Tässä iässä 44-v ei ole mitään hyvää!
Pienehkö masennus, kyllästyminen elämään iskenyt. Tuntuu, että juuri tämä ikä on romahduttanut kaiken. Vielä vuosi sitten oli eri meininki ja jopa ulkonäkö oli aivan eri. En sitten tajua miten muka voisi vuodessa yhtäkkiä rupsahtaa niin paljon ja muuttua henkisesti täysin pohjalle? Mutta, olen kuin eri ihminen. Toki kuluva vuosi on ollut todella rankka, stressiä ollut paljon ym. Mutta, jotain on tapahtunut. Ei enää juuri haaveita, kaikki tympii, väsyttää, kyllästyttää, ei mitään sellaista hohdokasta, eikä mitään mitä odottaa. Ulkonäkö on selvästi vanhemman näköinen, kuin vuosi sitten. Kaikki nuorekkuus on poissa. Jokin romahdus käynyt. Onpa tosiaan hauskaa. Tekisi mieli luovuttaa täysin ja ehkä olen niin tehnytkin ja kaikki johtuu siitä.. Huomaan myös, että olen muuttunut ympäristölle ns. näkymättömäksi. Vielä viime vuonna sain paljon katseita ja huomiota miehiltä, jopa ihailevia kommentteja keskellä kauppaa. Nyt ei kukaan enää huomaa, eikä huomioi. Miten voi muuttua noin nopeasti? Kieltämättä vetää mielialaa alaspäin. Tästä aina puhutaan paljon, että 44-45 naiset ovat niitä näkymättömiä niin se on käynyt omalla kohdallakin nyt. Pitäisi varmasti ottaa kovat konstit käyttöön: hiuspidennykset, kauneuskäsittelyt (täyte-aineet ym.) laihduttaa ja kuntoilla enemmän, tarkka ruokavalio, hoitaa mielenterveys kuntoon. Tuntuu vain, ettei tässä iässä ole mitään hyvää. Vanheneminen on inhottavaa! N-44
Kommentit (81)
Ei niin, tuossa iässä sain burnoutin ja nyt viisi vuotta myöhemmin olen edelleen saikulla.
47 vuotias ja hehkeä kirjoitti:
Vinkkejä sinulle
-aloita säännöllinen juokseminen( vaikuttaa mieleen ja kehoon, myös kasvoissa ja hiuspohjassa verenkierto aktivoituu)
-lisäravinteet, vähintään omega 3,c vit ja d vit, sinkki. Tyrniöljy auttaa myös ihon nuorekkuudessa. Ubikinoli antaa energiaa.
-kasvoille gua sha, jos ei jaksa niin nystypäinen jaderulla jolla saa nopeasti veren kiertämään kasvoissa. Kasvojumppa.
-kasvojen puhdistus puhdistusöljyllä, ei vaahtoavia aineita kasvoille
-veden juominen
-nuku riittävästi
-kehitä omaa mieltäsi, ajatuksiasi. Hae tietoa ja inspiraatiota siihen kirjoista ja podcasteista
-hiusten lempeä hoitaminen, lue hyvä kirja Elävät hiukset(saa kirjastosta)
Ps, miksi pitää saada huomiota miehiltä?
Aloita juokseminen, jos haluat näyttää kuivahtaneelta rusinalta.
Miksi tarvitset kaikkien miesten huomion? Miksei yksi riitä?
No huh-huh! En minä vaan nelikymppisenä ehtinyt kriiseilemään. Talossa oli pari teiniä ja yksi nuorempi. Muutin maasta toiseen, hoidin kaikki kotiasiat ja lasten koulut jne. Opettelin uuden kielen ja maan systeemit. Vähän myöhemmin rakennutettiin vielä talo kolmanteen maahan.
Ei tosiaan ole ehtinyt ikäkriisejä miettiä!
Vierivä kivi ei sammaloidu
Vierailija kirjoitti:
Miehenä sanoisin, että kaikista kannattavin asia jonka voit tehdä markkina-arvoa nostaaksesi on matala rasvaprosentti ja treenaaminen eli niin että on kapeat reidet, timmi vatsa ja peppu, esim sanna marin. Sitten kun olet kunnossa niin mekko päälle ja ulos. Varmasti tulee katseita.
Joo näyttää kuivalta korpulta jos ton ikänen vetää rasvat alas.
No onhan tuo taloudellinen riippumattomuus ainakin plussaa aikaisempaan elämään verrattuna. Muutenkin voi vain chillailla, kun lapset ovat jo omatoimisia.
