Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

14 vuoden ikäero?

Vierailija
05.07.2022 |

Olen ihastunut mieheen, joka on minua 14 vuotta vanhempi. Kyseessä ei ole mikään maailman suurin ikäero, mutta mietin sitä silti, koska pelkään olevani jotenkin naiivi. Mies on todella mukava, eikä ikäeroa huomaa silloin, kun olemme yhdessä. Tai ainakin itse koen näin. Taustaksi, että olen itse 29.

Onko teillä kokemusta tällaisesta ikäerosta suhteessa? Koetteko, että se on vaikuttanut johonkin?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuossa ikäerossa ole mitään ihmeellistä kun nainen on se nuorempi osapuoli. Toisinpäin olisi kummallista.

Miten niin?

Vierailija
22/25 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän vain kolme isomman ikäerono pariskuntaa.

Ensimmäisessä hieman vajaa 20 v eroa, mies vanhempi. Aivan karsea hyväksikäyttösuhde ulkopuolisen silmissä. Jossain ihan ensimmäisissä yhteiskuvissa ovat näyttäneet vielä jotenkuten hyvältä parilta, mutta aika ällöä ollut sitten. Ikäänkuin se vanhempi imisi itseensä toisen elinvoiman nujertamalla nuoremmasta jonkin piian itselleen ja hänellä on sitten elämä mukavaa, helppoa ja itsetuntoa hivelee kun on saanut hyvän naisen. Lopulta nainen kehtasi lähteä.

Nainen on valtaosalle samanikäisistäkin miehistä piika. Ei ikäero vaikutusta

Toinen sitten tietämäni, 15 v ikäeroa, molemmat naisia. Ekan vuoden olivat todella rakastuneita, mutta suhde muuttui väkivaltaiseksi ja toinen otti eron. Se ero oli likainen, koittivat mustamaalata toinen toisiaan kaikille...

Homosuhteissa on enemmän seksiä ja väkivaltaa kuin heterosuhteissa

ja sitten tiedän töistä yhden ikäeroparin, 17 tai 8 v ikäeroa, mies vanhempi. Miestä en ole siis koskaan nähnyt. Niillä menee ehkä ok.

Sitten tiedän myös yli 20 v ikäerolla parin, mies vanhempi, nainen aasiasta paremman elämän perässä, mutta kyllä sen kauas näkee, että järkiliitto hänelle ja tuskaa sen miehen kanssa silti eli en laske tähän parisuhteeksi. Olosuhteiden seuraus.

Keskieurooppakin on täynnä järkiavioliittoja

Sitten tiedän joitain alle 10 v ikäeron suhteita, mutta niitä en viitsi tähän availla kun ikäeroltaan eivät ole eri sukupolvea vaan ihan aika normaali.

Normaalia on jo mainittu 2 vuoden ikäero. kaikki muut on keskiarvosta poikkeavia suhteita

mies54v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmillani ja isovanhemmillani isot ikäerot. Seitsemänkymppisenä tosiaan alkaa näkyä hieman, että toinen vanhempi. Muuten ei mitään erikoista.

Vierailija
24/25 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikähän on mitä vanhemmaksi tulee sitä enemmän vain viite arvo siitä, että saattaisi löytää ja kohdata kumppaninsa kanssa. Omn eri asia ihastua ja rakastua itseä 14 vuotta vanhempaan (tai nuorempaan) 29 vuotiaana kuin vaikka 55 vuotiaana. Omasta mielestäni kannattaisi yrittää mielessään asettua toisen asemaan millaisena saattaisi kuvitella itsensä olemassa parisuhteessa itseä nn. vuotta nuoremman entä itseä n.n vuotta vanhemman kanssa.

Paljonhan tuo kiinni myös siitä millaisia haaveita ja unelmia teillä on yhdessä ja erikseen. - Ja miten olette ajatelleet edetä niitä kohti yksin tai yhdessä.

Uskovainen mies

Vierailija
25/25 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sama ikäero. Ehkä mieheni on vähän eri sukupolvea ja sillä on jotain typeriä vanhakantaisia mielipiteitä, mutta eipä sitä arjessa mitenkään huomaa. Meillä on samoja kiinnostuksia ja samat haaveet elämässä.