Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi niin moni ei siedä muita ihmisiä?

Vierailija
06.07.2022 |

Ajatellaan, että parasta on joku korpiomakotitalo, jossa ollaan pihalla yksin ja kesämökki, jolla ei ole edes naapureita. Miksi ne muut ihmiset niin kauhistuttavat? Itse ajattelen, että se on mielenkiintoista nähdä muitakin ihmisiä ja elämä on turvallisempaa.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä-minä kultuurin tuotos. Ollaan itsekkäitä ja tiedetään, että muutkin ihmiset ovat rasittavan itsekkäitä eikä niiden kanssa jaksa olla.

Vierailija
2/26 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mua joukkokiusattiin väkivaltaisesti pienestä lapsesta asti ja samaa tehdään vieläkin mm. yliopistolla. Fyysistä väkivaltaa, johon voi kuolla, pääpiirteenä on huumaaminen.

Arvaa, välttelenkö ihmisiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 25 vuotta kaupan kassalla.

Kyllästyin niihin mankuviin ja vinkuviin ihmisiin.

Vierailija
4/26 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on pääosin huonoja kokemuksia, niin kyllää sitä jossain vaiheessa kyllästyy.

Vierailija
5/26 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska suurin osa ihmisistä on itsekkäitä, kusettajia, ahneita ja kateellisia muita kohtaan.

Ei jaksa mennä vasta virtaan, parempi siis pysytellä omissa oloissaan.

Toiset ihmiset eivät sinulle turvaa tuo, he kaikkoavat sen siliän tien, jos apua tarvitset.

Vierailija
6/26 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on pääosin huonoja kokemuksia, niin kyllää sitä jossain vaiheessa kyllästyy.

kyllä*

Vierailija
7/26 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhan monilla viiraa päästä.

Vierailija
8/26 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaisesti seuraa perheiden  kokoa.  Sitä seuraamalla pääsee pitkälle.  Tämä on yärsyttävän helppo, mutta ärsyttävä syy. 

En mä edes esimerkiksi tiedä onko näin, mutta tilastot sanoo näin,

Opintotuki ja varsinkin opintoraha toi ryntäyksen  yksinasuvia Kaupunkeihin.  Kivaa ja helppoa, kun yhteiskunta maksaa kohdusta töihin asti vähintään.

Vierailija
9/26 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa että miksi.. Monta syytä.

- Jos itsellään on rankkaa, ei jaksaisi kuunnella toisen ongelmia. Tai jos itsellä on hyvä fiilis, kiva kun toinen pilaa sen vuotamalla ongelmansa mulle. Sitten valvon yön ja omasta hyvästä olosta ei ole enää tietoakaan.

- Ärsyttävät tavat.. voi luoja.

- Tarve hyötyä toisesta. Saanko kyydin? Lainaatko rahaa? Voitko heittää pari tupakkaa? Ei sulla sattuisi olemaan sitä ja tätä? Voitko lainata autoa? Voitko hakea sen ja sen ja tuoda sen mulle? Et viittis hei auttaa siinä ja tässä. (Kun itse kysyt vastavuoroisesti, apua ei tule)

- Valehtelu, varastelu, juoruaminen. Mikäs sen hauskempaa kun kertoa asia x ja kuulla se naapurin Penalta. Tai huomata, että säästöstä on kadonnut pari kymppiä. Tai valehdellaan esimerkiksi ettei voi nyt suunnitelmaa x toteuttaa kun on kipeä mutta törmäät häneen kaupassa toisen kanssa xD

- Mielipiteet, jotka ovat tunne eikö järkipohjaisia. Huhheijaa! Jos joku asia on fakta, se ei siitä muuksi muutu koska sun mielestä se on väärin.

- Tyhmyys. Mikä sen hauskempaa, kun huomata olevansa toisen kanssa täysin eri maailmassa. Toinen elelee pumpulilinnoissa ja nauraa hekottaa asioille, jotka ei itseään saa edes hymähtämään ja tajuat salamana, että onpas tuo tyhmä kun uskoo asian x.

- Hajut. Miks pitää haista!?! Tulla toisen kotiin joko tunkien ensin pullon halpaa isomuorin vanhentunutta hajuvettä päällensä tai ettei ole peseytynyt / pessyt vaatteitaan viikkoon ja asuntoon leviää lemu, jota saat tuuletella taas loppu päivän. Yök! Millon se on hapan maito, hiki tai hajuste. Tai mikä parasta, hikisen persvaon haju kyllästettynä hajusteilla.

- Aina tiietään paremmin. Kyllä minä lapseton nyt olisin tehnyt niin ja näin. Aijaa. Kokemusta on? Viikko päiväkodissa tet harjottelussa? Vau.. olet asiantuntija.