Vierailija kirjoitti:
Nyt naiset!! Miksi ihmeessä pitäisi nostaa jotain markkina-arvoa?? Tsiisus. 44v:n tulee jo olla sen verran fiksu ja elämää nähnyt, ettei enää jaksa välittää muiden mielipiteistä ja lapsellisesti kerjätä vieraiden ihmisten huomiota. Oma hyvä olo lähtee itsestä ja siitä, että itselleen on hyvä ja armollinen. Se säteilee myös ulospäin.
N46 ja kovastikin paljon haaveita vielä
Tässä on hyvä kommentti. Olin yhdessä ex-vaimoni kanssa siitä asti kun hän oli 26-vuotias ja koko suhteemme ajan hän valitti ulkonäköään. Rasvaa kertyi ja synnytysten seurauksena rinnat roikkuivat. Huonot dieetit ja tehottomat treenit hävittivät lihasmassan. Varsinkin nuorempana hän oli näyttävä ilmestys ja omasta mielestäni hän oli "pahimmillaankin" ihan ok näköinen. Erosimme (hänen aloitteestaan) kun hän oli 39-vuotias. Oma elämäni lähti kunnolla liikkeelle nelikymppisenä ja asun nyt perimässäni omakotitalossa avovaimoni kanssa. Eksälleni taisi juuri tapahtua se mainittu rupsahdus, kun nyt muutamaa vuotta myöhemmin poskipussit roikkuvat, iho on appelsiinia ja pilkutettu maksaläikillä. Hän on rakentanut identiteettinsä saamansa huomion varaan ja nyt jo teini-ikään ehtineiden lasteni mukaan hän on masentavaa seuraa ja katkeroitunut etenkin minulle jostain jota on vaikea kuvailla.
On järkevää etsiä jo nuorena joitain kestävämpiä rakennuspalikoita omalle identiteetilleen kuin oma ulkonäkö ja saatu huomio. Silloinkin kun ne ovat jo mennyttä, oman terveyden ja kunnon ylläpitämisessä ei pidä antaa periksi, vaan niitä kannattaa pitää yllä eri syistä kuin aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
47 vuotias ja hehkeä kirjoitti:
Vinkkejä sinulle
-aloita säännöllinen juokseminen( vaikuttaa mieleen ja kehoon, myös kasvoissa ja hiuspohjassa verenkierto aktivoituu)
-lisäravinteet, vähintään omega 3,c vit ja d vit, sinkki. Tyrniöljy auttaa myös ihon nuorekkuudessa. Ubikinoli antaa energiaa.
-kasvoille gua sha, jos ei jaksa niin nystypäinen jaderulla jolla saa nopeasti veren kiertämään kasvoissa. Kasvojumppa.
-kasvojen puhdistus puhdistusöljyllä, ei vaahtoavia aineita kasvoille
-veden juominen
-nuku riittävästi
-kehitä omaa mieltäsi, ajatuksiasi. Hae tietoa ja inspiraatiota siihen kirjoista ja podcasteista
-hiusten lempeä hoitaminen, lue hyvä kirja Elävät hiukset(saa kirjastosta)
Ps, miksi pitää saada huomiota miehiltä?
Aloita juokseminen, jos haluat näyttää kuivahtaneelta rusinalta.
Jos syön enemmän ei voi kuivahtaa ja nykyään jo tiedetään ettei pelkkä juoksu riitä vaan pitää myös treenata ylävartaloakin.
Ap:n ajatukset tuntuvat aivan vierailta itselleni. Täytin juuri 45 v ja olen erittäin tyytyväinen elämääni ja itseeni. En ole kaivannut miesten katseita aikoihin. Alle kaksikymppisenä ne olivat tärkeitä. Sen jälkeen en muista ajatelleeni asiaa. Näkymättömyys sopii minulle erittäin hyvin. Ihan tarpeeksi sai limaisia kommentteja teininä.
Ikä on oikein hyvä. Alkaa jo iänkin puolesta tulla uskottavuutta töissä. Ei haittaa, vaikka luultaisiin vanhemmaksikin. Haluan olla ulkonäöltäni tyylikäs, en nuori.
Unelmia on monenlaisia. Töissä voi kehittyä. Miehen kanssa on yhteistä aikaa. Lapset ovat jo teinejä, toinen heistä vakiintuneessa parisuhteessa. Vähitellen voi unelmoida mummoudesta sitten joskus (ei olisi maailmanloppu nytkään).
