Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut äiti-ihmiset kutsuvat kylään ja sitten olettavat, että sinkkuihminen voi tulla mihin kellon aikaan hyvänsä

Vierailija
04.07.2022 |

Olen törmännyt useimpiin tällaisiin, ja tilanne on nimenomaan muuttunut sitten, kun on lapsi saatu.

Äiti-ihminen: "Mikä päivä voisit tulla kylään? Olisi kiva nähdä."
Lapseton: "No käykö ensi viikolla? Mikä päivä kävisi?"
Äiti-ihminen: "Mites tiistai käykö"
Lapseton: "Käy kyllä".
Äiti-ihminen: "Sovitaan aika myöhemmin".

Kunnes luvattu tiistai koittaa, ja sitten äiti-ihminen lupaa ilmoittaa, kun lapsi on herännyt päiväunilta/syönyt/neuvolassa/mitä vaan. Ei osaa sanoa tarkkaa kellon aikaa. Sitten lapseton ihminen odottelee ja päivystelee, kun ei oikein mitään kummempaakaan voi tehdä. Tunnit kuluvat, eikä äiti-ihminen ilmoittele.

Sitten ilmoittaa jonkun ajan, ja olettaa, että myös lapsettomalle käy se. Joskus hyvässä lykyssä äiti-ihminen saattaa sanoa, että kahdelta. Kun kello lyö varttia vaille kaksi, saattaa tulla whatsapp-viesti, että "Hei tuu kuitenkin vasta klo 16:30 kun lapsi tekeekin nyt sitä tai tätä".

En yleistä tätä kaikkiin, mutta olen huomannut todella monia tällaisia tapauksia. Miksi jotkut tekevät niin? Oletteko törmänneet samaan?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uo

Vierailija
2/32 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi tuollaiseen. Äitejä nähdään ilman lapsia, ja aika sovitaan pari viikkoa ennen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä sillä on, mitä se lapsi tekee? Miksi ei samaan aikaan voi olla kylässä? 

Vierailija
4/32 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi? Siksi, koska perheissä, joissa on pieniä lapsia, on rankkaa. Esimerkiksi kiukkuinen, nukkumaton lapsi tai lapsen 2 tunnin nukutusaika päiväunille on ihan arkea, niinkuin on erittäin vajavaiset yöunetkin, useamman vuoden ajan.

Äiti kenties haluaisi järjestää asiat niin, että pystyisi myös vieraansa kanssa keskustelemaan tms. eikä vahtia tai nukuttaa kiukkuilevaa lasta.

Mutta jos "sinkkuna" sitten et pääse johonkin aikaan, niin selvä, älä sitten pääse. Ilmoita se, ja bonuksena voit toki vielä kertoa, ettei haittaa ollenkaan, jos samaan aikaan, kun sinä saavuy, lapsi sattuisi olemaan syömässä, potalla, äiti on häntä nukuttamassa tms. Voit mielelläsi auttaa hoitohommissa. Etköhän näin ole tervetullut melkein mihin aikaan hyvänsä.

Vierailija
5/32 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En lähtisi tuollaiseen. Äitejä nähdään ilman lapsia, ja aika sovitaan pari viikkoa ennen.

Eli toisin sanottuna jää näkemättä.

Vierailija
6/32 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sovi kenenkään kanssa mitään, jos aikaa ei olla sovittu.

Vierailija
7/32 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli toisin sanottuna jää näkemättä.

Jos äiti ei osaa hallita elämäänsä, niin sitten jää näkemättä.

Vierailija
8/32 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut. Ja hämmästyttävän usein ehdottavat jotain aamupäiväaikoja vaikka tietävät minun tekevän virka-aikana töitä.

Vanhemmuus sulattaa aivot.

Vierailija
9/32 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti-ihminen :D  :D  :D

Vierailija
10/32 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitäisi ap ilmoittaa määrätietoisesti kellonaika, kun sovitte tapaamisesta, eikä valittaa täällä. Ei ole sen vaikeampaa. Jämäköidy hieman.

Vierailija
11/32 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka olen sinkku, olen lapsirakas. Minusta on mukavaa nähdä ystäväni lapsi.

Saan pitää häntä sylissä, leikkiä ja hassutella hänen kanssaa ja siinä samalla jutella ystävän kanssa.

Minun veljelläni on myös lapsia, he vaan asuvat toisella puolen Suomea ja näen noita lapsia vain n. kolme kertaa vuodessa.

Toki ystävälläni on myös sitä äitivapaata, niin että voidaan käydä yhdessä kahvilla ja ostoksilla ja konserteissa ym. kun ystävän mies hoitaa lasta.

Mutta minusta on aina niin ihanaa nähdä tuo pikkilapsi, sinkkuna pystyn vapaa-ajan järjestelemään kute itse haluan.

Vierailija
12/32 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi lasta enkä koskaan tee noin. Sen sijaan minulla oli äitituttuja joilla oli mun vanhemman lapsen ikäisiä lapsia ja he teki tuollaista minulle, jolla siis on paitsi se samanikäinen lapsi ja toinen, vauva.

Koskaan ei voitu tavata edes meidän vieressä oelvassa leikkipuistossa vaan minun piti pakata lapset ja mennä heidän viereensä.

Lopetin kaiken yhteydenpidon siinä vaiheessa, kun toinen mammoista kaikkien kuullen alkoi paasata, miten minulta puuttuu lapsilta rytmi! Kun juuri olin taas lapsineni joustanut kolme tuntia - ja se meidän päivärytmi oli mennyt täysin sekaisin, myös sen joka nukkui vielä kahdet päikkärit.

Vierailija
13/32 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En sovi kenenkään kanssa mitään, jos aikaa ei olla sovittu.

Olet kyllä kaikkien aikojen pösilö?

Vierailija
14/32 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti-ihminen :D  :D  :D

Paljastui, että ap-sinkku joka katsoo Fluugalaisia ihan itse, tai sitten hän on yh :D

Vierailija
15/32 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Siksi, koska perheissä, joissa on pieniä lapsia, on rankkaa. Esimerkiksi kiukkuinen, nukkumaton lapsi tai lapsen 2 tunnin nukutusaika päiväunille on ihan arkea, niinkuin on erittäin vajavaiset yöunetkin, useamman vuoden ajan.

Äiti kenties haluaisi järjestää asiat niin, että pystyisi myös vieraansa kanssa keskustelemaan tms. eikä vahtia tai nukuttaa kiukkuilevaa lasta.

Mutta jos "sinkkuna" sitten et pääse johonkin aikaan, niin selvä, älä sitten pääse. Ilmoita se, ja bonuksena voit toki vielä kertoa, ettei haittaa ollenkaan, jos samaan aikaan, kun sinä saavuy, lapsi sattuisi olemaan syömässä, potalla, äiti on häntä nukuttamassa tms. Voit mielelläsi auttaa hoitohommissa. Etköhän näin ole tervetullut melkein mihin aikaan hyvänsä.

Tätä ajattelinkin, eli siis sinkku-ihmisen täytyy päivystää kelloa kytäten koko ajan. Ja jos sattuu olemaan jossain, on lähdettävä pois, kun äiti-ihmiselle ja lapselle nyt sopii.

En itse ainakaan oleta, kun menen kylään, että lapsi nukkuisi ja saamme keskustella 2h kahvipöydässä. Mulle on sama, jos lapsi on potalla, syömässä tai leikkimässä ja siinä sitten turistaan se, mitä ehditään ja tulee muuttuvia tekijöitä ja auttelen siinä vähän mitä pystyn. Eniten ärsyttää sinkkuihmisen pompottelu, ettei arvosteta myös toisen aikaa.

Vierailija
16/32 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ole törmännyt. Kyllä minun tutut vanhemmat pystyy suunnilleen sanomaan lapsensa päivärytmiin sopivan ajan jo ennakkoon. Ihan pikkuvauvan kanssa toki on ymmärrettävää jos ei aikataulut aina pidä, niillä kun ei vielä sillä lailla ole rytmiä.

Vierailija
17/32 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin äitejä nähdään ilman lapsia?

Äiti on yleensä vauvan kanssa äityslomalla ja silloin on mahdollista hyvin tavata vain yleensä kotona.

On myös perheitä, joissa mies on matkatöissä, eikä äidillä ole ketään kuka tulis lapsenvahdiksi tai kenen luo lapsi tai lapset vois viedä, että pääsee tapaamaan ystäviä.

Ei isovanhemmat ja suku aina asu samassa kaupungissa kuin lapsiperhe itse.

Pitäisikö tälläisen äidin siis erkaantua kokonaan ystävistään, koska kimmentoijan mielestä äitiä pitää aina tavata vain ilman lapsia?

Vierailija
18/32 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä ajattelinkin, eli siis sinkku-ihmisen täytyy päivystää kelloa kytäten koko ajan. Ja jos sattuu olemaan jossain, on lähdettävä pois, kun äiti-ihmiselle ja lapselle nyt sopii.

En itse ainakaan oleta, kun menen kylään, että lapsi nukkuisi ja saamme keskustella 2h kahvipöydässä. Mulle on sama, jos lapsi on potalla, syömässä tai leikkimässä ja siinä sitten turistaan se, mitä ehditään ja tulee muuttuvia tekijöitä ja auttelen siinä vähän mitä pystyn. Eniten ärsyttää sinkkuihmisen pompottelu, ettei arvosteta myös toisen aikaa.

Osaathan itse sanoa, ettei aikataulusi ole kovin joustava, tai et pidä siitä? Osalla ihmisistä se nimittäin sitä on, ja he ennemminkin arvostavat sitä, että esim. kyläily järjestyisi muuten rauhalliseen aikaan.

Sinkuudella ei ole mitään tekemistä tämän kanssa. Ihan samanlaista se voi olla lapsiperheidenkin kyläilyiden kesken.

Vierailija
19/32 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole rankkaa, on itse valittua lapsiperhe-elämää

Terveisin joustava yh-äiti

Vierailija
20/32 |
04.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä se on myös minun tutuilla. Minkä ikäisiä lasten pitää olla, että tämä jää pois?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän viisi