Mihin laitatte avaimet, kännyn uimarannalla uimisen ajaksi?
En uskalla mennä yksin biitsille koska pelkään et kamat viedään.
Kommentit (71)
en hölmö kirjoitti:
Miksi joku kirjottais julkiselle palstalle että mihi laittaa avaimet? Sehä olis sama ku vuoraisi lehdestä tilan ja kirjottaisi että aikoo mennä uimaan ja laittaa avaimet sinne :)))
Jotkut täällä kertovat siis laittavansa lukottomaan postilaatikkoon kotiavaimensa, koska jos laittaisivat ne lukolliseen, sitten olisi ongelmana se postilaatikon avain. Tuo on kuin avoin kutsu siihen, että ota avaimeni postilaatikosta ja ryövää kämppä. Samoin ihmettelen sitä, että esim. oman kylän facebook-ryhmässä ihmiset kyselevät kadonneiden avaimiensa perään. Kertovat suoraan esim. avaimenperän tunnusmerkit. Ei tarvitse sitten ihmetellä, jos joku vilpillinen osaa mennä niillä kyseiseen paikkaan, kun siihen suorastaan yllytetään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelinta en edes ota mukaan. Avaimen laitan kotoa lähtiessäni omaan postilaatikkoon pehmustetun kirjekuoren sisälle. Toinen vaihtoehto olisi kysyä rannalla joltain luotettavan näköiseltä ihmiseltä, voisiko hän vahtia tavaroitani uinnin ajan.
Rannalla pitäisi olla maksullisia lukollisia koppeja ja vartija .Itsellä ongelmana että en voi mennä uimaan koska en voi jättää auton ym avaimia rannalle. Enkä aina haluaisi pakollista seuraa.
Erilaisia uidessa mukaan otettavia vesitiiviitä pusseja ja kapseleita on melkoinen valikoima saatavilla, sen kun googletat ja etsit itsellesi toimivimman ratkaisun. Ei pidä olla niin uusavuton.
Minulla on myöskin kaulassa roikkuva vesitiivis purkki, mihin saa avaimen ja auton avaimenkin. Käärin auton avaimen vielä pakastepussiin mahdollisen vuotamisen varalta.
Vierailija kirjoitti:
https://www.xxl.fi/zone3-swim-buoy-dry-bag-kuivapussi-uintiin-28-l-pink…
Mulla on tällainen kun tykkään uida pidempiäkin matkoja. Sisään mahtuu jopa pieni pyyhe, eli joskus jätän kuivat vaatteet autoon ja otan mukaan vain autonavaimen ja pyyhkeen. Ostin aikoinaan kun suonenvedot häiritsi ja pelkäsin uida kovin pitkälle yksin, tän kanssa pystyy kellumaan ja pitämään taukoa.
Tuo on varsin hyvä ratkaisu. Itse laittaisin kyllä puhelimen vielä omaan vesitiiviiseen pussiinsa ja sen sitten tuon sisälle muiden tavaroiden kanssa.
en hölmö kirjoitti:
Miksi joku kirjottais julkiselle palstalle että mihi laittaa avaimet? Sehä olis sama ku vuoraisi lehdestä tilan ja kirjottaisi että aikoo mennä uimaan ja laittaa avaimet sinne :)))
Meinaat, että joku tulee kaivelemaan sitä vesitiivistä kapselia rintojeni välistä uimapuvun alta 😂 Olen eläkeikää lähestyvä ylipainoinen nainen. Sen nauha ei ole edes kaulani ympärillä, vaan kiedottuna uimapuvun olkaimiin siten, että sen joutuu pujottelemaan irti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhelinta en edes ota mukaan. Avaimen laitan kotoa lähtiessäni omaan postilaatikkoon pehmustetun kirjekuoren sisälle. Toinen vaihtoehto olisi kysyä rannalla joltain luotettavan näköiseltä ihmiseltä, voisiko hän vahtia tavaroitani uinnin ajan.
Rannalla pitäisi olla maksullisia lukollisia koppeja ja vartija .Itsellä ongelmana että en voi mennä uimaan koska en voi jättää auton ym avaimia rannalle. Enkä aina haluaisi pakollista seuraa.
Erilaisia uidessa mukaan otettavia vesitiiviitä pusseja ja kapseleita on melkoinen valikoima saatavilla, sen kun googletat ja etsit itsellesi toimivimman ratkaisun. Ei pidä olla niin uusavuton.
Uusavuton eläkeläinen. Kiitos kuitenkin neuvosta. Aionkin ostaa pussukan.
Mä laitan sen mun swägään ja heitän muil bägään.
Täällä kotimaassa ne on ihan vaan laukun sisätaskussa. Ei ole turvallista, mutta on minulla vakuutus.
Ulkomailla jätän kaiken muun paitsi avaimen tallelokeroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites kun on lukittava postilaatikko. Tiputanko avaimeni sinne kirjekuoressa? Tai jos on kerrostaloasukas. Pudotan avaimet kirjekuoressa lähtiessä postiluukusta kämppään sisään?
Pudota postiluukusta, toki kuoren sijaan kiinnitä avaimet ensin narulla luukun sisäpuolelle niin että saat ulkopuolelta luukusta narusta kiinni ja vedettyä avaimet ulos oven avaamista varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mites kun on lukittava postilaatikko. Tiputanko avaimeni sinne kirjekuoressa? Tai jos on kerrostaloasukas. Pudotan avaimet kirjekuoressa lähtiessä postiluukusta kämppään sisään?
Pudota postiluukusta, toki kuoren sijaan kiinnitä avaimet ensin narulla luukun sisäpuolelle niin että saat ulkopuolelta luukusta narusta kiinni ja vedettyä avaimet ulos oven avaamista varten.
Miksi nähdä näin valtava vaiva? Avaimet kestää vettä. Avainnauha olalta kainaloon tai vyötärölle vaikka joku juoksijoiden käyttämä taskullinen vyö. Puhelimen kanssa tarvitsee uimarin poijun, mutta pelkkä avain on helppo.
Jätän laukkuun/vaatteiden alle siihen rannalle. Yleensä kuitenkin joku mukana joka voi vahtia tavaroita tai sitten olen sellaisessa paikassa uimassa missä voin luottaa ettei kukaan varasta.
Jätän tavarat rantapyyhkeen vierelle käärittynä lasten housuvaippaan, jota olen koristellut vähän sinapilla.
Avaimet kengässä ja puhelin kotona
Ihan vaan omien tavaroiden sekaan, ja tarkkailen vedestä. Ei oo ikinä pöllitty mitään, en kyllä toisaalta usein käykään.
Nykyajan ongelmia kun elää koko elämänsä puhelimen kautta niin sitä ei voi hetkeksikään jättää pois
Mä laitan ne takapuoleen. Ensin sattuu, sitten tottuu.
Vierailija kirjoitti:
Puh ja rahat kotiin. Kamoja voi tarkkailla kun vedessä, siis ettei porukkaa laukun luona.
Siinä menee kaksi sekunttia kun joku on jo ehtinyt napata laukun ja lähtenyt menemään. Ei mitään jakoa että ehtisi uimaan ja juoksemaan paikalle ajoissa, ainakin ellei ui jossain ihan rantavedessä ja pyyhekin on lähellä rantaviivaa.
Pidän puhelinta, avainta ja tarvittaessa korttia/rahaa vedenpitävästi käsivarsikotelossa, olen tilannut se muutamalla eurolla Ebaystä. Hyvin toimii!