Mulle tuli ihan yllätyksenä että äidin veriryhmä voi periytyä omille lapsille!
En oo tästä kenellekään kertonut. Mut kasvatettiin uskomaan et veri tulee aina isältä.
Kommentit (21)
Kuka sulle sellaista on uskotellut?
En ymmärrä tätä lapsille kerrottavaa tarinaa, jonka mukaan "isä antaa äidille siemenen ja sitten siitä kasvaa lapsi". Ihan kuin äiti olisi vain kasvualusta. Omille olen kertonut totuuden eli 50/50 ja vain äidin vatsassa voi kasvaa vauva.
Hyvänen aika tätä ihmisten tietämättömyyttä ja typeryyttä 🙄
Minä olen kuvannut köyrimistä todella tarkkaan.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä tätä lapsille kerrottavaa tarinaa, jonka mukaan "isä antaa äidille siemenen ja sitten siitä kasvaa lapsi". Ihan kuin äiti olisi vain kasvualusta. Omille olen kertonut totuuden eli 50/50 ja vain äidin vatsassa voi kasvaa vauva.
Ei se vatsassa kasva vaan kohdussa.
Kasvatettiin uskomaan? Mitähän kaikkea muuta sinulle uskoteltiin?
Varmaan kysyit synnytyksen jälkeen, että onks se mun?
Vierailija kirjoitti:
Kerro heille vielä koko totuus. Yksikään lapsi ei kasva vatsassa. Vauva kasvaa kohdussa, ja sinne ja sieltä pois on tyystin eri reitti, kuin vatsasta.
Olen ap ja jostain vielä luin ettei lapsella ja äidillä voi olla samaa veriryhmää kun äidin verenkierto alkaisi hylkiä vauvaa. Onks kukaan muu kuullut samaa?
Vierailija kirjoitti:
Olen ap ja jostain vielä luin ettei lapsella ja äidillä voi olla samaa veriryhmää kun äidin verenkierto alkaisi hylkiä vauvaa. Onks kukaan muu kuullut samaa?
Voi kultapieni, sinulla voi olla tässä elämässä vielä monta suurempaakin yllätystä tiedossa.
Rh-tekijä voi aiheuttaa ongelmia raskausaikana, JOS äiti on Rh- ja lapsi Rh+. Eli jos äidin ja lapsen veri POIKKEAA toisistaan, niin ongelmia voi tulla. Samat verityhmät ja tekijät eivät aiheuta ongelmia.
Tää ns taso täällä palstalla on kyllä ala-arvonen.
Noloa tämäkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro heille vielä koko totuus. Yksikään lapsi ei kasva vatsassa. Vauva kasvaa kohdussa, ja sinne ja sieltä pois on tyystin eri reitti, kuin vatsasta.
Itseasiassa vatsa on rintakehän ja lantion välissä sijaitseva kehonosa. Sinä sekoitat sen varmaan mahaan, joka on ruuansulatuskanavan elin. Vauvat todellakin kasvavat vatsassa suurimman osan raskaudesta (ihan alkuvaiheessa kohtu on vielä lantiossa).
-eri
Tulee kyllä aika epäuskoinen olo, kun jotkut paljastaa tällä tavoin tyhmyytensä.
Luulisin aloitusta provoksi, mutta täytyy sanoa, että juuri mikään typeryys ei enää minua yllätä.
Vierailija kirjoitti:
Ei kasva vatsassa/mahassa vaan kohdussa.
Vierailija kirjoitti:
Viime viikolla meidän 5 v tyttö tuli varmistelemaan, että onko hän ja sisarensa varmasti kasvaneet mun (äidin) mahassa. Ja ihmetteli sitten miksi ei isän mahassa koska isätkin voi synnyttää lapsia. Kun sanoin, että ei isät voi tulla raskaaksi niin kiven kovaan väitti, että kyllä voi miehetkin olla raskaana. Tätä perusteli jotenkin sillä, että miehellä voi olla naisen ääni ja naisella miehen äänin .... jos haluaa. No saatiin kyllä selvitettyä, ettei kukaan oikea mies voi olla raskaana. Nyt vähän jännittää mitä siellä eskarissa opetetaan syksyllä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se vatsassa kasva vaan kohdussa.
Kohtu on vatsaontelossa. Vatsa ei ole sama kuin maha(laukku), vaikka jotkut niinkin luulee.
Mulle opetettiin lapsena (ja vanhempani kuvittelee varmaan vieläkin) että kuukautusveri on se veri joka menisi lapselle jos nainen olisi raskaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pieni lapsi ymmärrä sanaa kohtu, hyvä kun ymmärtää, mikä on vatsa. Vatsan alueella kuitenkin vauva kasvaa. Lapsille puhutaan heidän ymmärtämällä kielellä.
Ootko koulussa koskaan käynyt?