Millainen kastike kasvispihveille joita tarjoan perunamuusin kanssa?
Olen mökillä mutta pääsen kauppaan hakemaan kastikeainekset.
Kommentit (44)
Suosittelen kastikkeeksi uunissa paistettua joulukinkkua ja sinapppia.
Kyllä se siitä.
Paista kevyesti sipulia ja valkosipulia. Tomaattipuretta, tomaattimurskaa, puolikas kuutio vaikka liha tai kasvislientä, suola pippuri , aromoimauste tai vaikkapa yrttimausteita, tippa vettä . soijaa liraus jos haluat. Siihen voi laittaa myös smetanaa , creme fraichea tai tipan kermaa, jopas juhlistaa aterian.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään. Coleslaw sallaadia
Ihan tavallinen kaalisalaatti riittänee, ei tarvi kikkailla helteillä majoneesien kanssa.
Kermaviili, johon lisäät sinappikurkkusalaattia. Ripaus mustapippuria ja suolaa.
Kasvispihvien kanssa laitan kesällä kermaviilikastikkeen (tai vastaavasta vegaanisesta valmisteesta tehdyn kylmä kastikkeen). Syksyllä olen tehnyt sienikastiketta.
Kermaviilikastike, johon vähän suolaa, valkosipulia, chilihippuja, yrttejä
Vierailija kirjoitti:
Kermaviili, johon lisäät sinappikurkkusalaattia. Ripaus mustapippuria ja suolaa.
Tämä on oikeasti hyvää. Muistan kun peruskoulussa oli hyvää kermaviilikastiketta kalapuikkojen kanssa. Kysäisin sitten myöhemmin, että miten se oli tehty niin kermaviiliin vain sekoitettiin sinappikurkkusalaattia.
Perruskermaviilikastike riittänee, voihan siihen käyttää myös jotain muuta hapankermaa tai -kermaketta ja mausteet sen mukaan mitä kaapista löytyy. Glorian ruokalehdessä oli joskus resepti vastaavasta kastikkeesta, joka oli tehty piimään.
Vierailija kirjoitti:
Valkokastike kananmunalla.
Jos on joku nirso öllapsi niin kannattaa liiskata kanamunat ja keltuaiset!
Muistan miten inhosin kananmunakastiketta...kunnes äiti kerran liiskasi ne ja se kastike oli tosi hyvää!
Kermaviilikastiketta minäkin suosittelen, ei tilliä.
Chimichurri
Pesto
Kermaviilikastike
Ketsuppi
Tartar-kastike
Bearnaise
Hollandaise
Beurre blanc
Vierailija kirjoitti:
Ikäviä vastauksia.Onko palstalla sairaita ilkeitä?
Ja mikähän vastaus nyt tuntui niin ikävältä taas?
Miniä tekee kasvispihveille ns. kylmän kastikkeen; kermaviiliä, missä ruohosipulia, sitruunaa ja välillä tilliä ym. "salaisia" mausteita :). Aivan taivaallisen hyvää. Itse en saa koskaan niin hyvää aikaiseksi.
Sienikastike. Ja onpas täällä taas todella kypsää porukkaa.
Kinkkunpaistorasvasta saa hyvän ja makua tuovan kastikkeen.