Näin yli nelikymppisenä en enää keksi mitään synttärilahjatoivomusta. Pelkkä kakkukahvittelu riittää. Muilla samaa?
Kommentit (7)
Vierailija kirjoitti:
Teatteri, elokuvat, jalkahoito, vesibussireissu, iltapala tapas-ruokalassa, reissu Aulangolle tai Kuorttiin. . . Onhan noita!
Korona?!
Kyllä mullakin riittäisi. Olisi ihanaa saada jotain sellaista, mihin ei ole koskaan ollut varaa. Vaikka kerätä jotain astiasarjaa tai käydä hieronnassa, manikyyrissä, jalkahoidossa jne.
Keski-ikäisenä synttärilahjat ei ole enää tavaraa, vaan kokemuksia ja elämyksiä. Hyvää ruokaa. Strippausta. Hierontaa. Ajelua uhreiluautolla. Kuumailmapallolentoa. Mistä nyt kukakin tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teatteri, elokuvat, jalkahoito, vesibussireissu, iltapala tapas-ruokalassa, reissu Aulangolle tai Kuorttiin. . . Onhan noita!
Korona?!
Mitä siitä? Meinasitko loppuelämäsi elää eristyksissä?
Tässä iässä alkaa melkein ahdistaa tavaroiden kertyminen nurkkiin. Jouluksi toivon yleensä kirjan tai hajuveden, mutta synttäreiksi en lahjoja kaipaa. Kunhan saan viettää mukavan päivän. Mies ostaa aina kukkia ja joskus olen saanut jonkun risteilyn tai hotelliyön ikäänkuin lahjaksi.
Sama. Jos jotain pitää antaa, niin käteistä, tilille siirtona jokin sopivaksi katsottu summa tai Ässän/Lidlin/Alkon lahjakortti. Taikka vaikka pullo kirkasta ja paketti kahvia. Näin olen toivonut jo ennen nelikymppisiä.
nimim. 50+ vee.
Useimmiten ne semmoiset hemmotteluhoidot yms. ovat lähinnä sellaisia, että lahjanantaja itse niitä haluaisi. Lahja siis hankitaan omien, ei minun, mieltymysten mukaan. En piittaa pätkän vertaa kylpylöistä, hieronnoista tai jalkahoidoista. Lahjakortti semmoisiin paikkoihin on liian sitova. Rahana ei; voin itse valita, että tänään menenkin kynsikylpylään tai kalliiseen ravintolaan ihan koska vaan voin. Kaupan lahjakortilla voi ostaa joko tarpeellista tai sitten jotain ihanaa hemmotteluherkkua kaupan tarjoamisten puitteissa. Kaksi vuotta jos on voimassa, niin se on kuin olisi rahaa pankissa pahan päivän varalle.
tv. nimim. 50+ vee nainen.