Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

24% amerikkalaisista tienaa yli sata tonnia vuodessa - moniko suomessa?

Vierailija
06.07.2022 |

Niin.

Kommentit (324)

Vierailija
41/324 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdysvalloissa on noiden korkeiden palkkojen lisäksi vielä paljon pienemmät verot. Pääsisinpä sinne...

Vierailija
42/324 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 2% tienaa tuon verran.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/324 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amerikassa elämiseen menee keskimäärin 68000 vuodessa. Autoiluun keskimäärin 9000, lääkärissäkäynteihin 5000. Kaksion on vuokra on 1200 kuukaudessa. En jaksa googlata suomen lukuja mutta veikkaan että paljon vähemmän, varsinkin jos on lapsia joiden koulustakin pitää amerikassa maksaa.

Ainakin minun amerikkalaiset kaverit on ihan itse ottaneet opintolainaa ja maksaneet lukukausimaksunsa. Ei siellä tosiaankaan kaikkien vanhemmat pysty säästämään lukukausimaksuja.

Noi sairauskulut maksaa useimmiten työnantajan vakuutus niillä, joiden palkka on sen 100 000 kuukaudessa. Mutta ei todellakaan heitä ole 40 % amerikkalaisista, kuten aloituksessa väitettiin. 

Matalapalkka-alojen työntekijät ja laittomasti maassa olevat siirtotyöläiset ovat todella köyhiä ja mahdollistavat keskiluokalle edulliset palvelut. 

Ajatteletko, että laittomasti maassa olevilla pitäisi olla leppoisat ja kivat olot?

Olen eri henkilö, mutta kerron silti mielipiteeni: on moraalitonta ja epäinhimillistä käyttää hyväkseen kenenkään haavoittuvaista elämäntilannetta. Orjuus elää USAssa niin kauan kuin he haalivat maahan ulkomailta työvoimaa vailla ihmisoikeuksia.

Vierailija
44/324 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi tarjoaa kansalaisilleen kuitenkin paljon enemmän kuin USA.

No kyllä se myös paljon ottaa. Mutta ei nyt ollut kyse verotuksesta ja palveluista, vaan bruttopalkoista. Ei ole hyvää syytä siihen, miksi Suomi ei voisi yltää niissä USA:n tasolle.

Vierailija
45/324 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eri henkilö, mutta kerron silti mielipiteeni: on moraalitonta ja epäinhimillistä käyttää hyväkseen kenenkään haavoittuvaista elämäntilannetta. Orjuus elää USAssa niin kauan kuin he haalivat maahan ulkomailta työvoimaa vailla ihmisoikeuksia.

Eivätkö ne yritä estää sitä tulemasta? Ihan muuria ovat halunneet.

Vierailija
46/324 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

apn pitää muuttaa p- koreaan siellä johtajat ja duunarit ovat tekevinään töitä ja mikään ei onnistu saatikka tuota. ap ilmeisesti tetterikuolussa 70-80 opiskellut kommari ei muilla noin päättömiä ajatuksia enään ole

Vierailija
47/324 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomea ja Yhdysvaltoja ei kertakaikkiaan voi verrata millään tavalla toisiinsa, lopettakaa tämä typerä vertailu Suomen ja USA:n välillä, siinä ei ole järjen häivääkään!

Ennemmin kannattaa vertailla meitä naapurimaahamme Ruotsiin ja muihin Pohjoismaihin!!

Vierailija
48/324 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vakuutuksen kanssa insuliini maksaa 800 dollaria kuukausi. Ilman sitä 4000 dollaria. Leikkaus mikä maksaa suomessa päiväkirurgiamaksun noin 60e maksaa siellä jotain välillä 50 000-100 000 dollaria.

Maksavat ne insuliinit ja leikkaukset täälläkin. Niitä vain joutuvat maksamaan myös ne, jotka eivät niitä tarvitse.

Vierailija
49/324 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi tarjoaa kansalaisilleen kuitenkin paljon enemmän kuin USA.

No kyllä se myös paljon ottaa. Mutta ei nyt ollut kyse verotuksesta ja palveluista, vaan bruttopalkoista. Ei ole hyvää syytä siihen, miksi Suomi ei voisi yltää niissä USA:n tasolle.

En ole USAn asioiden asiantuntija mutta epäilisin että USA:ssa työnantajamaksut eivät ole yhtä korkeita kuin Suomessa. Työnantajamaksut mukaanlukien minun vuosipalkkani ylittää 100 000 €.

Vierailija
50/324 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä USA ole maailman onnellisimpien maiden listalla kovin korkealla.

Ylimpänä on ne maat, joissa on paras sosiaaliturva, olipa kokoomus mitä mieltä tahansa.

Eikös se USA ihan hyvin pärjää? Viimeisimmät pisteet olivat 7, kun Suomessa 7,8. Eron selittää luultavasti se, että Suomessa rikolliset ja pummit ovat onnellisia.

