Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotko siihen että tietyt tunnetilat aiheuttavat tiettyjä fyysisiä sairauksia?

Vierailija
08.07.2022 |

Siis tää että katkeruus aiheuttaa syöpää, ahdistus hengitystietauteja, itseviha autoimmuunisairauksia jne.

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Kyllä niihin löytyy ihan oikeat lääketieteelliset syyt huuhaan sijaan.

Vierailija
2/19 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katkeruus aiheuttaa syöpää? Johan on. Sama kuin väittäisi, että syöpään sairastunutta rangaistaan pahoista teoistaan.

Voi olla, että pumpusta ottaa, kun järkyttyy pahasti tai ripuli iskee, kun jännität jotain edessä olevaa tilannetta. Päätäkin voi särkeä, kun on ahdistunut. Mutta, että kroonisia sairauksia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/19 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. 

Myöskään käänteisenä väite ei pidä paikkaansa eli sairas ei voi parantaa ruumiillista sairauttaan ajattelemalla ja tuntemalla tietyllä tavalla.

Ainoa tieteellisesti todistettu jonkinlainen kytkös on pitkäaikainen tai äkillinen voimakas stressi, joka voi stressihormonien kautta kohottaa ruumiillisen sairastumisen todennäköisyyttä. Ja stressiinhän liittyy kielteisiä tunnetiloja, joten ehkä jotkut siitä päättelevät, että se tunne aiheutti sairastumisen?

Vierailija
4/19 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaikki stressi aiheuttaa sairauksia. Vaikutus tosin tule minkään maagisen tunnetilan kautta, vaan ihan veressä olevien kortisolimäärien kautta. Stressi siis vaikuttaa aineenvaihduntaan ja sitä kautta se vaikuttaa sisäelimiin, hormonituotantoon, maksaentsyymeihin, kolesterolitasoihin, verisuoniin, jne. Se voi myös aiheuttaa tuki-ja liikuntaelinvaivoja esim sitä kautta, että stressaantuneena jännittää hartioita ja leukalihaksia ja jÄnnityspäänsäryn lisäksi tämä aiheuttaa pitkällä aikavälillä kulumia. Jne.

Ja monet negatiiviset tunteet aiheuttavat stressiä (tai seuraavat stressistä). Hankalaa on se, että monet positiivisetkin tunteet aiheuttavat stressiä, jos ovat kovin vahvoja tai yhtäkkiäsiä.

Vierailija
5/19 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan.

Vierailija
6/19 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon kyllä. Juttelin siitä yleislääkärin kanssa, jonka vastaanotolla olen käynyt 15 vuotta. Hän ei  tietenkään perusta kokemustaan lääketieteellisin faktoihin, mutta on työssään oppinut tuntemaan ihmismieltä sekä ihmisten tarvetta paeta vaivojaan oireita hoitaviin lääkkeisiin. Yksi sairaus johtaa toiseen, koska aikaa ja halua ei ole kuunnella omaa kehoaan ja itseään. Ei haluta muuttaa elintapojaan, ei pysähtyä miettimään mielialaan vaikuttavien ongelmien perimmäistä syytä ja loppujen lopuksi syövän syntymisen voi jopa ajoittaa asiakkaan elämäntilanteiseen vuosien taakse.

Vierailija
7/19 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä epäilen, että anoreksia aktivoi mun colitis ulcerosan, stressikin aktivoi epäilisin.

Vierailija
8/19 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen enemmänkin niin, että joka puhuu usein katkeruudesta ja epäilee muiden olevan katkeria on itse katkera.

Vierailija
9/19 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ehkä noin mustavalkoista ole, mutta ihminen on kokonaisuus ja pitkään jatkuessaan esim. Stressi vaikuttaa haitallisesti elimistöön.

Vierailija
10/19 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ihastuminen aiheuttaa hetkellisen aivovaurion.

Vierailija
11/19 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä epäilen, että anoreksia aktivoi mun colitis ulcerosan, stressikin aktivoi epäilisin.

Anoreksiaan liittyvä aliravitsemus ja yksipuolinen syöminen tekevät hallaa suolistolle.

Vierailija
12/19 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullun lehmän tauti.

Vierailija
13/19 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anoreksia oli alle parikymppisenä, 5-6 - luokilla. Terveydenhoitaja punnitsi mua silloin.

Ja kun mä vanhenin alle parikymppisestä kohti kolmekymppiä, alkoi mulla esiintyä polyyppejä, ja on ajan kysymys, milloin sairastun syöpään, jos eläminen henkisesti ylipäätään on mahdollista mielenterveyden osalta. Aina kun mun suolisto on tulehtunut, suolen soluissa tapahtuu muutoksia ja mutaatioita, kunnes solut alkavat jakaantua pahalaatuisesti.

Vierailija
14/19 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä tiedä. Tunteiden panttaaminen kyllä veti oman kroppani solmuun. Kun sain tunteet vapaasti soljumaan, rauhoittuivat epämääräiset kivut sekä vatsan sekoilu.

Vierailija
15/19 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon kyllä. Juttelin siitä yleislääkärin kanssa, jonka vastaanotolla olen käynyt 15 vuotta. Hän ei  tietenkään perusta kokemustaan lääketieteellisin faktoihin, mutta on työssään oppinut tuntemaan ihmismieltä sekä ihmisten tarvetta paeta vaivojaan oireita hoitaviin lääkkeisiin. Yksi sairaus johtaa toiseen, koska aikaa ja halua ei ole kuunnella omaa kehoaan ja itseään. Ei haluta muuttaa elintapojaan, ei pysähtyä miettimään mielialaan vaikuttavien ongelmien perimmäistä syytä ja loppujen lopuksi syövän syntymisen voi jopa ajoittaa asiakkaan elämäntilanteiseen vuosien taakse.

Tyypillistä syöpäsairaan syyllistämistä.

Itse olen vertaisryhmissä kuullut ajatuksen rintasyöpäpotilailta että syöpä on tullut poikkeuksellisen tai traumaattisen tapahtuman jälkeen, esim. ero tai läheisen kuolema. Itselläni tällaisia traumaattisia menetyksiä oli useita peräjälkeen ja sitten tuli syöpä.

Näille ei itse voi mitään ja kun tilanne on tarpeeksi traumaattinen niin sitä stressitilaa ei saa kehosta pois "kuuntelemalla kehoaan ja itseään". En saanut apua vaikka kävin terapiat ja vieläkin olen psyk.polin asiakas että yritetty kyllä on "kuunnella". 

Vierailija
16/19 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietyt ruumiinosat korreloivat kehomme energiakeskusten (chakrojen) kanssa ja jos nuo chakrat ovat epätasapainossa niin ongelmat voivat manifestoitua henkisinä ja fyysisinä ongelmina.

https://flexhk.com/blog/warning-signs-your-chakras-are-out-of-balance/

Vierailija
17/19 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain syövän. En ole katkera, mutta olen ollut hyvin masentunut. Koen vakavan masennuksen pahempana sairautena kuin syövän. Onneksi selvisin molemmista.

Vierailija
18/19 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

👍

Vierailija
19/19 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katkeruus aiheuttaa syöpää? Johan on. Sama kuin väittäisi, että syöpään sairastunutta rangaistaan pahoista teoistaan.

Voi olla, että pumpusta ottaa, kun järkyttyy pahasti tai ripuli iskee, kun jännität jotain edessä olevaa tilannetta. Päätäkin voi särkeä, kun on ahdistunut. Mutta, että kroonisia sairauksia?

Kerro esimerkkejä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi