Mitä lisukkeita kokonaisen broilerin kanssa näin kesällä?
Kaivelin pakastinta ja löytyi moinen möllykkä. Olin ihan kokonaan unohtanut, että on tuommoinen pakasteessa. Mitä lisukkeita sen kanssa tarjoaisit kesällä?
Kommentit (35)
Avocadoa ja puolukkaa sen kanssa. Vesimeloonia. Ananasta. Perunasalaattia.
Kanan maustamisesta riippuen esimerkiksi yrttisiä uusia perunoita tai mausteista kasvisriisiä sekä coleslaw ja maissia, sopii hyvin myös salaattiin (esim. caesar) tai pitaleipiin täytteeksi.
Votkaa ja grillimakkaraa. Se kanaparka on kuivunut pakkasessa mauttomaksi ja sitkaaksi, parempi kiikuttaa kompostiin.
Pikkelöityjä kasviksia. Broccolinia ainakin ja retiisiä.
Vierailija kirjoitti:
Näillä keleillä vihannessalaatti riittää. Salaattiin myös pähkinöitä tai keitettyjä kananmunia, niin ovat täyttävämpiä.
En kutsuisi pelkäksi vihannessalaatiksi sellaista, missä on kananmunia seassa.
Tarvitseeko lisukesalaatin olla erityisen täyttävä, kun se tarjoillaan kokonaisen broilerin kanssa?
Kypsennä kunnolla ja tee siitä broilerisalaatti.
Jos olet unohtanut sen pakkaseen, tarkasta nyt ensin päivämäärä. Broileri säilyy 3kk (max 6kk) pakkasessa, kunhan pakastin on ollut sen -18C ja liha pakastushetkellä sopivaa.
Jos kesäisyyden pitää jotenkin vaikuttaa asiaan, niin uusia perunoita ja kaalisalaattia tms.
Muuten tarjoilisin riisiä.
persikkaista salaattia ja mausteista riisiä olettaen, että se kana on vielä syötävää..
Fetasalaattia, couscousia ja tazikia
Mulla carrotteja ja ehkä lisäksi tomatoes.
Miksette puhu suomea? Ei se kuulosta hienommalta englanniksi.
Aidosta jäävuoresta tehty jäävuorisalaatti.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tässä ketjussa erityisemmin ole englantia käytetty? Ah mutta ei olisi tietenkään saanut käyttää sanaa coleslaw vaan olisi pitänyt muistaa kirjoittaa kaaliporkkanamajoneesisalaatti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tässä ketjussa erityisemmin ole englantia käytetty? Ah mutta ei olisi tietenkään saanut käyttää sanaa coleslaw vaan olisi pitänyt muistaa kirjoittaa kaaliporkkanamajoneesisalaatti.
Kyllä! Tosin majoneesi ei ole kunnon suomea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, tarkoitin toki kaaliporkkanamunaöljyemulsiosalaattia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, pitäisi olla muna-öljy-emulsiokastike. Oikein vesi herahtaa kielelle, kun näkee tuon ruokalistassa selkosuomeksi kirjoitettuna.
Näillä keleillä vihannessalaatti riittää. Salaattiin myös pähkinöitä tai keitettyjä kananmunia, niin ovat täyttävämpiä.