Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tori ( tori.fi)

Kaatis ja kirppari
04.07.2022 |

Nyt oli viimeinen kerta kun annan mitään ilmaiseksi torissa.
Tästä lähtien vien hyvänkin tavaran kaatopaikalle.

En jaksa tuota soutamista ja huopaamista, ensin sovitaan tietty päivä jolloin tullaan,
sitten sitä aikaistetaan ja minä muutan omat menoni siihen.
Sitten sovitaan esim klo 16- 17 välille .
Kun kyselen missä hakijat viipyy ? menee kuulemma vielä parituntia.
Olin varannut tuon tunnin hakuajaksi, päivystän sitten milloin hakija tulee.

Minulla olisi omakin elämä. Olisin voinut olla mökillä jo lämmittämässä saunaa.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja pöh kirjoitti:

Harmillista, jos on luopumassa hyvästä huonekaluista, mutta se haku on päätöntä.

Kirppareillekaan ei oteta kuulemma sängynrunkoja ( Oulussa).

Eli , kaatikselle menee käyttökelpoista tavaraa.

Minua on ärsyttänyt torissa, kun kysellään onko xxxxx vielä myynnissä?

No, tottakai se on myynnissä niin kauan , kunnes ilmoitus poistetaan tai lisätään merkintä varattu.

Siinä kysytään (onko vielä myynnissä) myös tavaran statuksesta, onko joku ostamassa mutta kaupat vielä kesken.

Ap, laita joku aika ilmoitukseen milloin saa hakea kuka ehtii. Joku hakee jos hakee. Jos ei, muokkaa ilmoitukseen joku toinen sopiva aika. Ilmaisen tavaran hakijat ovat usein ihmeellistä kuspääporukkaa, enkä ymmärrä miksi. Ehkä he ovat niitä jotka ottaa mitä vaan jos ehkä tarvitsee joskus.. ja sitten kun ei ole oikeaa tarvetta, niin hakeminen vähä ihassssama

Vain näyteikkunaostelijat kyselee.

Jos oikeasti haluaa ostaa, niin ilmoittaa suoraan että: haluan ostaa tämän.

Jos se  on jo myyty ja unohtunut poistaa ilmoitus, niin myyjä vastaa että myyty jo.

Tai jos varattu mutta unohtunut laittaa maininta että varattu, niin myyjä ilmoittaa senkin.

Vierailija
22/26 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja pöh kirjoitti:

Harmillista, jos on luopumassa hyvästä huonekaluista, mutta se haku on päätöntä.

Kirppareillekaan ei oteta kuulemma sängynrunkoja ( Oulussa).

Eli , kaatikselle menee käyttökelpoista tavaraa.

Minua on ärsyttänyt torissa, kun kysellään onko xxxxx vielä myynnissä?

No, tottakai se on myynnissä niin kauan , kunnes ilmoitus poistetaan tai lisätään merkintä varattu.

Tietäisitpä, kuinka paljon torissa on ilmoituksia jotka eivät ole ajan tasalla. Monta kertaa olen kysynyt onko tavara vielä ostettavissa, no eipä ole.

Nämä kyselee ihan huvikseen. Monta kertaa olen saanut kyselyn "onko vielä vapaana" kun ilmoitus on ollut puoli tuntia näkyvissä. Ja ilmoituksessa lukee että myynnissä niin kauan kuin ilmoitus näkyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran ostaja kysyi voisinko tuoda myynnissä olevan tuotteen hänelle kotiin samaan hintaan. Matkaa olisi tullut useampi kymmenen kilsaa.  Olin pöyristynyt!

Tämä ja vielä silloin kun kyseessä on annetaan ilmaiseksi tuote!!!

Asuivat vielä neljännessä kerroksessa ja kysyivät voisinko kantaa huonekalun heille jotenkin.

Vierailija
24/26 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on mahdollisuus nostaa noudettava, ilmainen tavara avoterassille. Saa hakea koska ehtii ja silloin myös haetaankin. Yhtäkään tavaraa ei ole jätetty hakematta.Voi mennä viikkokin, mutta silloin vain kysyn saako antaa eteenpäin vai tuletko hakemaan. 

Luulen, että suurin syy on ihmisten arkuus ja haluttomuus tavata vieraita ihmisiä kasvokkain. Mielellään viestitellään, mutta ei haluta kohdata livenä.

Voihan sen tavaran nostaa rappuunkin ja ilmoittaa, että se odottelee siinä. Et ota vastuuta lähteekö se jonkun muun matkassa, jolloin toinen voi päättää pitääkö kiirettä ja saako auton lainaksi yms. Tietysti tulee sanomista rapussa olevista tavaroista, mutta siihenkin sanomiseen menee muutama päivä. 

"Saako antaa eteenpäin"?

Sinähän sen tavaran omistat ja saat tehdä sille mitä haluat. Jos ei hakija hae niin oma ongelmansa. Ilmoitat ajan jolloin haettavana ja sen jälkeen kauppa peruttu.

Rappukäytäviin ei saa nostella mitään, ne on tientukkona ja turvallisuus/palovaara.

Vierailija
25/26 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka laitan puhelinnumeron näkyviin ilmoitukseen kysellään vaan tyhmänä viesteillä jo ilmoituksessa mainittuja asioita ja onks kuvii.

Tori ei välitä eikä julkaise enää puhelinnumeroita, vaan turvallisuussyistä kaikki keskustelu hoidetaan tori-viestein, ja hyvä niin.

Viestien lähetys on ilmaista, puhelut ei. Viestit voi lukea milloin itselle sopii, puhelua ei.

Vierailija
26/26 |
05.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näille Annetaan-osaston tavaroille on helpompi laittaa kontaktiton nouto. Sovit hakijan kanssa päivän ja jonkunlaisen aikataulun milloin hakevat tavarat sovitusta paikasta. Ei tarvitse itse päivystää että milloin hakija tulee.  Ymmärrän että tämäkään metodi ei joka paikassa onnistu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yksi