Hävettää pyöräillä ylipainoisena.
Tykkäisin pyöräillä, mutta hävettää, että muut katsovat, että mikä valas tuossa menee läskeineen hikisenä. Nykyään kun on niin paljon läskivihaa.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi päästit itsesi tuohon kuntoon? Kerroppa.
Sivullisena kysyn: miksi asia kuuluisi sinulle?
Ei varmaan kuulu mutta kiinnosti asia. Nykyään kun on niin paljon lihavia... Johtuuko itsekurin vähyydestä?
Se johtuu nykyajan ruokaympäristön muuttumisesta ja huonommasta suoliston mikrobiomista kuin aikaisempina vuosikymmeninä.
Kyllä mutta jokaisella on vapaus vielä valita syökö esim ruokia mitkä pitää paremmin suoliston kunnossa. Mutta ei kun valitaan se roskaruoka terveellisen aterian tilalle. Mieti nyt.
Saamalla päivittäin 100 ylimääräistä kilokaloria vuorokaudessa kulutukseensa nähden nainen lihoo vuodessa 15 kiloa. Kymmenessä vuodessa se on 150 kiloa. Sen verran saa syömällä kaksi omenaa tai appelsiinia eikä tarvi mennä erikseen ostamaan jotain epäterveellistä tai roskaruokaa.
On myös perheitä, joissa lapsi syötetään ylipainoiseksi kun kerran halutaan itse päättää kuinka paljon lapsi syö. Ei anneta lapsen lopettaa syömistä kylläisenä vaan lusikoidaan jopa kouluikäiselle väkisin lautanen tyhjäksi.
On outoa, ettei muka lapselle voisi antaa lisää ruokaa jos hänellä on nälkä! Päiväkoti-ikäisenhän pitää jo oppia annostelemaan ruoka omalle lautaselleen. Siksi pidänkin tätä suomalaista pakkosyöttötapaa vastenmielisenä, koska siinä murretaan lapsen henkilökohtaiset rajat ja se on väkivaltaa.
Moni pakkosyöttäjä ei tajua lappavansa lapsensa suuhun päivittäin 50-100 ylimääräistä kilokaloria aterialla. Monelle aikuiselle on tärkeä asia, että lapsen tahto pysyy aikuisen taskussa. Ei noudateta Ravitsemusterapeuttien linjausta siitä, että aikuinen päättää mitä on pöydässä ja lapsi päättää sen, kuinka paljon syö ja juo.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, että tajuat hävetä. Läskivihaa on siksi, kun ihmiset ovat niin lihavia. Ennen ei ollut näin. Lihavat tulevat kalliiksi tälle yhteiskunnalle.
Viha ja negatiiviset tunteet aiheuttavat sydänongelmia. Nekö ovat ilmaisia?
Älä muista välitä, harvaa kiinnostaa, useimmilla immeisillä mielessä omat asiat ja suurin osa aikuisista on hyväntahtoisen välinpitämättömiä. Nauti kesästä. Minäkin pyöräilisin jos olisi pyörä ja sille turvallinen säilytyspaikka. Kävelen mieluummin, tekee hyvää selälle ja ryhdille.
Nauti elämästäsi ap. Älä anna muiden mielipiteiden estää tekemästä itsellesi mieluisia asioita. Et voi olla liian lihava, kun pystyt pyöräilemään. Minä en pysty. Mutta minä läskinä käyn uimassa, enkä välitä vähääkään, mitä muut ajattelevat. Sitäpaitsi, Suomessa suurin osa on todella isokokoisia, tuskinpa enää katsellaan oudosti. Me vain itse kuvittelemme muiden katsovan. Hyviä pyöräilyretkiä.😊
Fillaroimaan vaan! Ei ole tervettä määrittää kenenkään arvoa jonkun painon/ulkonäön perusteella. Kyllä mä oikeesti ymmärrän kun tää yhteiskunta on ihan seko ja jotkut yksittäiset ihmisetkin mutta helvettiäkö siitä, keskitytään terveisiin asioihin. Nyt on kesä kauneimmillaan ja siitä on sinunkin lupa nauttia.
Hyvä että liikut, enemmän häiritsee lihavat kaupassa lappaamassa epäterveellustä ravintoa kärryihin.
Oletko ap huomannut miten paljon täälläkin palstalla haukutaan hoikkia kauniita tunnettuja naisia? Niin, on olemassa ihmisiä, jotka haukkuvat haukkumisen ilosta. Sillä ei ole mitään tekemistä haukkumisen kohteen kanssa. Tässäkin ketjussa on ilkeitä ihmisiä. Menevät kohta seuraavaan ketjuun ilkeilemään. Se on elämäntapa.
Hienoa kun pyöräilet! Kunto nousee kohisten ja siitä tulee koko ajan mukavampaa.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tunteen, itse en uskalla mennä edes uimaan, vaikka on helle, kun ajattelen että ihmiset katsovat ja voivat pahoin kun olen niin lihava.
En itse suostu uimaan muualla, kuin merissä.
Järvissä on kokoonsa nähden liikaa kaikkea epämääräistä enkä viihdy pienillä rannoilla.
Minäkin olen nykyisin tosi lihava ja käyn pyöräilemässä aamuisin, kun ei muita ole liikkeellä on mukavaa liikkua ja on niin hyvän tuoksuinen kesäilma.
Olen nyt laihduttanutkin taasen muutaman kilon, mutta se ei näin lihavassa kyllä vielä näy missään.
Nyt eläkeiässä olen todella todella päättänyt päästä takaisin ihmismäisiin mittoihin.
Olin nuorempana tosi hoikka enkä koskaan kuvitellut tulevani näin lihavaksi, vaan niinpä sitten vain tulin.
Nyt, kun olen punninnut kaiken ja laittanut ylös niin huomaan yllätyksekseni, etten oikeastaan tarvitse tai ole koskaan tarvinnutkaan kuin jotain 600-1000kaloria/pvä.
Olen siis syönyt "varalta"ne turhat kalorit, enkä koskaan mitään n.k. mässyjä.
Nyt suurin hankaluus onkin ollut heittää pois sitä ylimääräistä ruokaa.
Vihaajat vihaa kaikkia. IHAN kaikkia, se on nähty niin monta kertaa. Ei sellaisten ihmisten mielipiteillä ole mitään merkitystä mihinkään.
Ei hevota v i t t uakaan. Jos oot pirkanmaalta niin lähden vaikka seuraksi polkemaan
Viimeisessä päivässä eläminen on miesten arvomaailmassa noin kakskymppisten hommaa.
Hieman varttuneempana ymmärtää jo investoida tulevaisuuteen.
Tulee olla sellaista itsevarmuutta että päivä ei ole viimeinen.
Minä olen suuresti keskivartalolihava mies. Erinäisistä vaivoista johtuen olen joutunut lopettamaan lenkkeilyn ja ottamaan sen tilalle pyöräilyn. Tykkään pyöräillä ja nähdä samalla uusia maisemia. Tiedostan että näytän laihojen ja kiinteiden pyöräilijöiden rinnalla varmasti typerältä, mutta en osaa siitä välittää. Lenkkipäivänä kaivan kaapista topatut spandex-shortsit, ihonmyötäisen pyöräilypaidan, pyöräilykengät ja neonvärisen kypäräni ja lähden innolla taas sotkemaan sen 80 km lenkkini.
Mene sinäkin! Älä välitä mitä muut saattavat ajatella! Pyöräily on kaikille ja kaikenkokoisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan kuulu mutta kiinnosti asia. Nykyään kun on niin paljon lihavia... Johtuuko itsekurin vähyydestä?
Se johtuu nykyajan ruokaympäristön muuttumisesta ja huonommasta suoliston mikrobiomista kuin aikaisempina vuosikymmeninä.
Kyllä mutta jokaisella on vapaus vielä valita syökö esim ruokia mitkä pitää paremmin suoliston kunnossa. Mutta ei kun valitaan se roskaruoka terveellisen aterian tilalle. Mieti nyt.
Saamalla päivittäin 100 ylimääräistä kilokaloria vuorokaudessa kulutukseensa nähden nainen lihoo vuodessa 15 kiloa. Kymmenessä vuodessa se on 150 kiloa. Sen verran saa syömällä kaksi omenaa tai appelsiinia eikä tarvi mennä erikseen ostamaan jotain epäterveellistä tai roskaruokaa.
On myös perheitä, joissa lapsi syötetään ylipainoiseksi kun kerran halutaan itse päättää kuinka paljon lapsi syö. Ei anneta lapsen lopettaa syömistä kylläisenä vaan lusikoidaan jopa kouluikäiselle väkisin lautanen tyhjäksi.
On outoa, ettei muka lapselle voisi antaa lisää ruokaa jos hänellä on nälkä! Päiväkoti-ikäisenhän pitää jo oppia annostelemaan ruoka omalle lautaselleen. Siksi pidänkin tätä suomalaista pakkosyöttötapaa vastenmielisenä, koska siinä murretaan lapsen henkilökohtaiset rajat ja se on väkivaltaa.
Moni pakkosyöttäjä ei tajua lappavansa lapsensa suuhun päivittäin 50-100 ylimääräistä kilokaloria aterialla. Monelle aikuiselle on tärkeä asia, että lapsen tahto pysyy aikuisen taskussa. Ei noudateta Ravitsemusterapeuttien linjausta siitä, että aikuinen päättää mitä on pöydässä ja lapsi päättää sen, kuinka paljon syö ja juo.
Ai?
100 liikakaloria päivässä tekee 36 500 vuodessa. Tuolla tahdilla lihoisi reilut 5 kiloa vuodessa.
Jotta lihoisi 15 kiloa, pitää syödä 7000 kcal x 15 = 105 000 kaloria liikaa..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai ihan nainen lihoo? Ei miehet sitten?
Syö enemmän niin se polkupyörä lopulta sujahtaa läskiin perseeseen eikä kukaan edes tajua että poljet pyörällä.
Kukaan ei ehdi tuijottaa,
kun pyöräsi ohi suhahtaa.
Pyöräily on sinulle harrastus oiva,
hiki voi tulla, jos mäki ei ole loiva.
Lopuksi kuitenkin huolesi ovat kadonneet:
kuntosi nousi ja kilot ovat pudonneet!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai?
100 liikakaloria päivässä tekee 36 500 vuodessa. Tuolla tahdilla lihoisi reilut 5 kiloa vuodessa.
Jotta lihoisi 15 kiloa, pitää syödä 7000 kcal x 15 = 105 000 kaloria liikaa..
Eikä se edes mene niin, koska ihmisen kokonaiskulutus lisääntyy jokaisen lisäkilon mukana eli sitä kalorimäärää pitää jatkuvasti lisätä lihoakseen.
Ei se paino sinua tee ole tyytyväinen ittees. Hitot siitä miltä näyttää olet just täydellinen nyt ja treenaa ittes laihemmaks jos haluut.