Miksi et opiskellut lääkäriksi?
Kommentit (61)
En halua koskea ihmisiin ja eritteet saa oksentamaan. Psykiatrinen puoli kiinnostaisi, mutta sitä ennen pitäisi pystyä koskemaan ällöttäviä ihmisiä.
Lääketiede ei kiinnosta niin paljon, että opiskelisin.
Ei kiinnostanut ja tuskin olisin edes päässyt opiskelemaan lääketiedettä.
Kirjoitin lyhyestä matematiikasta B:n ja fysiikkaa ja kemiaa en kirjoittanut lainkaan. Siksi en opiskellut lääkäriksi.
Se ammatti vaatii luonteen ,jollaista minulla ei kertakaikkiaan ole.
Olisin siis kestämätön siihen
Vierailija kirjoitti:
En halua koskea ihmisiin ja eritteet saa oksentamaan. Psykiatrinen puoli kiinnostaisi, mutta sitä ennen pitäisi pystyä koskemaan ällöttäviä ihmisiä.
Tuo on paha ongelma, kun ei voi vessassakaan käydä oksentamatta.
Vihaan kaikkia eritteitä ja siivottomuutta
Lääkärihän voi siis tehdä vaikka mitä missä ei tarvitse koskea ihmisiin, esim tutkija tai varmasti joku it biotekniikka mikä lie pöhinäfirmakin palkkaa lääkäreitä.
Minulla ei ollut pitkää matikkaa, fysiikkaa eikä kemiaa lukiossa, ne eivät vaan kiinnostaneet. Kirjoitin kyllä silti hyvät paperit ja pääsin kiinnostavalle urapolulle.
Vihaan ihmisiä ja sairaat ällöttää.
Vierailija kirjoitti:
Lääkärihän voi siis tehdä vaikka mitä missä ei tarvitse koskea ihmisiin, esim tutkija tai varmasti joku it biotekniikka mikä lie pöhinäfirmakin palkkaa lääkäreitä.
Jos työskentelee tutkijana ei ole lääkäri, vaan tutkija. Lääkäri on ammattinimike.
Vierailija kirjoitti:
Mutta noihin ammatteihin pääsee opiskelemalla muutakin, missä ei koulutuksen aikana tarvitse olla tekemisissä sairaiden ihmisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti voi, mutta lääkäriksi opiskeleminen ei onnistu ilman ihmisiin koskemista. Siihen kuuluvat pakolliset osat, joissa ihmisiin koskemista ei voi välttää.
Suoraan sanoen ei yhtään kiinnostanut. Lääketieteen tutkijaksi olisin voinut ryhtyäkin, mutta ihmistyö vaan ei ole minun juttu.
Liian sotkuista ja ihmisläheistä.
Mua on luultu lääkäriksi :D Ja oon lähihoitaja. :D
Mutta siis en omistanut alkupuolta elämästäni koulunkäynnille - koulu ei ollut mulle iso asia, enkä panostanut opiskeluun tms, ja en oo mennyt mihkään valmennuskursseillekkaan tms, ja en jaksaisi opiskella 6 vuotta putkeen, koska opiskelu on musta aina ollut ärsyttävää, kaipaan toimintaa.
Ja sitten vielä se , että lähihoitajanakaan en voi tehdä hoitotoimenpiteitä terveydellisistä syistä, joten se olisi myös esteenä aikalailla, toki lääkärit keskittyy enemmän muihin asioihin kun niihin likasimpiin töihin.
En opiskellut lääkäriksi, koska halusin fyysikoksi. Tämä ala sopii minulle paljon paremmin.
Yritin kolmesti päästä lääkikseen, mutta olin liian tyhmä, enkä päässyt läpi pääsykokeista :( Onneksi on vauva.fi, missä voi sit purkaa huonommuuttaan :)
En halua tehdä ihmiskeskeistä työtä, minua ällöttäisi kosketella vieraita ihmisiä, en ole kiinnostunut luonnontieteistä, voin pahoin kun ajattelenkin verta, sisäelimiä, haavoja yms. Olen huono matematiikassa enkä muutenkaan varmasti tarpeeksi fiksu ja ahkera päästäkseni lääkikseen, inhoan sairaaloita, en halua olla vastuussa kenenkään hengestä ja terveydestä, olen huolimaton ja unohtelen asioita sekä kärsin hypokondriasta, eli olen suorastaan vainoharhainen erilaisten sairauksien suhteen.
En siis keksi yhtäkään syytä miksi haluaisin olla lääkäri tai miksi voisin olla siinä työssä hyvä. Tästä syystä arvostan lääkäreitä paljon. Minusta ei ikinä, missään tilanteessa olisi noin vaativan ja itselleni vastenmielisen kuuloiseen työhön.
Koska ala ei kiinnosta millään tasolla.