-Viina. Pakko saada viinaa. Kännissä kun käki.

Listaa voi vaan jatkaa ja jatkaa ja jatkaa. Olen elämässäni kohdannut suurimmaksi osaksi vain paskoja ihmisiä. Miten voisin heistä nauttia?

Vierailija
10/26 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut ihmiset on niin saaaaaaaataaaaaanaaaaaan tyhmiä.

Vierailija
11/26 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos elävät rauhallisesti ja ottavat muut ihmiset huomioon niin mikäs siinä, mutta muunlaisiakin riittää nykyään.

Vierailija
12/26 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korpiomakotitalo ilman naapureita ON ihan parasta. 😁

Voi elää juuri kuten haluaa, oman vuorokausirytmin mukaan. Voi leikata nurmikkoa tai päristellä raivuusahaa vaikka keskellä yötä, antaa koirien haukkua ja kukon kiekua. Voi seisoa pihalla sateessa alasti jos huvittaa. Ei tarvitse stressata siitä, onko julkisivu naapurustoon sopiva. Kukaan ei tule pyörimään pihalle ja kyttäilemään, eikä itse tarvitse sietää kenenkään muun meteliä. Minua ei kiinnosta naapurit ja heidän asiansa, enkä pelkää asua yksin.

Vierailija
13/26 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan tekemisissäni aina toiset huomioon. En voi sietää sitä, että muut eivät ota huomioon vastaavasti minua. Kaiken kattava itsekeskeisyys on sietämätöntä.

En siedä tyhmyyttä ja tyhmiä on noin 98% väestöstä.

En kestä tyhjänpäiväistä höpöttämistä. Mieluummin olen hiljaa itsekseni.

Ylipäätään ihmisten joukossa on hirvittävän tylsää.

Vierailija
14/26 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaanko niin, että normaalit ihmiset sietävät, mutta aika iso osa haluaa silloinkin olla välillä joskus rauhassa.

Minua esimerkiksi ei saisi kirveelläkään muuttamaan kerrostaloon tai jonnekin, jossa on koko ajan ihmisiä paljon ja siksi asunkin maaseudulla perheeni kanssa. Naapureita on ja heidän kanssaan on hyvät välit, mutta kukaan ei tuppaudu seuraan. Työni on taas hyvin sosiaalista ja käyn normaaliin tapaan kaupassa ja asioilla, mutta kotona haluan olla hiljaisuudessa. Nyt lomalla tulimme tänne lappiin ja olemme käyneet lähinnä vaeltamassa päiväreissuja paikoissa, joissa ei paljoa ihmisiä ole. Nautin tällaisesta luonnonrauhasta paljon.

Vierailija
15/26 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Jos itsellään on rankkaa, ei jaksaisi kuunnella toisen ongelmia. Tai jos itsellä on hyvä fiilis, kiva kun toinen pilaa sen vuotamalla ongelmansa mulle. Sitten valvon yön ja omasta hyvästä olosta ei ole enää tietoakaan.

- Tarve hyötyä toisesta. Saanko kyydin? Lainaatko rahaa? Voitko heittää pari tupakkaa? Ei sulla sattuisi olemaan sitä ja tätä? Voitko lainata autoa? Voitko hakea sen ja sen ja tuoda sen mulle? Et viittis hei auttaa siinä ja tässä. (Kun itse kysyt vastavuoroisesti, apua ei tule)

- Valehtelu, varastelu, juoruaminen. Mikäs sen hauskempaa kun kertoa asia x ja kuulla se naapurin Penalta. Tai huomata, että säästöstä on kadonnut pari kymppiä. Tai valehdellaan esimerkiksi ettei voi nyt suunnitelmaa x toteuttaa kun on kipeä mutta törmäät häneen kaupassa toisen kanssa xD

- Mielipiteet, jotka ovat tunne eikö järkipohjaisia. Huhheijaa! Jos joku asia on fakta, se ei siitä muuksi muutu koska sun mielestä se on väärin.

- Tyhmyys. Mikä sen hauskempaa, kun huomata olevansa toisen kanssa täysin eri maailmassa. Toinen elelee pumpulilinnoissa ja nauraa hekottaa asioille, jotka ei itseään saa edes hymähtämään ja tajuat salamana, että onpas tuo tyhmä kun uskoo asian x.

- Hajut. Miks pitää haista!?! Tulla toisen kotiin joko tunkien ensin pullon halpaa isomuorin vanhentunutta hajuvettä päällensä tai ettei ole peseytynyt / pessyt vaatteitaan viikkoon ja asuntoon leviää lemu, jota saat tuuletella taas loppu päivän. Yök! Millon se on hapan maito, hiki tai hajuste. Tai mikä parasta, hikisen persvaon haju kyllästettynä hajusteilla.

