Onko tämä mielestänne pettämistä?
Kaipaisin rehellisiä mielipiteitä tilanteeseeni. Elän pitkässä, perusteissaan hyvässä ja onnellisessa parisuhteessa ja rakastan vaimoani sydämestäni. Seksuaalisuuden saralla olemme vaimoni kanssa melko erilaisia sikäli, että vaikka hän sille päälle sattuessaan onkin varsinainen villikissa, spontaania halua seksiin hänellä ei ole käytännössä lainkaan ovulaatiopäivän ulkopuolella, vaan seksihalut viriävät vasta tilanteissa, joissa on aikaa luoda tunnelmaa ja panostaa läheisyyteen. Lisäksi hänen halunsa on hyvin herkkä kaikille häiriöille ja esim. stressi tappaa totaalisesti hänen libidonsa ja hän oman kertomansa mukaan tuolloin voi mennä helposti viikkokausia ettei asia käy mielessäkään.
Käytännössä tämä on jo useita vuosia tarkoittanut sitä, että harrastamme seksiä yleensä yhden kerran, joskus kaksi kertaa kuukaudessa. Muina aikoina välillämme ei juuri ole seksuaalista viritystä, koska vaimolla ei tällaista tarvetta arjessa ole. Minä kärsin tästä tilanteesta paljon. Itse olen aina vaimolle sanonut, että minulle seksin määrää tärkeämpi on nimenomaan se viritys, joka meidän välillämme on. Tiedän myös, että parhaimmillaan meidän välillä on vielä 25 vuoden suhteen jälkeen todella intensiivinen intohimo, ja haluaisin tästä nauttia useammin. Lisäksi minä pidän seksistä paljon ja olen seksistä myös asiana/ilmiönä hyvin kiinnostunut.
Sitten itse asiaan: koska tilanteemme on jatkunut jo vuosia tällaisena enkä näe, miten se tästä voisi jatkossa muuttua, olen alkanut keskustelemaan seksistä muutamien naispuoleisten ystävieni kanssa whatsapissa. Keskustelu ei siis ole seksiviestittely perinteisessä mielessä (että haluaisin näitä naisia), mutta usein käsittelee kyllä yksityiskohtaisesti asioita, joita nämä ystäväni ovat kulloisenkin rakastajansa kanssa tehneet. Koen nämä keskustelut hyvin kiinnostavina ja jostakin syystä ne purkavat sitä turhautumista, jota viikkokausien kuivat kaudet kotona aiheuttavat.
Summar summarum: olen vielä alle 40-vuotias mies ja haluan pitää seksuaalisuuden aktiivisena elämässäni. Ja minulle se ei tarkoita niinkään fyysistä toimintaa, vaan sitä että seksuaalisuus on läsnä elämässäni yleisenä virityksenä. Koska se omassa parisuhteessa ole riittävällä tavalla mahdollista, olen antanut itselleni luvan ylläkuvattun toimintaan. Onko tämä mielestänne pettämistä?
Ja mainittakoon vielä, että perinteisessä mielessä en ole ollut uskoton koskaan.
Kommentit (42)
No totta helvetissä tuo on pettämistä!!
No ei todellakaan ole pettämistä omasta mielestäni.
Jos et tätä pysty kumppanillesi kertomaan, on se pettämistä. Ainakin luottamuksen pettämistä.
Ymmärrän tarpeesi hyvin ja itse flirttailen paljon töissä ja vapaa-ajalla. Onneksi mieheni ymmärtää tämän tarpeen ja seksiä meilläkin on vain yhdessä.
alle 40-vuotias mies ja yli 25 vuoden liitto takana? Ala-asteellako toisenne iskitte?
Ei ole. Mutta ehkä vaimosi ei ymmärtäisi?
Kirjoitus oli mielestäni hyvä ja kuvastaa myös omaa tilannettani täydellisesti. Meillä seksiä on ehkä kolme kertaa kuussa, mutta seksikertojen ulkopuolella sellaista asiaa kuin seksuaalisuus ei ole meidän suhteessa olemassakaan. Tämä on aivan hirveää. Enemmän vielä kuin itse seksiä kaipaisin nimenomaan sitä jännittävää viritystä, joka miehen ja naisen välillä voi olla. Eikä toki pahalta tuntuisi joskus kuulla vaimolta vaikkapa että hän pitää minua seksikkäänä.