Yksi vanhempi ja appiukko saateltuna hautaan. Toinen vanhempi ja anoppi vielä hyvissä voimissa. Tämänkin suhteen tilanne siis hyvä. Raha-asioissa suurin ongelma on miten sijoittaa rahansa mahdollisimman järkevästi.
Kyllä se taitaa oikeasti olla mielenterveyspulma, joka ap:n saa ajattelemaan noin negatiivisesti. Ei ikä tai ulkonäkö.
Juosta voi myös kohtuudella, ei tarvitse näännyttää itseään. Sen verran liikkuu, että pysyy kunnossa. Isossa vatsassa on jatkuva tulehdus > siitä seuraa väsymystä ja muita terveyshaittoja.
Vierailija kirjoitti:
Lenkilläkin huomaa ilmeistä jo nämä elämänsä tyytymättömät 45+ naiset.
Ja esim. kaupassa ostoksilla :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lenkilläkin huomaa ilmeistä jo nämä elämänsä tyytymättömät 45+ naiset.
Ja esim. kaupassa ostoksilla :(
Väsyneet ja elottomat kasvot , uhri kerää vaunuun makeaa koko rahan edestä. Ja laahustaa kassalle vetämällä vaunua kuin olisi kivireki! Eccokengät tarvitsisi uudet pohjalliset ja selkäreppu kulunut ja virttynyt.
Itku kassalla kun pullopantti hävisi.
Vois olla ap:n kirjoitus omalta näppikseltä😅Saakutti yhtäkkiä naama on kuin bulldogilla ja kroppa prakaa säälimättömästi. En mää tätä tilannut. Kuvittelin pari vuotta sitten, että homma jatkuu samaan malliin: liikuntaa harrastetaan, suunnilleen samalta näytetään ja harrastukset ja työt menee omalla painollaan. Onko tää nyt sitten tässä, että kroppa sanoo sopimuksensa irti, vaikka 50 v. pitäis vielä painaa? Täytyy tehdä jotain muuvsseja, ettei ala akkautumaan liian varhain
Ap:lla on jäänyt joku teinivaihe päälle. Etkö ole löytänyt elämääsi mitään järkevämpää tekemistä kuin miesten miellyttäminen?
Olen miettinyt tätä etukäteen jonkin verran. Mitä järkeä on olla olemassa yhteiskunnassa ja "ihmisten ilmoilla" jos on kaikille näkymätön? Tämä on vähän tabuasia ja kaikki sanoo, että "kyllähän elämässä on paljon muutakin" mutta siis jos ei itse ole kiinnostava kenellekään, niin mitä se muu silloin on? Tarkoitatteko esimerkiksi työstä saatavaa tyydytystä? Tai että konserttiin voi mennä vaikka nauttimaan musiikista, vaikka olisikin vanha ja ruma? Jotenkin koen outona olla passiivinen toimija ja sivusta seuraaja. Tietysti työn puolesta voi olla aktiivinenkin toimija ja tärkeä yhteisössä, vaikka olisi huono ulkonäöltä.
Epäilen vahvasti, että aloitus on miehen kirjoittama...
Minun mielestäni nainen on superkaunis tuossa iåssä. Ja vielä pitkän matkaa sen jälkeenkin.
Mitä ihmettä joku saa siitä, että jotkut random miehet katselee? Siis jos on vaikka puoliso niin mitä väliä oletko muiden mielestä kiinnostava. Itse nuorena ja nättinä vain ahdistuin huomiosta ja kommenteista, nykyään ihanaa kun ulkonäöllä ei ole niin kovasti väliä väliä. Toki tykkään itseni takia meikata ja pukeutua nätisti,jotenkin vain ajattelen että ikäisekseni voin olla ok mutta turha verrata nuorempiin. On sääli jos elämältä menee pohja jos ei enää olekaan kaunis. Ole onnellinen että olet terve ja liikuntakykyinen, matkustele vaikka tai lue hyviä kirjoja niin maailmasi avartuu.
Oi voi, kannattaisi miettiä joku kiinnostava harrastus loppuelämäksi.
No kun se ei ole pelkästään ulkonäkö, johon iän karttuminen vaikuttaa. Kroppa ei palaudu kuten nuorempana (mm. vuorotyö, fyysinen rasitus). Ja tiedostaa raihnaistuvansa nyt pikkuhiljaa joka vuosi. Tietyt sairaudet alkavat tulla, jos on sukurasitetta. Työmarkkinoilla tulee myös ikäsyrjintä vastaan jo noin 45-v iästä.