Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Osaako teidän 1-2v. pukea itse?

Vierailija
08.07.2022 |

Minkä ikäisenä lapsen pitäisi osata pukea itse?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 - 5 vuotias alkaa osaamaan, mutta montaa eskarilaistakin joutuu auttamaan.

Vierailija
2/14 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä 2v. pitäisi jo osata pukea itse. Tai ainakin ohjattuna niin, että sanotaan mikä vaate laitetaan ensin. Toki autetaan, jos menee väärinpäin ja annetaan yrittää uudestaan. Vetskarit ja napit ja nepit voi olla vaikeita, niiden kanssa voi auttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuopus ei jostain syystä ollut lainkaan kiinnostunut pukemaan itse. Päiväkotiin meneminen 3-vuotiaana motivoi kummasti. Menin hakwmaan lasta ekana päivänä, ja siellä se veti sukkia jalkaan.

Vierailija
4/14 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-vuotiaskin voi alkaa opetella pukemista itse. Silloin kun lapsi on virkeä eikä ole kiire mihinkään, on hyvä antaa lapselle joku helposti puettava vaatekappale kokeiltavaksi. Sitä mukaa sitten useampia, kun pukeminen alkaa sujua. Monilla lapsilla on myös jossain vaiheessa taaperoikää into pukemisleikkeihin. Silloin pukeminen on hauskinta hommaa ikinä, ja sisälläkin kuljetaan saappaissa ja kurahousuissa.

Vierailija
5/14 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä paras ikä siihenkin taitaa olla 7-8v. Kun kerran rattaissakin istutaan 6-7v. asti. Pelkkää pilttiruokaa syötetään 4v. asti ja vaippoja pidetään 5-vuotiaaksi. Koulu aloitetaan totta kai vasta sinä vuonna kun täytetään 8v., vaikka oltaisiin synnytty tammikuussa, koska lapsen luokallahan voi olla joku vanhempi, jolla on paremmat valmiudet kouluun.

Vierailija
6/14 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se ompelee itte vaatteensa ja virkkaa pipot.

Vierailija
7/14 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä paras ikä siihenkin taitaa olla 7-8v. Kun kerran rattaissakin istutaan 6-7v. asti. Pelkkää pilttiruokaa syötetään 4v. asti ja vaippoja pidetään 5-vuotiaaksi. Koulu aloitetaan totta kai vasta sinä vuonna kun täytetään 8v., vaikka oltaisiin synnytty tammikuussa, koska lapsen luokallahan voi olla joku vanhempi, jolla on paremmat valmiudet kouluun.

Missä siis asut?

Vierailija
8/14 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän esikoinen puki 1,5-vuotiaan jo aikalailla kaikki vaatteet itse. Tietysti joskus väärinkin, mutta sitten vaan uusintayritys. Pikkuveli syntyi siis tuolloin ja ulos lähtiessä oli helpompaa heittää isommalle lapselle vaatteet valmiiksi eteiseen, mitä sitten itse ihmetteli ja puki päälleen ja viihtyi sillä aikaa, kun minä puin vauvaa ja laitoin vaunuihin.

Vierailija
9/14 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset ovat pitäneet itsestään huolen täysin heti syntymän jälkeen. Napanyörinkin leikkasivat itse, peseytyivät ja laittoivat vaatteet päälle. Sitten kun lähdettiin sairaalasta kotiin, niin he ovat kävelleet itse sairaalasta kotiin.

Vierailija
10/14 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö oli alle 2v kun osasi jo aika hyvin pukea. Muistan sen siitä, kun luopui vaipastakin silloin. Oli kova halu olla yhtä hyvä kaikessa kun isoveljensä. Isoveli taas oli se 4v kun osasi laittaa kaikki vaatteet itse, siis kaikki ulko- ja sisävaatteet.

Vierailija
11/14 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapset ovat pitäneet itsestään huolen täysin heti syntymän jälkeen. Napanyörinkin leikkasivat itse, peseytyivät ja laittoivat vaatteet päälle. Sitten kun lähdettiin sairaalasta kotiin, niin he ovat kävelleet itse sairaalasta kotiin.

Aika köyhää tuo kotiin taapertaminen.

Meidän piltti ajeli laitokselta kotiin omalla autollaan, jonka se oli luottokortillaan hankkinut.

Vierailija
12/14 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne kummasti osaavat alle 2v jo kun antaa vaatteita ja turata rauhassa. Usein aikuisella on se olettamus ettei se nyt vielä ja jos lasta ei niin kiinnosta, ei myöskään ala harjoitella. Oma ipana sattui olemaan sitä lajia joka halusi itse ja 2v puki sisävaatteet, haalarit ja saappaat. Töissä naperot kyllä kulkevat hatuissa ja saappaissa kun odottavat vuoroaan pukemiseen.Näkyy kyllä miten kotona saa/tarvitsee yrittää tai ei tarvi.

Vierailija
13/14 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas, vanhemmat taas vaativissa asiantuntija-ammateissa..?

Mut kyl ainakin kotikasvatetut lapset yleensä pukee 1-2 ikäisenä itse, 1 v. vaihtaa vaippansa ja 2 v hoitaa itsenäisesti vessakäynnit. Jos tulee vahinkoja niin tykkäävät pestä nyrkkipyykkiä ämpärissä.

Vierailija
14/14 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-vuotias osaa pukea jo hyvin. Vetoketjua ei osaa laittaa itse muuta kuin haalarista. Kengännauhatkin sais jonkinlaiselle sykkyrälle, jos sellaiset löytyisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä