Haluaisin lehtipihvin, maustevoita ja ranskalaiset. Mistä saa?
Kunnon vanhanajan lehtipihvi, päällä sulava maustevoi ja kyytipoikana rapeat ranskanperunat. Näön vioksi pieni salaatti kyljessä, aaah! Mistä saisi valmiina? Asun Järvenpäässä eli 60 km säde suotavaa.
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Sekä kiinankaalta ja ananasta.
Jos ananaan sekoittaa kaaleen, tulee kaalia-nanas.
Pihvitupa tai Provencale Keravalla.
Jumbon Flamingossa on hyvä steakhouse, mutten muista nimeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
80- luvulta.
Aikakonetta vain kasaamaan. Jotkut annokset on tarkoituksella jätetty sinne kasarille 🤔
Olin kerran lapsena vuonna 1989 Shellin simpukkaravintolassa syömässä. Ihmettelin kun keittiöpäällikkö välillä toi kassapöydän kulmalle lehtipihviannoksen tai wieninleikeannoksen, ja hetken päästä kun katsoin uudestaan, annos oli kadonnut. Päätin että tuijotan seuraavaa annosta herkeämättä nähdäkseni miten ja mihin se katoaa.
Ja kuinka ollakaan, ilmassa leijailevan tupakansavun läpi erotin hologrammimaisen kapselin, ihmisen kokoisen, joka ilmestyi sekunnin ajaksi annoksen lähelle. Kapselista ojentui käsi joka sieppasi lehtipihviannoksen, ja samassa kapseli katosi.
Ihmettelin sitä lapsena. Nyt sain selityksen.
Manhattan, Shell tai Abc tai Juustoportti
Saitko ap lehtipihvisi ja pottusi? Maistuiko?
Vierailija kirjoitti:
Oletko ap joku 70-vuotias ukkeli, jolla on takatukka ja kävelysauvat? "kyytipoikana", "näön vuoksi", "kylkeen"?
Olen itse 40v ja ainakin käytän tuota kyytipoikana sanaa joskus. Mitkään naperot eivät tule kertomaan mitä sanoja saa käyttää ja mitä ei, sitä paitsi, kannattaisi ehkä vähän yrittää säilyttää meidän alkuperäisestä kielestä jotain. Nykymongerrus on jotain käsittämätöntä.
Itse syön tällä hetkellä jäätelöä suklaakastikkeen kera ja kyytipoikana kylmä mehu;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sekä kiinankaalta ja ananasta.
Jos ananaan sekoittaa kaaleen, tulee kaalia-nanas.
Mikä on anana?
Vierailija kirjoitti:
Mistä tahansa ABC:lta.
Ei vaan taida olla yhtä hyvää kuin Rossoissa yms. oli 30 vuotta sitten... 😋
Mikset tee itse? Jos sulla vaan lihanuija on.
Vierailija kirjoitti:
Oletko ap joku 70-vuotias ukkeli, jolla on takatukka ja kävelysauvat? "kyytipoikana", "näön vuoksi", "kylkeen"?
Luultavasti vain sivistynyt ihminen, jolla on rikas sanavarasto.
Aikakonetta vain kasaamaan. Jotkut annokset on tarkoituksella jätetty sinne kasarille 🤔