- Aina tiietään paremmin. Kyllä minä lapseton nyt olisin tehnyt niin ja näin. Aijaa. Kokemusta on? Viikko päiväkodissa tet harjottelussa? Vau.. olet asiantuntija.

Listaa voi vaan jatkaa ja jatkaa ja jatkaa. Olen elämässäni kohdannut suurimmaksi osaksi vain paskoja ihmisiä. Miten voisin heistä nauttia?

Täh? Sinulla on omituisia tuttavia...

Vierailija
16/26 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otan tekemisissäni aina toiset huomioon. En voi sietää sitä, että muut eivät ota huomioon vastaavasti minua. Kaiken kattava itsekeskeisyys on sietämätöntä.

En siedä tyhmyyttä ja tyhmiä on noin 98% väestöstä.

En kestä tyhjänpäiväistä höpöttämistä. Mieluummin olen hiljaa itsekseni.

Ylipäätään ihmisten joukossa on hirvittävän tylsää.

Hieman ristiriitainen kirjoitus. 😀

Vierailija
17/26 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh? Sinulla on omituisia tuttavia...

Niin on. Olen elättänyt heitä, kun ei ole ruokaa. Olen kuunnellut heidän ongelmiaan. Olen lainannut rahaa ja joutunut vaatimalla vaatimaan, että maksaisi takaisinkin. Olen kuunnellut monta päivää, useita tunteja kestävää sekoilua jostain täysin mitättömästä ja hänelle tai itselleni kuulumattomasta asiasta. Olen kyydinnyt ja auttanut. Kun olen itse kerrankin jotain pyytänyt, ei käy. Olen joutunut vääntämään rautalangasta, miksi hänestä on tulossa huijauksen uhri ja lopulta toteamaan, mitä mä sanoin. Oon joutunut pahoinpideltäväksi viikottain. Oon joutunut sairaalloisen mustasukkaisen narsissin kanssa yhteen. Oon 99% tuttavista vain hyödynnettävä kone ja roskis. Ihmiset on aika paskoja ja olen paska magneetti. :D Nautin, kun saan olla yksin.

Vierailija
18/26 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisissä ei ole mitään kiinnostavaa, ja turvakin on illuusio: ne muut ihmiset aiheuttavat kaikki vaarat.

Vierailija
19/26 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska suurin osa ihmisistä on itsekkäitä, kusettajia, ahneita ja kateellisia muita kohtaan.

Ei jaksa mennä vasta virtaan, parempi siis pysytellä omissa oloissaan.

Toiset ihmiset eivät sinulle turvaa tuo, he kaikkoavat sen siliän tien, jos apua tarvitset.

Se mitä olen miettinyt että miksi se on noin Suomessa?

Olen asunut kolmisen kymmentä vuotta Euroopassa, kahdessa eri maassa josta toisessa asun nyt eläkkeelle jäätyäni, enkä ole koskaan kokenut tuota ihmisvihamielisyyttä mitä Suomessa vallitsee.

Itseäni ahdistaa kun luen näitä nettipalstoja, se vihan ja katkeruuden ja kaunan ja kateuden määrä!

En voisi ajatella palata Suomeen, masentuisin ja ahdistyisin takuulla.

En väitä etteikö täällä  eläminen olisi onnea ja autuutta ja silkkiä ja samettia, ei tietenkään ole. Raadollisia ihmisiä me olemme kaikki, muttta tuo kauhea viha ja toisille pahan toivominen, jopa täysin vieraille, on kauhistuttavaa.

Aina ja joka paikassa löytyy ihmisiä jotka haluavat vahingoittaa ja tekevät sitä, mutta sellainen kollektiivinen viha ja pahansuopuus sairastuttaa. Ei ihme sitten että moni haluaakin vetäytyä kauas, ainakin ne jotka siitä kärsivät. Mutta mistä se tulee? Ei missään maailmassa eletä ihanassa lintukodossa, joka puolella elämä on haaste ja jopa taistelua olemassaolosta. Silti en täällä maailmalla ole koskaan joutunut kokemaan olevani tuntemattomien -joskaan en tuntemienikaan- ihmisten vihan kohde. Miksi suomalaiset vihaavat?

N 67

Vierailija
20/26 |
07.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ihmiset ovat kovin itsekkäitä, huonokäytöksisiä ja täysin itseään ihailevia. Yleissivistys puuttuu, ei olla kiinnostuneita yhteiskunnallisista tai muista arkeen liittyvistä asioista, vain netti ja tositv kiinnostavat.

Ei olla perusarjessa kiinni eikä ymmärrystä siihen liittyvistä velvollisuuksista.

Saavat mielestään tehdä mitä haluavat missä vaan, eivät piittaa muista ihmisistä pätkääkään eivätkä kunnioita lakia eikä poliisia.