Jos joku on pidätetty, saako tietoa?
Jos joku henkilö pidätetään, saako tätä tietoa jostakin selville?
Esim. soittamalla poliisiasemalle.
Kyse olisi siis pidempikestoisesta pidätyksestä. Sen maksimihan on 96h minkä jälkeen pidätettyä on vaadittava vangituksi tai vapautettava.
En ole missään sukulaissuhteessa ko. henkilöön.
Kommentit (11)
Vierailija kirjoitti:
No ei ole.
Mitä ei ole?
On sulla ongelmat. :D
No et todellakaan saa, käytä järkeäsi!
Et sinä siitä tietoa saa. Eikä kukaan muukaan. Jos vaikka tapahtuu tappo niin eihän poliisikaan tiedota muuta kuin että epäilty on pidätetty. Korkeintaan kertoo iän ja sukupuolen.
Ei ne sitä varmaan kovin herkästi kerro.
Juoppoputkaan viedyistä sai ainakin joskus tiedon asemalta kun kertoi nimen ja olevansa huolissaan.
Mutta jos pidetään kiinni useamman vuorokautta, kyse on vakavammista asioista, jolloin ei välttämättä kerrota, koska se saattaisi haitata jopa itse rikostutkintaa.
Vierailija kirjoitti:
On sulla ongelmat. :D
No et todellakaan saa, käytä järkeäsi!
No on se kun olen huolissaan mihin yksi henkilö on hävinnyt. Ei mitään tietoa eikä yhteyttä saa.
Tee katoamisilmoitus.
Silloin paljastuu onko kaveri posessa. Jos on, poliisi ei lähde sitä etsimään
Kai nyt aikuisella ihmisellä on halutessaan oikeus kadota? Pieni irtiotto erämaamökillä tms.
Vierailija kirjoitti:
Kai nyt aikuisella ihmisellä on halutessaan oikeus kadota? Pieni irtiotto erämaamökillä tms.
Joo no toki näinkin.
Minulla vain on vahvat perusteet epäillä että tämä henkilö ei ole erämaamökillä.
Lähiomaisella on mahdollista saada tieto, että on hengissä ja kunnossa, ei muuta.
Sitten saa tietää jos/kun vangitaan. Oikeuden päätöksistä on näytillä tiettyjä tietoja.
No ei ole.