Ymmärrän siis tilanteesi hyvin enkä kyllä tuosta kovin huonoa omatuntoa ottaisi vielä.
Minä tiedän mieheni toimivan täysin samoin. Aikani pohdinkin, pitäisikö tuosta suuttua. Tämän jälkeen pohdin omaa toimintaani (en rehellisest sanoen ole enää seksistä kovin kiinnostunut ylipäätään) ja tulin siihen tulokseen, että jos tuo tuollaisena viestittelynä pysyy, voin kyllä tuon hyväksyä.
Kirjoittaja on nainen.
Sama tyyppi, joka jo ainakin kertaalleen raapusti tänne pitkän aloituksen.
Joku joka on päissään keskellä kaunista kesäpäivää.
Latelee kaiken mitä mieleen tulee tänne, provoksi.
Nyt on kyllä todettava, että jos tuo on jonkun mielestä pettämistä niin itse olen kyllä elänyt aivan eri todellisuudessa omissa parisuhteissani. Mutta hienoa toki että noin viattomia ihmisiäkin on vielä.
Mitä vaimosi on sanonut siihen, kun olet kertonut hänelle, ettei teidän seksuaaliset halunne kohtaa?
Mistä ihmeestä löydät naisia jotka avoimesti kertovat varatulle miehelle seksielämästään? Tuskin mistään.
Vierailija kirjoitti:
alle 40-vuotias mies ja yli 25 vuoden liitto takana? Ala-asteellako toisenne iskitte?
Samaa kattelin. Aloitushan on hatusta vetäisty trolli, heh heh.
Olen samaa mieltä, että se yks kaheli nainen vääntää tänne noita selosttuksiaan, kuin p#skaa ummetus perseestään.
Sairasta meninkiä.
Tuollaiset virittelyt eivät jää tuohon. Itse olen ollut aikoinaan etäsuhteessa ja harrastimme sitten puhelinseksiä niinä etäaikoina. Tuollainen kiihdytys kuulostaa todella ikävältä niinku sulle itsellesikin, ap. Kysypä pitkäaikaisvaimoltasi, mitä mieltä hän on. Ihmettelen kyllä noita tyyppejäkin, joiden kanssa kelailette toisten intiimejä kokemuksia. Minusta lapsellista ja turhauttavaa ja jopa ällöttävää "kaveruutta" tuollainen.
Tosin luulen tän olevan provo.
Vierailija kirjoitti:
Mahtanee aloittajaa ottaa päähän, kun hän näki vaivan noin pitkään provoon ja sitten koko roska kaatuu alkeelliseen laskuvirheeseen.
Jos tämä nyt sattuisi olemaan totta, niin puhu vaimollesi? En pitäisi pahana jos vain tarvitsee avautua, onko nyt ystävän sukupuolella väliä, mutta katsoisin seksuaaliterapeuttia, ja huolisin että puoliso pysyy kartalla siitä,mitä päässä liikkuu. Ajatuspoliisia meillä ei ole, mutta on hyvä ettei puolisojen välille synny etäisyyttä.
Opettele kappale jaot oikein liian pitkä luettavaksi
.
Miksi et puhu tuosta vaimosi kanssa? Jos teillä on muuten hyvä suhde ja libidot ei vaan kohtaa niin hyvin todennäköisesti vaimollesi olisi ihan ok että juttelet seksistä kavereittesi kanssa. Saattaisi jopa suostua jonkinlaiseen viritelmään missä sinä saisit omat seksuaaliset tarpeesi tyydytettyä. Jos et pysty tuosta kertomaan vaimollesi vaan viestittelet salaa hänen selkänsä takana niin silloin tuo on vähintäänkin epäilyttävää.
On tuo pettämistä, luottamuksen pettämistä. Puhut teidän yksityisasioista ja vielä useammalle. Pettää voi monella tavalla.
Eroa naisesta, äläkä ajaudu enää monogamiseen puuduttavaan parisuhteeseen, niin ei tarvitse miettiä tuollaisia pettämisasioita.
Saat vastauksen kysymykseesi kysymällä itseltäsi: voisinko kertoa vaimolleni näistä viesteistä? Jos vastaat EN, silloin se on pettämistä.