Nainen haukkui minut koska olen hiljainen hänen vanhempiensa ja kavereidensa seurassa
En viitsi sen tarkemmin asiaa kuvata. Mutta käytti ilmaisuja jotka olivat terapeuttinikin mukaan "voimakkaita ja ikäviä". Mietin että miten tässä jatkaa? Pitää varmaan nostaa kissa pöydälle ja sanoa, etten enää koskaan kuuntele häneltä tuollaista puhetta.
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka hiljainen olet?
Puhutko jotain vai oletko täysin hiljaa?
Onko vaimo sanonut jo ennen tästä hiljaisuudesta kauniimmin? Mutta mikään ei ole muuttunut?
Nyt ilmeisesti kamelin selkä katkesi eli vaimo hermostui ja sanoi voimakkaasti.
Onko edes osin totta ne asiat mitä hän sanoi?
Ilkeä ei pitäisi olla, mutta osin ymmärränkin vaimoa.
Asioilla on aina monta puolta.No kutsui mm. autistiseksi. Sellainen en tietääkseni ole. Terapeutin mukaan kritiikki ei saa ketään puheliaammaksi. Luultavasti hän tietää asiasta enemmän kuin sinä.
AP
No ihan varmaan terapeuttisi tietää asiasta enemmän kuin minä.
Autismi oli ilmeisesti naiselta vertaus käytökseesi, ei lääketieteellisesti perusteltu diagnoosi.
Siis käytöksesi tuntuu naisesta siltä kuin olisit autisti.En edelleenkää tiedä nyt muuta kuin sen, että nainen kutsui sinua autistiksi, muihin kysymyksiini et vastannut.
No vastataan.
"Kuinka hiljainen olet?
Puhutko jotain vai oletko täysin hiljaa?"
Puhun kun on aihe johon koen osaavani sanoa jotain tai jos minulta kysytään jotain. Kun muut puhuvat asioista joista en tiedä paljoa, en osaa avata suutani."Onko vaimo sanonut jo ennen tästä hiljaisuudesta kauniimmin? Mutta mikään ei ole muuttunut?
Nyt ilmeisesti kamelin selkä katkesi eli vaimo hermostui ja sanoi voimakkaasti."On sanonut. En pysty muuttumaan puheliaaksi millään taikatempuilla. Tätä on käsitelty terapiassa, mutta kas kummaa terapeuteillakaan ei ole kuin pitkä prosessi asian muuttamiseksi. Pitkät prosessit eivät taida olla kumppanini mieleen vaan pitäisi saada minut heti puheliaaksi.
AP
Taas yksi esimerkki miksi omat ongelmat pitäisi hoitaa kuntoon ennen parisuhteen aloittamista. Jotkut jaksavat kumppanin ongelmia, mutta ymmärrän erinomaisesti niitäkin jotka eivät jaksa. -eri
Mikä ongelma se on? Me ollaan mieheni kanssa molemmat hiljaisia eikä kumpaakaan häiritse. Maksetaan veromme ja kasvatetaan lapset hyvin. Ei pitäisi olla kenelläkään valittamista siitä miten me eletään.
Mitä sinun perheesi tähän kuuluu?
Noo jotain sussa varmasti on tavallisesta poikkeavaa, kun käyt terapiassa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään siedetään hyvin vähän poikkeuksia ihmisissä.
Minut on irtisanottu töistä sillä perusteella, että olen niin hiljainen. Työt hoidin kiitettävästi, mutta se ei heille riittänyt.
Luulen, että sulla ap ei ole mahdollisuutta jatkaa naisesi kanssa. Olette liian erilaisia. Eikä vika ole sinussa.
Onko sinulla ikinä tullut mieleenkään että et ehkä olekaan täydellinen vaan voisit yrittää kehittyä? Että vika ei olekaan muissa?
