Yllättäen taas lapsivapaata uimarantaa vastustetaan voimakkaasti. Hyvä ideahan tuo olisi!
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f69f0080-a7d0-4dfc-88a8-36fd14e8eb67…
Mielipiteitä puolesta ja vastaan?
Kommentit (246)
Mä muutin tänä vuonna pois asunnosta, joka oli aivan kaupungin yhteisrannan tuntumassa. Siinä oli matala hiekkaranta ja siksi perheiden suosiossa. 24/7 kuuntelin kiljumista kun vettä pitkin äänet kantautuu. Yöllä siinä mekasti teinit. Jos halusin mennä rauhassa uimaan niin aamulla aikaisin esim klo 6 oli ainoa mahdollisuus. Muina aikoina sieltä sai onkia yksin jätettyjä pikkulapsia ylös. Osa vanhemmista ei vaan välitä. ihan hyvä ehdotus toi lapsivapaa ranta, kävisin siellä mielellään. Vielä parempi olisi K21 ranta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisipa lapsivapaita taloyhtiöitä (muita kuin senioritaloja).
Eihän senioritalot ole lapsivapaita? Niissähän vaaditaan vain se, että vähintään yksi henkilö taloudessa on täyttänyt 55 vuotta. Sen ikäisellä voi olla vaikka pikkuvauva, isommista lapsista puhumattakaan.
Minä olin ymmärtänyt, että jokaisen asukkaan pitää olla vähintään 55. Mutta riittääkö tosiaan että vain yksi on niin vanha?
Mitä senioritaloja ne edes olisivat, jos 55v äijät asuisivat niissä 50v vaimojensa ja teini-ikäisten lastensa kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä kannatan lapsivapaita uimarantoja. Mutta verovaroin voidaan rakentaa vain kaikille veronmaksajille avoimia palveluita. Joten lapsivapaan uimarannan voisi rakentaa jokin yritys, joka perisi rannalle pääsystä pienen maksun, ja kattaisi siten kulujaan. Yksityisrannat ovat yleisiä muualla maailmassa.
Toki onhan meillä talvisin myös hiihtoladut, joissa otetaan kaikille veronmaksajille tarkoitettu kuntoilupolku, kunnostetaan isolla rahalla laduiksi, ja kielletään siten talven ajaksi kuntoilu muilta kuin hiihtäjiltä. Että kenties muutkin aivopierut onnistuisivat.
Lapset eivät ole veronmaksajia.
Vierailija kirjoitti:
Mä muutin tänä vuonna pois asunnosta, joka oli aivan kaupungin yhteisrannan tuntumassa. Siinä oli matala hiekkaranta ja siksi perheiden suosiossa. 24/7 kuuntelin kiljumista kun vettä pitkin äänet kantautuu. Yöllä siinä mekasti teinit. Jos halusin mennä rauhassa uimaan niin aamulla aikaisin esim klo 6 oli ainoa mahdollisuus. Muina aikoina sieltä sai onkia yksin jätettyjä pikkulapsia ylös. Osa vanhemmista ei vaan välitä. ihan hyvä ehdotus toi lapsivapaa ranta, kävisin siellä mielellään. Vielä parempi olisi K21 ranta.
Harmillinen kokemus. 🙁 toivottavasti saat elää rauhassa uudessa kodissasi.
Vierailija kirjoitti:
Kannatettava idea. Enkä ole lapsivihaaja mutta välillä haluaa kuunneella vain tuulen suhinaa.
Ihan idioottimainen idea. Ei sitäpaitsi tarkoita tuota sinun tuulen suhinaa vaan yleensä sinne tulee joku neggerijengi soittamaan paskamusiikkia kaikkien "iloksi"
Ei kaikkea herkkua kerralla.