Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko henkinen puoli vaikuttaa synnytyksen käynnistymiseen?

Vierailija
18.10.2006 |

Ainahan sanotaan, että vauva syntyy kun on siihen valmis. Mutta minkä verran vaikuttaa synnyttäjän asenne ja olotila? Voiko synnytys viivästyä, jos äiti ei ole rentona eikä anna itselleen " lupaa" synnyttää?

Miksi synnytykset usein käynnistyvät itsestään juuri vähän ennen sovittua käynnistämistä?

Minkä verran synnytyksen käynnistymiseen vaikuttaa äidin rentoutuminen ja hyvä olo?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse menin ekaa synnyttämää ja kolmen tunnin kuluttua lähettivät kotiin kun supistuksia ei enää tullutkaan!

kun pääsin autoon miehen viereen tuli taas eka supistus ja siitä sitten taas säännöllisesti.

kotona olin n. 2tuntia ja kokoajan supisteli!!!

eli musta tuntuu että jotenkin jännitin ekaa synnytystä aluksi ja kun tiesin että pääsenkin kotiin niin taas supistukset alkoivat...

Vierailija
2/5 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen sai selville synnytyksen käynnistyttyä että lapsi oli kuollut, ja toiselle tulevan äidin isä soitti synnytyssaliin että hänen vaimonsa on ollut pahassa autokolarissa ja tekee kuolemaa samassa talossa missä tytär synnyttää. Molempien synnytys pysähtyi täysin ja saatiin käyntiin vasta isolla oksitosiiniannoksella.

Mutta nää taitaa olla todella ääripään esimerkkejä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla meni niin, että aloin kovasti odottaa synnytystä jo kuukausi ennen laskettua aikaa. Odotin tosi jännittyneenä. Sitten yhtenä päivänä luovutin ja ajattelin että menee yliajalle, menin rennoin mielin nukkumaan. Oli vielä pitkästä aikaa päivä, ettei ollut mitään raskausajan vaivaa. Niin sittenhän pari tuntia nukuttuani synnytys lähtikin todella nopeasti etenemään.

Vierailija
4/5 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
5/5 |
19.10.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan odottavat ja jännittävät synnytystä enemmän tai vähemmän.

Eka käynnistettiin, ei supistuksen supistusta (oikeaa). Toinenkin käynnistettiin, supistuksia vähän enemmän, mutta ei taaskaan " oikeita" . Itse tiesin ettei käynnisty toinenkaan, eikä käynnistynyt.

Toisaalta, kai ne ennemmin tai myöhemmin ulos tulisivat, mutta parempi näin turvallisesti 42.viikolla.