Mitä mieltä olet ihmisestä, joka tapailee monia samanaikaisesti näille kertomatta sitä?
Omasta mielestäni pitäisi edes kertoa, jos on muita ketä tapailee.
Kommentit (24)
Tapailuvaiheessa on ihan turha kertoa. Se on trianguloimista jossa asettaisi ihmiset kilpailuasemiin suhteessa toisiinsa.
Eiköhän melko iso osa esim. Tinderin käyttäjistä tapaile useampi samaan aikaan. Tapailu on vaan tapailua. Oma moka, jos siitä kehittää päässään jonkun vuosisadan rakkaustarinan.
Siinähän tapailee. Miksi sua kiinnostaa mitä muut tekee? Itse en jaksa tapaa ensimmäistäkään. Vähän sama kuin voihan joku pitää neljää vaimoa mutta miksi kun yhdessäkin on jo liikaa vaivaa. Sama homma voihan sitä pitää neljää miestä, mutta yhdestäkin voi olla niin paljon riesaa ja surua jos se on väkivaltainen tai juoppo.
Tuskin se on keltään pois jos tapailee. Ei mua ainakaan haittais. En omista kuin itseni.
No itse olen sellainen, että tapailen vain yhtä ihmistä kerrallaan. Siirryn sitten seuraavaan jos ei toimi. Eli minua ihmetyttää ihmiset, joilla riittää aika ja innostus tapailla useita ihmisiä samaan aikaan jopa pitempiäkin aikoja. Mutta meitä on erilaisia.
Tapailu on minusta kepeää kahvittelua, kävelyllä käymistä yms. eikä siihen välttämättä sisälly mitään fyysistä, ehkä heippahalaus ja -suukko korkeintaan.
Seurustelu on eri asia, sitä tehdään vain yhden ihmisen kanssa kerrallaan. Itse vedän rajan siihen, että kun ollaan menty sänkyyn tai asia alkaa tuntua ajankohtaiselta, niin mahdolliset muut tapailukumppanit jäävät pois.
Usein minulle käy ihan luonnostaan niin, että kun oikein ihastun johonkin mieheen niin ei edes enää kiinnosta kukaan muu. Mutta en myöskään ajattele mitään negatiivista ihmisestä joka harrastaa tuota tapailu-tutustumista useamman kanssa samaan aikaan odotellessaan että se oikea osuu kohdalle.
Vierailija kirjoitti:
No itse olen sellainen, että tapailen vain yhtä ihmistä kerrallaan. Siirryn sitten seuraavaan jos ei toimi. Eli minua ihmetyttää ihmiset, joilla riittää aika ja innostus tapailla useita ihmisiä samaan aikaan jopa pitempiäkin aikoja. Mutta meitä on erilaisia.
Mua taas ärsyttää ihmiset, jotka kippaa toisen mäkeen heti ensimmäisestä poikkipuolisesta sanasta ja siirtyy seuraavaan.
Eli mua ihmetyttää ihmiset, jotka eivät pysty sitoutumaan toiseen.
Vierailija kirjoitti:
Mä en näe kauheasti eroa siinä, että kartoittaako ne vaihtoehdot päällekäin vai peräkkäin.
Tapailin kahta miestä samaan aikaan. Olin juuri aloittanut tapailun yhden miehen kanssa, ehtinyt yhden kerran tavata hänet, kun tapasinkin baarissa toisen, todella kiinnostavan miehen. Koska tapailu ei ollut vielä niin pitkällä, että olisin osannut tehdä johtopäätöksiä asioista, tapailin heitä jonkin aikaa kumpaakin, parin kuukauden ajan. Sitten lopetin tapailut ensimmäisen kanssa ja aloin seurustella (ja myöhemmin menin naimisiin) toisen kanssa. Minusta täysin ok toimintaa. Olisi ollut turhaa dumpata eka mies vielä siinä vaiheessa, kun luonteet tai edes se, oliko kumpikaan mies minusta tosissaan itse kiinnostunut, oli auki. Enkä keksi, miksi olisi pitänyt infota miehiä toisistaan?
Vierailija kirjoitti:
Tapailin kahta miestä samaan aikaan. Olin juuri aloittanut tapailun yhden miehen kanssa, ehtinyt yhden kerran tavata hänet, kun tapasinkin baarissa toisen, todella kiinnostavan miehen. Koska tapailu ei ollut vielä niin pitkällä, että olisin osannut tehdä johtopäätöksiä asioista, tapailin heitä jonkin aikaa kumpaakin, parin kuukauden ajan. Sitten lopetin tapailut ensimmäisen kanssa ja aloin seurustella (ja myöhemmin menin naimisiin) toisen kanssa. Minusta täysin ok toimintaa. Olisi ollut turhaa dumpata eka mies vielä siinä vaiheessa, kun luonteet tai edes se, oliko kumpikaan mies minusta tosissaan itse kiinnostunut, oli auki. Enkä keksi, miksi olisi pitänyt infota miehiä toisistaan?
