Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riittääkö perunkirjoituksessa kuolinpesän

Vierailija
06.07.2022 |

osakkaalta "elossa olo - todistus" vai pitääkö tilata joku laajempikin virkatodistus?

Kun olin ihan tuota mieltä, että elossa olo - todistus riittää, niin ei muita virkatodistuksia tarvita. Siis kuolinpesän osakkaalta.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riittää elossaolotodistus

Vierailija
2/9 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä tilannut kenellekään mitään elossaolotodistusta, eikä ollut kukaan vaillakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osakkaalta riittää elossa olo -todistus, ellet ole luopumassa perinnöstä lastesi hyväksi tai testamentissa ole jätetty perintöä lapsillesi (testamentissa mainittu "lapsenlapset" eikä suoraan heidän nimiään).

Meillä piti olla myös osakkaista laajat sukuselvitykset, koska vainajalla oli säästöhenkivakuutus, jossa edunsaajina olivat "lapsenlapset". Normaalisti riittää, että vainajasta on laaja sukuselvitys.

Vierailija
4/9 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minä tilannut kenellekään mitään elossaolotodistusta, eikä ollut kukaan vaillakaan.

Tätä ei tarvita, jos vainaja on samassa rekisterissä kuin kuolinpesän osakas. Tällöin osakkaan elossa olo näkyy vainajan sukuselvityksessä. Mutta jos vainaja kuului kirkkoon ja osakas ei kuulu, niin vainajan seurakunnasta saadussa sukuselvityksessä ei ole tietoa siitä, onko osakas elossa.

Vierailija
5/9 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä ei tarvita, jos vainaja on samassa rekisterissä kuin kuolinpesän osakas. Tällöin osakkaan elossa olo näkyy vainajan sukuselvityksessä. Mutta jos vainaja kuului kirkkoon ja osakas ei kuulu, niin vainajan seurakunnasta saadussa sukuselvityksessä ei ole tietoa siitä, onko osakas elossa.

Vanha ketju, mutta itselleni ajankohtainen asia. Erosin kirkosta viitisentoista vuotta sitten eli minun tarvitsee nyt siis kuolinpesän osakkaana tilata erikseen dvv:stä elossaolotodistus? Muille osakkaille ei tarvitse tilata omia todistuksia, kun he kuuluvat kirkkoon (leski ja toinen lapsista)?

Vierailija
6/9 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha ketju, mutta itselleni ajankohtainen asia. Erosin kirkosta viitisentoista vuotta sitten eli minun tarvitsee nyt siis kuolinpesän osakkaana tilata erikseen dvv:stä elossaolotodistus? Muille osakkaille ei tarvitse tilata omia todistuksia, kun he kuuluvat kirkkoon (leski ja toinen lapsista)?

Juuri näin. Kuolinpesänhoitaja voi tilata sen ja maksaa kuolinpesän varoista.

Vierailija
7/9 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Kuolinpesänhoitaja voi tilata sen ja maksaa kuolinpesän varoista.

Kiitos avusta. Täytyy laittaa heti tilaukseen.

Vierailija
8/9 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tilattiin DVV:stä vainajan sukuselvitys ja siinä oli kaikki osakkaat riippumatta siitä, kuuluivatko kirkkoon vai eivät. 

Vierailija
9/9 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

päteekö tuo jos kumpikaan ei kuulu kirkkoon

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän