Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos on mahdollisuus, niin kannattaa ostaa mökki.

Vierailija
07.07.2022 |

On kyllä paras sijoitus elämänlaatuun. Terveyskin pysyy yllä kun aina on jotain pikku puuhaa. Voin suositella lämpimästi.

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2400 brutto palkalla eläke on 1000 netto kuukaudessa ja jos on mökki niin ei saa toimeentulotukea lääkkeisiin.

Leskeneläke huononnettiin 1975 syntyneillä ja sitä nuoremmilla, sitä saa vain 10 vuotta.

Vierailija
22/72 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi olla huvila, jossa ilmastointi, astianpesukone, pyykkikone ja muutkin mukavuudet. Sellainen on oma koti. Miksi siis maksaisin mökistä.

Niin paljon minulle ei maksettaisi, että menisin jonkin jorpakon rantaan hyttysten syötäväksi.

Kermapärse!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2400 brutto palkalla eläke on 1000 netto kuukaudessa ja jos on mökki niin ei saa toimeentulotukea lääkkeisiin.

Leskeneläke huononnettiin 1975 syntyneillä ja sitä nuoremmilla, sitä saa vain 10 vuotta.

Eläkeläisille ei ole ilmaisia siivouspalveluita ja tuosta 1000 netto eläkkeestä pitää kodin siivouskin ostaa.

Vierailija
24/72 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita mökki vuokralle, nii saat lisätuloja.

Minä olen ihan omalla eläkkeellä, en ymmärrä, miksi jonkun pitäisi saada kuolleen henkilön eläke?! Luulin, että vain jossain Kreikassa tapahtuu näin.

Vierailija
25/72 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä asun mökilläni.

Silloin se on koti eikä mökki.

Vierailija
26/72 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen aina tuota työleiri-vslitusta. Mitä töitä teillä siellä mökillä on? Mulla ei juurikaan, välillä saattaa jopa tulla aika pitkäksi.

Vierailija
27/72 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pienikin mökki on työleiri mutta iso omakotitalo tontteineen ei ole?

Tyypillisesti kodin ylläpidossa on enemmän aikaa, koko vuosi käytettävissä, kaikki on lähellä, tarvikekaupat ja palveluntarjoajat. Mökin ylläpito on kuin rintaman huoltoa kaukana kaikesta. Tyyppitapauksessa.

Vierailija
28/72 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Törkeä aloitus. Haluat vain vahingon kiertämään.

Älkää missään tapauksessa ostako mökkiä!

Tämän neuvon meille antoi Pirkko Perseauki.

Vierailija
29/72 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ihan omalla eläkkeellä, en ymmärrä, miksi jonkun pitäisi saada kuolleen henkilön eläke?! Luulin, että vain jossain Kreikassa tapahtuu näin.

Osa saa Suomessa leskeneläkettä, vaikka on uudelleen naimisissa, täytyy vain mennä tietyssä iässä, että sen saa.

Vierailija
30/72 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläisille ei ole ilmaisia siivouspalveluita ja tuosta 1000 netto eläkkeestä pitää kodin siivouskin ostaa.

Pakko olla trolli.

Siivoa itse tai pyydä apua lapsiltasi.

Ai lapsia ei ole, no siihen ei voi enää vaikuttaa.

Vai tarkoitatko mökin siivousta? 🤭

Parempi myydä mökki pois.

Vierailija
31/72 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen aina tuota työleiri-vslitusta. Mitä töitä teillä siellä mökillä on? Mulla ei juurikaan, välillä saattaa jopa tulla aika pitkäksi.

Työleiri on suhteellinen käsite. Omistusmökki on työleiri verrattuna omaan osakehuoneistoon. Mutta oma osakehuoneistokin on työleiri verrattuna vuokramökkiin.

Vierailija
32/72 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa saa Suomessa leskeneläkettä, vaikka on uudelleen naimisissa, täytyy vain mennä tietyssä iässä, että sen saa.

Trolli!

Vierailija
33/72 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menee naimisiin alle 50-vuotiaana niin saa leskeneläkettä, jos puoliso kuolee.

Tosin nyt saa avolesketkin tietyin perustein, mutta 1975 ja sitä nuoremmilla naimisissa olevilla sitä muutettiin, saa vain 10 vuotta.

Vierailija
34/72 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Trolli!

Ei ole, täytyy vain olla yli 50, kun menee uudelleen naimisiin.

Vierailija
35/72 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mökkeily ei kiinnosta ollenkaan. Siellä ei ole mitään järkevää tekemistä. Matkailuauto olisi kyllä kiva.

Vierailija
36/72 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työleiri on suhteellinen käsite. Omistusmökki on työleiri verrattuna omaan osakehuoneistoon. Mutta oma osakehuoneistokin on työleiri verrattuna vuokramökkiin.

No enpä sanoisi. Jos vuokramökin siivous ja esim. saunapuiden pilkkominen on vuokralaisen vastuulla, minulla olisi tuosta suurempi stressi kuin oman kerrostalokämpän ylläpidosta.

Vierailija
37/72 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko olla trolli.

Ei ole trolli. Eläkeläiset eivät saa Suomessa ilmaista kodin siivous apua. Jos eläke on 1257 tai alle niin voi saada 2 palveluseteliä, joilla saa alennusta 2 tunnin siivouksesta kuukaudessa kaksion kokoiseen asuntoon. Mutta ei saa omistaa kesämökkiä eikä olla tilillä isoja summia.

Vierailija
38/72 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pienikin mökki on työleiri mutta iso omakotitalo tontteineen ei ole?

Tyypillisesti kodin ylläpidossa on enemmän aikaa, koko vuosi käytettävissä, kaikki on lähellä, tarvikekaupat ja palveluntarjoajat. Mökin ylläpito on kuin rintaman huoltoa kaukana kaikesta. Tyyppitapauksessa.

Onhan tuossa perää. Mutta mökiltä ei tehdä impulssiostoja eikä sielläselailla alennuskuvastoja.

Syrjäisessä mökissä on just se kiva, että "rintamalle" meno suunnitellaan tarkkaan, ja mukaan otetaan kaikki tarvittava. Mökillä sitten ei tarvi enää sätkiä mihinkään suuntaan, kun niillä mennään, mitä on.

Minusta on aina hauska katsoa tilitietoja mökillä, kun pitkän mökkirupeaman aikana tilitapahtumat ovat pyöreä nolla.

Vierailija
39/72 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko olla trolli.

Ei ole trolli. Eläkeläiset eivät saa Suomessa ilmaista kodin siivous apua. Jos eläke on 1257 tai alle niin voi saada 2 palveluseteliä, joilla saa alennusta 2 tunnin siivouksesta kuukaudessa kaksion kokoiseen asuntoon. Mutta ei saa omistaa kesämökkiä eikä olla tilillä isoja summia.

Siis ei voi olla totta! Oletko sitkeä trolli, vai miksi ajattelet, että eläkeläisten pitäisi saada ilmaiset siivoukset?! Olen itsekin eläkeläinen, enkä koskaan ole kuvitellut, että joku ulkopuolinen maksaisi tarvitsemani palvelut. Jos en jaksa/pysty siivota, sitten olen siivoamatta.

Muuten, tiesitkö, että esim. mielenterveysongelmaiset eivät saa kotiapua? Toisin kuin fyysisesti vammautuneet, joilla käy mm. siivooja, jopa koirien ulkoiluttaja.

Vierailija
40/72 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeitä maksetaan 33 miljardia, kun työttömyyskorvauksia vain 4,9 miljardia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kuusi