Noin voi verrata paremmin miesten seksitaitojakin. Pelkän yhden kerran jälkeen se voi olla vaikeaa.
Monen rakastajan/rakastajattaren pitäminen samanaikaisesti, kun kyseessä ei ole ammattimainen palvelu, on terveysriski - mutta sitähän yksikin seksisuhde kai voi olla.
Ehkä asia on moraalinen: syötetäänkö yhdelle tai useammalle rakastajalle/rakastajatterelle aktiivisesti mielikuvaa seksisuhteen virallistamisesta tai muusta pitkäaikaisuudesta? Jos ei, jokainen on itse vastuussa odotuksistaan.
Vaikka kyseessä olisi "fantasiasuhteet" eli suhteet ovat fyysisesti rajoittuneita (esim. tapaamiset ovat naiselle riittävän tyydyttäviä vain mielikuvatasolla, tai hän nauttii pelkästä kestittämisestä ilman fyysistä vastinetta minkä ehtii), pätee mielestäni sama periaate kuin edellä: suhteesta hyötyminen huijaamatta tai huijaamalla ovat kaksi eri asiaa. Huijaaminen on tarkoituksellista harhaanjohtamista.
Seksisuhteet eivät lähtökohtaisesti kuulu rakastajalle/rakastajattarelle, ellei ole aihetta olettaa tai tietoa siitä, että rakastaja/rakastajatar katsoo suhteiden kuuluvan myös itselleen (vedoten terveytensä kontrollointiin tai odotuksiinsa seksisuhteen tulevaisuuden suhteen).
Toinen asia mitä tulee mieleen, on se että moneen suhteeseen samanaikaisesti kykenevän on ehkä menevä ihminen. Tai ammattinsa sukupuolijakauma hänelle seksuaalisesti eduksi. Ehkä kaunis/komea, tai menestynyt - tai ihan vain vaatimaton. Kenties hänellä on seksuaalihäiriö. Tai hän on löytänyt internetissä helpot apajat ja "kierrättää tavaraa". Ehkä hän pystyy olemaan suhteissa luonteiltaan hyvin erilaisten ihmisten kanssa (heidän puutteensa eivät haittaa). Eli vähän sellainen pelottavakin henkilö. Toisaalta osaa nauttia, mutta toisaalta on "rajaton" tai keskittyy pelottavalla yksipuolisuudella seksuaalisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin voi verrata paremmin miesten seksitaitojakin. Pelkän yhden kerran jälkeen se voi olla vaikeaa.
Tässä oli kysymyksessä tapailu, minulla ainakaan ei seksi kuulu vielä tapailuvaiheeseen, vaan käsitän tapailun kevyenä kahvittelu-leffassakäynti-tyyppisenä toimintana.
Vierailija kirjoitti:
Alemman tason mies.
Perustelu nyt hieman. - En itse miehenä aktiivisesti hae kumppania vaikka sinkku olenkin mutta jos hakisin ja olisin esimerkiksi nettitreffiprofille kirjautuneena niin vaikka olen "hmm" jotain muuta kuin ihan alimman tason mies, ainakin omasta rajoittuneen mielikuvani perusteella, niin minusta olisin hölmö, jos aattelisin, että joku nainen laittaisi minulle viestin niin hän ei laittaisi taatusti kenellekään muulle vaan enemoi uskoisin hän laittaisi useamnalle ja mahd. yrittäisi myöhemmin esimerkiksi keskittää kesälomansa aikoihin useamman miehen tapaamisen, koska ainoastaan viestien vaihdon kautta saa toisesta vain rajoittuneen mielikuvan, joka voi vastata todellisuutta mutta voi olla myös jotain ihan muuta. - Kyse ei ole aina edes siitä, että toinen valehtelisi, vaan siitä, että eri ihmiset antavat asioille erilaisia merkityksiä.
Meneviä ja kokeilunhaluisia nykyihmisiä. Monella naimisissa olevalla tutulla on salainen rakastaja ja he sädehtivät.
Vierailija kirjoitti:
Meneviä ja kokeilunhaluisia nykyihmisiä. Monella naimisissa olevalla tutulla on salainen rakastaja ja he sädehtivät.
Siinä on minusta huomattava ero tapaileeko muita silloin kun on jo parisuhteessa vai onko virallisesti sinkku.
Haluaisin todellakin tietää, jos mies tapailee muitakin samaan aikaan. Jos mies kokee kiinnostusta muihin vielä minut tavattuaan, se tarkoittaa vaan, ettei hänen kiinnostuksensa taso ole kovin korkealla. En halua tapailla miestä, jolle olen vain yksi nainen monen joukossa. Jos mies pimittää tietoa muista naisista ja väittää olevansa kanssani tosissaan vaikkei ole, silloin hän on kuvottava luuseri, jonka kanssa en halua olla missään tekemisissä. Ikävä kyllä on osunut kohdalle.
Tapailu on vasta tapailua. Miks pitäis kertoa?