Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttaako mikään viranomainen jättiputkien hävityksessä?

Vierailija
04.07.2022 |

Sekin riittäisi jos saisimme asialliset suojavarusteet ja naamarit niin että voisimme mennä pyytää naapurin papalta lupaa käydä kaatamassa edes kukinnot jätesäkkiin. Tietääkö kukaan mistä voisi kysyä jotain jeesiä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kunnan ympäristöosastolta. Ihan oman kunnan keskukseen voi soittaa ja pyytää yhdistämään sinne.

Vierailija
2/6 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin omalla kustannuksella suojavaatteet, roudupin ja jätesäkit, ja kysyin naapurin papalta, saanko kerätä marjat puskista jos tuhoan sitä jättiputkikasvustoa.

Ohjeet sain kaupungin ympäristöpuolelta. 10v on mennyt, ja nyt jäljellä on enää yksittäisiä kasveja 5-7 kpl, siementaimia oli enää keväällä muutama. Nuo siemenet kestää itämiskykyisinä ainakin tämän 10v, eli ne kukinnot kannattaa kerätä joka ikinen kerta pois. Yhtään ei saa jättää tuottamaan siemeniä.

Inha kasvi, nyt oli tosiaan ihan toiselle puolelle peltoa noussut pari yksilöä, varmaan ne viime vuonna olivat jo siellä siementaimina, mutta en ollut tajunnut kiertää juuri sitä pellonlaitaa.

Mutta olen kyllä voiton puolella, varmaan vielä muutaman vuoden noita yksittäisiä kasveja ilmestyy sinne tänne kun sitä siemenpankkia ei saa maasta tuhottua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ely-keskukselle kuuluu niiden hävittäminen.

Vierailija
4/6 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kävin läheiseltä kaupungin joutomaalta kaatamassa jättiputket ennen kuin ne ehtivät kukkia ihan vaan shortseissa kysymättä keneltäkään mitään. Tietenkään yksityisen tontille ei voi mennä ilman lupaa tuhoamaan kasvustoa.

Vierailija
5/6 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ely-keskukselle kuuluu niiden hävittäminen.

Tai oikeammin TE-toimistoille. Haitalliset lajit, kuten jättiputki ja kurttulehtiruusu poisteaan nyhtämällä maasta käsin työllisyystöinä. Työt on sovittu aloitettavan elokuun alussa.

Vierailija
6/6 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

oliskohan aika ryhtyä itsekin tekemään jotain. olet jo yli 40 vuotias?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän neljä