Työntekijän oikeudet
Lähdin ajamaan omia oikeuksiani työntekijänä työsuojeluvaltuutetun kautta, ahdistaa ja pelottaa ihan sikana koska tiedän että minulle tästä tulee kuraa niskaan muilta työntekijöiltä tai esimieheltäni.
Koska en suostu siihen että oikeuksiani poljetaan..
Onko teillä kokemuksia tämmöisestä, miten asia on edennyt kun olette lähteneet viemää asiaa eteenpäin?
Hyvät ja huonot kokemukset, ja ehkä hieman vertaistukea.
Ehkä vähän kadun että lähdin viemään asiaa eteenpäin, tietty aina voi irtisanoutua jos aletaan minua maalittamaan mutta ikävät 2 viikkoa tulee olemaan sen jälkeen.
Kommentit (4)
Ihan oikealla asialla olen liikkeellä, ja työsuojeluvaltuutettu myös oli samaa mieltä kanssani.
Yksi kyseisistä asioista vaatii vielä todisteita, mutta pelkään pahoin että kyseinen työntekijä asettuu pomonsa puolelle jolloin kyseistä asiaa en voi todistaa.
Nämä on taisteluita joita koskaan ei se asioita esille nostava työntekijä tule voittamaan (vaikka hetken siltä näyttäisi ja todettaisiin että olet oikeassa). Kannattaa miettiä tarkkaan kannattaako....
Mulla on kuitenkin kuvatodisteet sekä keskustelut tallella, on kyllä kumma jos en silläkään tule voittamaan.
No riippuu nyt taas vähän siitä, mistä on kyse. Itse olen mm. törmännyt tilanteeseen, jossa työntekijä piti oikeuksiensa polkemisena sitä, että työnantaja vaati olemaan työpaikalla työaikaan, kyseessä siis työ, jota ei voi edes etänä tehdä.