Tiedätkö, että toiset eivät opi sosiaalisemmiksi vaikka yrittävät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minut on irtisanottu töistä sillä perusteella, että olen niin hiljainen. Työt hoidin kiitettävästi, mutta se ei heille riittänyt.
Luulen, että sulla ap ei ole mahdollisuutta jatkaa naisesi kanssa. Olette liian erilaisia. Eikä vika ole sinussa.
Onko sinulla ikinä tullut mieleenkään että et ehkä olekaan täydellinen vaan voisit yrittää kehittyä? Että vika ei olekaan muissa?
Tai sit vaan vaihtaa alaa? On aloja missä voi hoitaa hommat ja pitää turpansa kii.
Vierailija kirjoitti:
Niin, kerroin jo että minulla on sosiaalista ahdistusta, minkä vuoksi siellä terapiassa käyn.
AP
Jos minä olen mukana vaimoni ja hänen ystäviensä illan istujaisissa, niin olen hiljaa ihan yksinkertaisesta syystä. En saa suun vuoroa siltä kälätykseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö, että toiset eivät opi sosiaalisemmiksi vaikka yrittävät?
Ei hän sanonut yrittävänsä mitään. Hän sanoi että vika on muissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedätkö sinä mitä väkivalta tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka hiljainen olet?
Puhutko jotain vai oletko täysin hiljaa?
Onko vaimo sanonut jo ennen tästä hiljaisuudesta kauniimmin? Mutta mikään ei ole muuttunut?
Nyt ilmeisesti kamelin selkä katkesi eli vaimo hermostui ja sanoi voimakkaasti.
Onko edes osin totta ne asiat mitä hän sanoi?
Ilkeä ei pitäisi olla, mutta osin ymmärränkin vaimoa.
Asioilla on aina monta puolta.No kutsui mm. autistiseksi. Sellainen en tietääkseni ole. Terapeutin mukaan kritiikki ei saa ketään puheliaammaksi. Luultavasti hän tietää asiasta enemmän kuin sinä.
AP
No ihan varmaan terapeuttisi tietää asiasta enemmän kuin minä.
Autismi oli ilmeisesti naiselta vertaus käytökseesi, ei lääketieteellisesti perusteltu diagnoosi.
Siis käytöksesi tuntuu naisesta siltä kuin olisit autisti.En edelleenkää tiedä nyt muuta kuin sen, että nainen kutsui sinua autistiksi, muihin kysymyksiini et vastannut.
No vastataan.
"Kuinka hiljainen olet?
Puhutko jotain vai oletko täysin hiljaa?"
Puhun kun on aihe johon koen osaavani sanoa jotain tai jos minulta kysytään jotain. Kun muut puhuvat asioista joista en tiedä paljoa, en osaa avata suutani."Onko vaimo sanonut jo ennen tästä hiljaisuudesta kauniimmin? Mutta mikään ei ole muuttunut?
Nyt ilmeisesti kamelin selkä katkesi eli vaimo hermostui ja sanoi voimakkaasti."On sanonut. En pysty muuttumaan puheliaaksi millään taikatempuilla. Tätä on käsitelty terapiassa, mutta kas kummaa terapeuteillakaan ei ole kuin pitkä prosessi asian muuttamiseksi. Pitkät prosessit eivät taida olla kumppanini mieleen vaan pitäisi saada minut heti puheliaaksi.
AP
Taas yksi esimerkki miksi omat ongelmat pitäisi hoitaa kuntoon ennen parisuhteen aloittamista. Jotkut jaksavat kumppanin ongelmia, mutta ymmärrän erinomaisesti niitäkin jotka eivät jaksa. -eri
Mikä ongelma se on? Me ollaan mieheni kanssa molemmat hiljaisia eikä kumpaakaan häiritse. Maksetaan veromme ja kasvatetaan lapset hyvin. Ei pitäisi olla kenelläkään valittamista siitä miten me eletään.
Mitä sinun perheesi tähän kuuluu?
