Alle 10 000km ajavan, ei Sähköautoa kannata hankkia /Taloustaito-lehti
https://www.verkkouutiset.fi/a/taloustaito-tama-auto-tulee-halvimmaksi-…
Vain 10 000 kilometriä vuodessa ajavalle sähköauto ei bensiinin kohonneesta hinnasta huolimatta ole kokonaiskuluiltaan lähellä edullisinta vaihtoehtoa.
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on se dilemma. Itse ajaisin mieluusti sähköautolla, koska ani harvoin minun täytyisi ajaa sataa kilometriä pidempiä matkoja ja työmatkani on suhteellisen lyhyt, eli lataus ei olisi ongelma, mutta sähköautot ovat aivan liian kalliita ollakseen minulle taloudellisesti mitenkään kannattavia. Sitten taas sellaiselle, jolle se taloudellisesti kannattaisi, paljon pitkiä matkoja ajavalle, latailu tulee ongelmaksi.
Miksi se latailu tulisi ongelmaksi?
Range ei riitä eikä kauppamatkusta voi yöpyä joka kylässä lataukseen. Ei sillä kauppamatkusta voi elää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen pätevät nämä vanhat takalasitarrojen viisaudet: "Romuhan tämä on, mutta maksettu" ja "he, jotka ajavat kuin omistaisivat koko tien, harvoin omistavat edes autoa, jolla ajavat"
Miksi auton pitäisi olla oma? Aika harvan asuntokaan on oma, ja juuri kellään ei ole omaa lentokonetta.
Useat pyrikivät pääsevänsä jossain vaiheessa asunnon omistajaksi. Ei ole pakko, mutta edullisemmaksi tulee kun on oma ja pistää hankinnan oikeaan ajanhetkeen. Tuon jälkeen voi pistää säästyneet rahat muualle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen pätevät nämä vanhat takalasitarrojen viisaudet: "Romuhan tämä on, mutta maksettu" ja "he, jotka ajavat kuin omistaisivat koko tien, harvoin omistavat edes autoa, jolla ajavat"
Miksi auton pitäisi olla oma? Aika harvan asuntokaan on oma, ja juuri kellään ei ole omaa lentokonetta.
Kyllä minun autoni on oma. Ja maksettu. Kuten asuntokin.
Kuukausittaiset kulut ovat paljon pienemmät, kun ei tarvitse maksaa vuokraa asunnosta. Tai liisatusta autosta.
Ennenvanhaan oli vähän sellainen tapa, että pyrittiin omistamaan jotain, ettei aina tarvitse rahaa vastaan lainata.
Nyt ihmisillä on valtavat kiinteät menot kuukausittain kun kaikenmaailman maksuja pitää maksaa ikuisesti. Rahat on tuhlattu jo etukäteen
Odotan jännityksellä Yleltä vastaavaa artikkelia.
Miksi se latailu tulisi ongelmaksi?