Oletko kateellinen kehitysvammaistenohjaajan työstäni?
Ihan pakko heittää tämä vastapainoksi tuolle lentoemo-ketjulle. ;) Yleensä nuo vastaavat kyselyt on juuri aloista, joihin kuvitellaan kaikkien hinkuvan. Olen tuossa ko. ketjussa se, jolle lentoemännän ammatti on yksi niistä, joihin en ikinä alkaisi. Ja tiedän, että omani on monelle sama juttu, vaikka se onkin oma kutsumukseni ja toteutunut haaveeni. :)
Kommentit (9)
En ole kade... no ehkä ainoastaan siitä että asuntolapuolella palkkaa nostaa edes vähän vuorolisät. (siis olettaen että työskentelet asumispalveluiden puolella)
Terveisin kollega työtoiminnan puolelta. ;)
siksi voin kertoa rehellisen kommentin, mitä se todellisuudessa on.
Turha sitä on kaunistella.
Itse olen tehnyt tätä hommaa 14 vuotta sekä asumisen että työtoimintojen puolella, ja tuon tyylistä meininkiä on tullut vastaan vain parissa (kunnallisen puolen) paikassa. Esimiehestä on aika paljon kiinni työn henki ainakin mun kokemuksen mukaan.
Nyt kuitenkin olen paikassa, jossa tekemisessä on juuri se meininki josta tykkään; aidosti tehdään työtä niiden arvojen mukaan, jotka pitäis ohjata tätä hommaa kaikkialla. Raskastakin välillä, mutta aika paljon motivoivampaa kuin haahuilu.
11
Kiitos!
Sitten jatkamaan töitä... :)
ap
mutta arvostan kovasti työtäsi ja sinua sen vuoksi, että jaksat tehdä niin raskasta (myös henkisesti) työtä. Arvostan ammattiasi enemmän kuin lentoemon ammattia.
Toiseksi tiedän sen, että ohjaajien aika varsinkin asuntoloissa menee siihen, että kilpaillaan siitä, kuka sisustaa kalleimmin ja hienoimmin. Asukkaat saavat istua sohvalla pois tieltä kun akat tappelee olemattomasta vallasta keskenään.
En todellakaan kadehdi ammattiasi, enkä surkeaa palkkaasi.
Kummatkin tytöt ovat välttämättömiä. Arvostan kaikkia ammatteja ja ihmisiä jotka tekevät työtä elääkseen.
Toivon että kaikilla olisi muutakin elämänsisältöä kuin työ. Uraohjuksia en jaksa fanittaa, pari äitiä on todennut että heille työ on tärkeämpää kuin lapset ja perhe. Heistä olen huolissani.
teen samaa työtä kuin sinäkin ;)