Täh? Tuossa väitettiin että hiljaisuus on joku ihmisen iso ongelma joka pitäisi hoitaa kuntoon ennen suhdetta. Minä ja mieheni ollaan ihan hyvä todistust siitä ettei se mikään ongelma ole. Emme ole koskaan olleet tyytyväisempiä kuin tässä suhteessa. Haluaisin kovasti kuulla että miksi hiljaisuus on joku ongelma lähtökohtaisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, kerroin jo että minulla on sosiaalista ahdistusta, minkä vuoksi siellä terapiassa käyn.
AP
Arvaan. Otit naisen puhtaasti ulkonäkö edellä ja nyt kelaat missä mättää. Muuten ne himassa viihtyvät rouvatkin hakee useimmiten iloa kavereille juoruilusta. Joutuisit etsimään taviksen. Sehän ei käy sillä haluat edustavan puolison joka ottaa jossain vaiheessa vastuulleen kodin.
Vierailija kirjoitti:
Jos minä olen mukana vaimoni ja hänen ystäviensä illan istujaisissa, niin olen hiljaa ihan yksinkertaisesta syystä. En saa suun vuoroa siltä kälätykseltä.
Itse olet vaimosi valinnut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Arvaan. Otit naisen puhtaasti ulkonäkö edellä ja nyt kelaat missä mättää. Muuten ne himassa viihtyvät rouvatkin hakee useimmiten iloa kavereille juoruilusta. Joutuisit etsimään taviksen. Sehän ei käy sillä haluat edustavan puolison joka ottaa jossain vaiheessa vastuulleen kodin.
Jo on katkeran naisen puhetta :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olet vaimosi valinnut.
No sitä tässä mietinkin, että pitäisikö peruuttaa valinta. Hän on selvästi valinnut minut, vaikka arvostaa miehessä erilaisia piirteitä. En tiedä miksi näin vai eikö näitä piirteitä ikinä arvaisi minusta tutustumisen perusteella? Aika lähellä on että jättäisin hänet.
AP
Vierailija kirjoitti:
Törkeää. Mikä työ ja firma niin tiedän välttää?
Ap, sosiaalisia taitoja voi oppia niin kuin mitä tahansa muitakin taitoja. Jos muut puhuvat jostain aiheesta mitä et tiedä, voit kysyä jotain. Yipäätään voit ilmaista kiinnostustasi kyselemällä ja osoittamalla haluavasi tutustua vaimosi läheisiin. Jos olet vain hiljaa, se on epäkohteliasta ja tulkitaan ylimielisyydeksi. Yhteiset kohtaamiset on kuin sosiaaliset nyyttikestit, jokainen tuo sinne jotakin. Mitä sinä annat?
Miten menee omien kaverien ja ystävien kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Ap, sosiaalisia taitoja voi oppia niin kuin mitä tahansa muitakin taitoja. Jos muut puhuvat jostain aiheesta mitä et tiedä, voit kysyä jotain. Yipäätään voit ilmaista kiinnostustasi kyselemällä ja osoittamalla haluavasi tutustua vaimosi läheisiin. Jos olet vain hiljaa, se on epäkohteliasta ja tulkitaan ylimielisyydeksi. Yhteiset kohtaamiset on kuin sosiaaliset nyyttikestit, jokainen tuo sinne jotakin. Mitä sinä annat?
No yleensä en keksi mitään sanottavaa vaikka yritän. Pää lyö täysin tyhjää.
AP
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Jo on katkeran naisen puhetta :D
Miksi olisi? Miehet aina sanoo ulkonäön tulevan ykkösenä. Ap on tehnyt valintansa
Se on nyt sanottava naiselle että minä olen tällainen, ota tai jätä. Ottakoon jonkun tyhjänläpättäjän.
Jokaisella ihmisellä on haasteita paitsi Jeesuksella ja niillä jotka kuvittelevat olevansa Jeesuksia.