Tarkoittaako nimike johdon assistentti samaa kuin toimitusjohtajan sihteeri?
Kommentit (21)
Olen ollut johdon assistentti ja se tarkoitti, että olin neljän johtajan sihteeri. Siis koko johtoryhmän, en pelkästään toimitusjohtajan.
Ei tarkoita samaa. Johdon assistentti on koko johtajiston yhteiskäytössä oleva "yleismies jantunen", joka tekee kahvitukset, varaa lentoliput, kokoaa datan PowerPointiin, päivittää web-sivut ja tekee n. 50 muuta spesifistä ja tarkkuutta vaativaa työtehtävää. Toimitusjohtajan sihteeri tekee muuten samaa, paitsi vähemmän sälää ja pelkästään toimitusjohtajalle. Lisäksi hän toimii portinvartijana niille, jotka pyrkivät toimitusjohtajan puheille ja suodattaa kaupparatsut ja hullut pois joukosta.
Joskus tarkoittaa. Usein ei. Nelosen kuvaamien lisäksi meillä johdonassistentti myös kirjoittaa kokousten esityslistat ja pöytäkirjat ja valmistelee päätökset. Hommaan voi siis sisältyä myös esittelyvastuuta.
Toimarin assari on toimarin assari
Johdon assistentti joko ylemmän tai keskijohdon assistentti.
Noita kaikkia hommia n 25v tehnyt
Yleensä firman vittumaisimpia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tarkoita samaa. Johdon assistentti on koko johtajiston yhteiskäytössä oleva "yleismies jantunen", joka tekee kahvitukset, varaa lentoliput, kokoaa datan PowerPointiin, päivittää web-sivut ja tekee n. 50 muuta spesifistä ja tarkkuutta vaativaa työtehtävää. Toimitusjohtajan sihteeri tekee muuten samaa, paitsi vähemmän sälää ja pelkästään toimitusjohtajalle. Lisäksi hän toimii portinvartijana niille, jotka pyrkivät toimitusjohtajan puheille ja suodattaa kaupparatsut ja hullut pois joukosta.
Yhtään kahvitusta en ole 25v aikana tehnyt, tilannut kyllä.
Pääasiassa työni on ollut esimiehen (-miesten) sähköpostin purkua ja siitä ison osan tekemistä ja valmistelua esimiehen puolesta. Tapaamisjärjestelyjä ja tapahtumia ympäri maailmaa.
Kerran yhden aussiassarin kanssa todettiin että business ei toteutuisi jos me sanoisimme esimiehelle että palaveria ei saa järjestettyä. Totesimme että meillä on oikeasti ihan hirveästi valtaa ja mahdollisuus joko mokata tai edistää asioita!
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitit kai, että firman vittumaisimpia töitä?
Saa olla muiden juoksutyttö ja sylkykuppi ilman kiitosta ja kunnioitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitit kai, että firman vittumaisimpia töitä?
Saa olla muiden juoksutyttö ja sylkykuppi ilman kiitosta ja kunnioitusta.
Riippuu firmasta ja sihteeristä. Firma voi olla kökkö tai sihteeri ottaa itteensä jos joutuu tekemään työsopimuksen mukaisia tehtäviä
Joskus toimitusjohtajalla on oma assistentti ja muulla johdolla sitten yhteinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtään kahvitusta en ole 25v aikana tehnyt, tilannut kyllä.
Pääasiassa työni on ollut esimiehen (-miesten) sähköpostin purkua ja siitä ison osan tekemistä ja valmistelua esimiehen puolesta. Tapaamisjärjestelyjä ja tapahtumia ympäri maailmaa.
Kerran yhden aussiassarin kanssa todettiin että business ei toteutuisi jos me sanoisimme esimiehelle että palaver
Millainen oli työaika? Klo 8-16 ma-pe vai 24/7/365?
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut vain 1-2 esimiestä johdon assustenttina ja tiimiä 15-200 henkeä ympäri maailmaa. En ole keittänyt siinä positiossa yhtään kahvikupillista vaan sen on hoitanut keittiö.
Sensijaan olen purkanut esimieheni sähköpostin päivittäin, siivonnut turhat viestit, tehnyt osan pyydetyistä asioista ja "pureskellut" loput valmiiksi esimiehelle tehtäväksi. Koonnut raportit, tehnyt presot jne
Järjestänyt kokouksia ja tilaisuuksia ympäri maailmaa. Kerran yhden ison australialaisen yrityksen pääjohtajan assarin kanssa tajusimme että meidän käsissämme on todella paljon valtaa - jos me emme saa palaveria järjestettyä oikealla hetkellä joku miljardiprojekti saattaa kaatua kokonaan. Hirveä vastuu!
Todella mielenkiintoista työtä parhaimmillaan, näkee naailmaa ja tutustuu mielenkiintoisiin ihmisiin
Vierailija kirjoitti:
Jeps. Ja yleensä vttumaisin duunikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut vain 1-2 esimiestä johdon assustenttina ja tiimiä 15-200 henkeä ympäri maailmaa. En ole keittänyt siinä positiossa yhtään kahvikupillista vaan sen on hoitanut keittiö.
Sensijaan olen purkanut esimieheni sähköpostin päivittäin, siivonnut turhat viestit, tehnyt osan pyydetyistä asioista ja "pureskellut" loput valmiiksi esimiehelle tehtäväksi. Koonnut raportit,
Ole hyvä vaan ja soita minulle kotiin tulenko teille töihin niin saat luuria korvaan!
Taitaa olla ihan yleismies Juntunen eikä Jantunen.
Sihteereitä on monentasoisia. Itse toimin aikoinaan yliopistolla yliassistenttina, ja käytännössä toimin opettajana ja tutkijana. NATO:n ja YK:n pääsihteereillä on enemmän valtaa kuin monella pääjohtajalla.
Vierailija kirjoitti:
Sihteereitä on monentasoisia. Itse toimin aikoinaan yliopistolla yliassistenttina, ja käytännössä toimin opettajana ja tutkijana. NATO:n ja YK:n pääsihteereillä on enemmän valtaa kuin monella pääjohtajalla.
Juu, ei kiitti mihinkään Muratalle tai Väykkävirastoon!
Vierailija kirjoitti:
Noniin, palaudutaanpas maanpinnalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noniin, palaudutaanpas maanpinnalle.
Nää kaikki Mrkelin tuputtamat työpaikat on läpeensä prseestä!
Usein tarkoittaa. Nykyään ei juurikaan nimetä kenellekään henkilökohtaista sihteeriä, joten se johdon assistentti saattaa hyvinkin keskittyä toimitusjohtajan assistointiin.