tarvitse.

Minä tarvitsen matkusteluun, laadukkaaseen ruokaan, viihteeseen, talon ylläpitoon, autoihin, yksityislääkäriin. Nuo nyt ainakin.

Vierailija
68/75 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näitä...

Vierailija
69/75 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No on jollain ongelmat

Tän on pakko olla provo, tuskin kukaan oikeasti ison perinnön saava kirjoittelisi tänne tälläistä. 

Niinpä ja huono sellainen

Vierailija
70/75 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö oikeasti kenelläkään muulla ole vastaavaa tilannetta?

Ap

meitä, joilla  on liikaa rahaa, emmekä halua lisää, on suomi täynnä

Vierailija
71/75 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ulosotossa 57 000 euroa.

Lapsuus insestiä ja väkivaltaa.

Mitään sulausia ole.

Jäin sair.eläkkeelle 12/2021.

Yksi lapsi - lahjakas - 21 v

vielä - herken- kotona.

En tule perimään mitään.

850e / kk ja asumistuki 56 e.

Voisitko miettiä ongelmaasi vaikka

psykiatrian erikoislääkärin kanssa, kun tuota rahaa on riesaksi asti.

Sulla viiraa.

Vierailija
72/75 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään sulausia ole.

vielä - herken- kotona.

En tule perimään mitään.

Sulla viiraa.

Vierailija
73/75 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään sulausia ole.

vielä - herken- kotona.

En tule perimään mitään.

Sulla viiraa.

Vierailija
74/75 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten suku voi sanella ja paineistaa asiassa? Jos olet ainut perijä niin olet myös vapaa tekemään perinnöllä mitä haluat. En usko että täältä kannattaa kysyä neuvoa, vaan palkata asiantuntija arvioimaan, mikä olisi paras ratkaisu realisoida perintö. Ihmisiä joutuu lähtemään työpaikoistaan, eihän se ole tavatonta. Ja ehkäpä asiat järjestyisivät niin että samoilla työntekijöillä jatkettaisiin myynnin jälkeen uuden omistajan kanssa.

Kiitos kun avauduit täällä hakemaan vertaistukea - tulin niin kiitolliseksi omasta osastani.

Vierailija
75/75 |
09.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon vaan että älä luota kenenkään kun saat perintöä ja rahaa paljon. Alkaa ystävyysuhteet rakoilee. Älä edes kerro perinnöstä kenellekkään. Olen saanut perintöä. Ei se ahdistanut mutta silloin näki kuka on tosiasiassa ystävä oikeesti. Sain perinnöksi rahaa, talon ja äitini firman. No vähän aikaa jatkoin äidin firman pitämistä mutta alkoi sitten työntekijät vaatimaan kaikenlaista ja päätin että myyn firman koska en halua mitään riitoja elämääni ja riidat olisi voineet pysäyttää firman kasvun. Isältäni on tulossa vielä isompi perintö mutta sillä ei ole firmaa.