Iso perintö tulossa ja nyt ahdistaa.
Itsellä on jo kaikkea enkä tarvitse mitään. Nyt sitten tulee perintöä, jota on hoidettu huolella ja suvun takia hoitamista pitäisi jatkaa. Eikä kiinnosta yhtään.
Olen koulutuksella ja tuurillakin päässyt hyvään asemaan töissä. Elämä luistaa ja harrastuksia on paljon. Kaikkein eniten on pulaa vapaa-ajasta ja perintö uhkaa viedä sitä minulta lisää. Pääomatulot on sitä luokkaa perinnön jälkeen, että jos jään töistä pois elän hyvin eli keskivertoa paremmin, mutta sitten perintö ei jatka kasvuaan. En haluaisi luopua elintasostani perinnön takia. En nyt vaan tiedä mitä tekisin.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Voi kyynel sentäs. Pitäiskös sun vaikka lahjoittaa perintö pois jos se noin kovin ahdistaa? Tai sitten vaan otat lusikan käteen ja lusikoit sen soppas.
Nyt olen saanut sieltä muutaman tonnin kuussa rahaa elämiseen tekemättä mitään. Tämä sopisi minulle hyvin jatkossakin, kun tienaan työstäni kuitenkin ihan hyvin.
Jos ei ole lapsia, niin yksinkertaisesti luovut perinnöstä ja jatkat vain tätä nykyistä mukavaa elämääsi.
Jos on lapsia, niin sitten yrität myydä perinnön pois ettei jää lasten vaivaksi.
No jos siellä on yrityksiä niin niiden tehtäväkin on tuottaa omistajalle tuloa, en näkisi että omistaja on velvoitettu sijoittamaan tuotto takaisin terveeseen ja toimivaan yritykseen. Investoinnit on sitten asia erikseen. Johda yritystä ja nauti tuloksista.
Senkin perkele! Anna vähän, sinulla niin paljon minulla ei mitään..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kyynel sentäs. Pitäiskös sun vaikka lahjoittaa perintö pois jos se noin kovin ahdistaa? Tai sitten vaan otat lusikan käteen ja lusikoit sen soppas.
Nyt olen saanut sieltä muutaman tonnin kuussa rahaa elämiseen tekemättä mitään. Tämä sopisi minulle hyvin jatkossakin, kun tienaan työstäni kuitenkin ihan hyvin.
Olet saanut jo muutaman tonnin kuussa vaikka et ole vielä saanut koko perintöä vaan vasta perinnön saaminen ahdistaa? Mistä olet saanut nuo muutaman tonnin kuussa sitten?
Niin kenelle sinun ne rahat pitäisi jättää? Jos ei lapsia ole niin myy pois ja käytä rahat itseesi. Et ole mussään velvollisuudessa jättämään kellekään yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Onko lapsia?
Pieniä lapsia mitkä vie aikaa. Miehen laitoin ulos, kun en jaksanut sitä. Otin tilalle taloudenhoitajan hoitamaan taloa ja lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahalla voi palkata omaisuudenhoitajan, joka huolehtii siitä, että perintö karttuu ja poikii lisää varallisuutta.
Näitä ei ole perinteisesti käytetty. Siinä on riski, että huijataan.
Ei.
Pankki hoitaa asian kyllä. Ja kokemusta on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet saanut jo muutaman tonnin kuussa vaikka et ole vielä saanut koko perintöä vaan vasta perinnön saaminen ahdistaa? Mistä olet saanut nuo muutaman tonnin kuussa sitten?
Olen ikäänkuin ollut töissä siellä vaikken ole.
Juuri tästä syystä koko perintöjuttu pitäisi asettaa sosialistiselle pohjalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahalla voi palkata omaisuudenhoitajan, joka huolehtii siitä, että perintö karttuu ja poikii lisää varallisuutta.
Näitä ei ole perinteisesti käytetty. Siinä on riski, että huijataan.
Ei.
Pankki hoitaa asian kyllä. Ja kokemusta on.
Vaikka pankki hoitaisi helpoimmat niin silti jää kaikkea riesaa hoidettavaksi. En oikeasti halua tehdä mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs hämäräbisneksiä siellä on perinnöksi tulossa. Ettei vain jotain provobisneksiä.
Vierailija kirjoitti:
Juu, omaisuudenhoitajan, joka hoitaa omaisuuden omaan taskuun. Sori, elin ysärilaman.
Mihin hittoon te sitä rahaa niin älyttömästi tarvitsette? Riittää kun on velaton katto pään päällä, rahaa laskuihin ja ruokaan. Muuta ei ihminen tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs hämäräbisneksiä siellä on perinnöksi tulossa. Ettei vain jotain provobisneksiä.
Joo provo provo
Huono provo.
Älä ota vastaan.
Tai myy.
Osakkeet voi myydä, metsän voi myydä, yrityksen voi myydä.
Rahat voit lahjoittaa vaikka vanhustenhoitoon.
OIkea asenne!