Vierailija
51/324 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä avaaja, sehän on ihan eri asia jos tienaa satatuhatta dollaria USA:ssa tai satatuhatta euroa Suomessa. Et ottanut huomioon lainkaan eroa rahan arvossa!!

Vierailija
52/324 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Amerikassa elämiseen menee keskimäärin 68000 vuodessa. Autoiluun keskimäärin 9000, lääkärissäkäynteihin 5000. Kaksion on vuokra on 1200 kuukaudessa. En jaksa googlata suomen lukuja mutta veikkaan että paljon vähemmän, varsinkin jos on lapsia joiden koulustakin pitää amerikassa maksaa.

Ainakin minun amerikkalaiset kaverit on ihan itse ottaneet opintolainaa ja maksaneet lukukausimaksunsa. Ei siellä tosiaankaan kaikkien vanhemmat pysty säästämään lukukausimaksuja.

Noi sairauskulut maksaa useimmiten työnantajan vakuutus niillä, joiden palkka on sen 100 000 kuukaudessa. Mutta ei todellakaan heitä ole 40 % amerikkalaisista, kuten aloituksessa väitettiin. 

Matalapalkka-alojen työntekijät ja laittomasti maassa olevat siirtotyöläiset ovat todella köyhiä ja mahdollistavat keskiluokalle edulliset palvelut. 

Ajatteletko, että laittomasti maassa olevilla pitäisi olla leppoisat ja kivat olot?

Eikös meilläkin ole sisäänotto juuri tätä volotti ym pisnestä varten pidetty korkeana. Mikä ero?

Vierailija
53/324 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haalivat? Vastahan siellä mietittiin muurin rakentamista, kun sinnen väkisin ja laittomasti tunkeudutaan.

Vierailija
54/324 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdysvalloissa saa tavallinen kansalainen vaikka kuolla kadulle eikä ketään kiinnosta.

Suomessa samaan pitää tietoisesti pyrkiä (elämäntapaspurgut yms.)

Vierailija
55/324 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vakuutuksen kanssa insuliini maksaa 800 dollaria kuukausi. Ilman sitä 4000 dollaria. Leikkaus mikä maksaa suomessa päiväkirurgiamaksun noin 60e maksaa siellä jotain välillä 50 000-100 000 dollaria.

Maksavat ne insuliinit ja leikkaukset täälläkin. Niitä vain joutuvat maksamaan myös ne, jotka eivät niitä tarvitse.

Insuliini ei maksa yhtä paljon Suomessa kuin USAssa. Diabeteksen hoito kaikkiaan, ilman lisäsairauksia, maksaa noin 1300 euroa/henkilö/vuosi. Siitä insuliinin osuus on pieni.

Vierailija
56/324 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Tanskalaisen keskipalkka on yli 100.000 vuodessa. Siis keskipalkka. Mitäs siihen sanot?

Ei ole!

I 2018 var gennemsnitslønnen for en dansker 327.192 kr. før skat.

https://www.dagens.dk/gennemsnitsloen-danmark

Vierailija
57/324 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haalivat? Vastahan siellä mietittiin muurin rakentamista, kun sinnen väkisin ja laittomasti tunkeudutaan.

Luuletko sinä että USA ei tekisi muutakin kuin miettisi aidan rakentamista, jos sen talous ei perustuisi laittomaan työvoimaan vailla oikeuksia. Köyhemmätkin maat osaavat estää laittoman maahantulon halutessaan.

Vierailija
58/324 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä yhteistä on Tanskalla, Ruotsilla, Norjalla ja Sveitsillä, joissa palkat ovat korkeammat kuin Suomessa? Kaikilla niillä on oma valuuttansa, ei euro.

No voi jukra!

Entäpä mitä yhteistä on Luxemburgilla, Irlannilla, Alankomailla, Itävallalla ja vielä Saksallakin. Olisiko palkat korkeammat kuin Suomessa ja valuuttana euro?

Lukitaanko vastaus vai haluatko ostaa vokaalin?

Vierailija
59/324 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhdysvalloissa saa tavallinen kansalainen vaikka kuolla kadulle eikä ketään kiinnosta.

Suomessa samaan pitää tietoisesti pyrkiä (elämäntapaspurgut yms.)

Yhdysvalloissa päinvastoin aktiivisesti autetaan ja huolehdistaan muista ihmisistä. Itse liikuin vanhan sukulaiseni kanssa ja koko ajan oli joku auttamassa häntä. Myös lastenvaunujen kanssa on apua aina tarjolla. Suomessa näin ei tapahdu, edes ovia ei vaunuille viitsitä avata.

Vierailija
60/324 |
06.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyysrajan alapuolella enemmän kuin Ukrainan väkiluku. Näistä aika moni töissä, väh.2 työpaikkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän neljä