Mikä on hyvä eläke?
Kommentit (27)
7000 euroa itsellä ja jos ei olisi säästöjä niin tiukkaa tekisi, eläminen...
Sinä et tule tekemään elämässäsi, niin paljoa töitä, että kannattaisi kysellä eläkkeesti
Vierailija kirjoitti:
7000 euroa itsellä ja jos ei olisi säästöjä niin tiukkaa tekisi, eläminen...
🤣
Se riippuu vähän että onko omaa, velatonta asuntoa, onko miten paljon sairauksia ja lääkekuluja ja täytyykö pitää omaa autoa. Jos asuu pk-seudulla omassa, velattomassa ja hyväkuntoisessa asunnossa eikä ole autoa, niin 1800-2000 € nettona on hyvä (joo, todella moni ei saa edes bruttona) eläke, jos kaikki krempat, autot, asuu vuokralla yms, niin 2500-3000 € on hyvä.
Itse olen tk-eläkkeellä, ikää vähän päälle 40 v. Saan nettona sellainen 1470 € ja minusta tämä on hyvä. Eri elämäntilanteissa on tietenkin omat vaateensa, mutta itsellä näin. Säästöönkin saan reilu 300 €/kk. Lisäksi saan kaikki opiskelija-alennukset halpoine ruokineen.
Työkyvyttömyyseläkkeellä 55v. ja 1600e/kk ja asunto maksettu. Ihan hyvin elää jos tykkää vähän miettiä menoja.
Alle 900.kiitos vaan sdp ja lipponen. Mites kaasuputki bisnekset ja rouvan sopeutuminen.
Haluan olla anonyymi enkä paljasta eläkettäni mutta olen tyytyväinen siihen ja pidän sitä hyvänä. Ilman positiivisuutta ei pärjää tässä maapallossa.
Tietenkin haluaisin yli 1500e eläkettä verojen jälkeen mutta ei minulla mikään hinku sellaiseen ole kuten kirjoitin aiemmin positiivisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Haluan olla anonyymi enkä paljasta eläkettäni mutta olen tyytyväinen siihen ja pidän sitä hyvänä. Ilman positiivisuutta ei pärjää tässä maapallossa.
Tietenkin haluaisin yli 1500e eläkettä verojen jälkeen mutta ei minulla mikään hinku sellaiseen ole kuten kirjoitin aiemmin positiivisuudesta.
Tällä palstalla olet anonyymi vaikka paljastaisit eläkkeesi pennilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei sitä eläkettäni tiedä kukaan muu kuin läheiseni että sinänsä totta.
Olen työkyvyttömyyseläkkellä.
Unodhin lissäystä.
Fredolle ei käy mitään, niin kauan kuin olet elossa
Vierailija kirjoitti:
Alle 900.kiitos vaan sdp ja lipponen. Mites kaasuputki bisnekset ja rouvan sopeutuminen.
tähän pitäisi tehdä muutos. et jos esim joutuu mt eläkkeelle 30v. ni pitää saada keskiarvo eläke elämänsä loppuun asti joka on 2200ekk miehillä. kukaan ei ole valinnut sairauttaan. tai oikeestaan sairastuneen eläke voisi olla suurempikin kompensoimaan huonompaa elämänlaatua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tähän pitäisi tehdä muutos. et jos esim joutuu mt eläkkeelle 30v. ni pitää saada keskiarvo eläke elämänsä loppuun asti joka on 2200ekk miehillä. kukaan ei ole valinnut sairauttaan. tai oikeestaan sairastuneen eläke voisi olla suurempikin kompensoimaan huonompaa elämänlaatua.
Onhan se joillain näinkin. Kuhan ei oOo kateellinen fafutus.
pelle positiivinen miljoona kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei sitä eläkettäni tiedä kukaan muu kuin läheiseni että sinänsä totta.
Et tiedä edes itse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tykkää nyt juuri näkemästäni.
Ihmiset puhuu liikaa rahasta. Annettaisiin vaan rahan puhua puolesta ja samalla voitaisiin vähemmän painaa rahaa kaikissa maailman kolkissa.
2000 e/kk tilille verojen jälkeen. Sillä elää hyvin.