Sallitko evästeet nettisivuilla?
Tuolla oli ketju, jossa OP ihmetteli että hänen puhumisiaan seurataan ja puhelin ehdottaa tiettyjä asioita. Kaikki puhelimet vakoilevat, mutta omilla toimilla voi vaikuttaa.
Jos nettisivu kysyy sallitaanko evästeet vai hylkäätkö kaikki, miten toimit?
Sallimalla evästeet annat kaikki tietosi mainostajien käyttöön ilmaiseksi
Kommentit (5)
Selainhan on nykyään sellainen, että kaikki katoaa aina joka kerta, kun sen sulkee. Nettisivulle voi antaa mitä vaan oikeuksia kekseihin ja muihin, mutta ne on vaan sen session ajan ja katoavat sitten bittiavaruuteen.
Siksi esimerkiksi googlen hakukone joka kertaa laittaa hyväksymään ne ehdot. Joka kerta.
En. Minulla on selainlaajennus, joka kieltää nuo automaattisesti.
Sallin aina evästeet koska olen kuvitellut että muuten en pääse sinne nettisivulle minne olen menossa. En ole ikinä miettinyt mikä eväste edes on.
Välttämättömät on pakko hyväksyä.
Nykyään näkee, miten iltalehdet käyttä vain jotain some-sopaa, jutut on täynnä laatikoita instagram-sisältöä ei voi näyttää (anna lupa evästeille), sama juttu täällä videolinkkien kanssa.
Käytän useimmiten duckduckgo hakumoottoria sekä myös heidän selaintaan, ja siellä poistuu evästeet lähes puoliautomaattisesti ja lisäksi tyhjennän evästeet ja historiikin usein oletusnäytöllä olevalla liekki-näppäimellä.
Jos taas haluan olla mielipidekuplassani niin käytän Googlen hakumoottoria ja Chrome-selainta.