Valviran ylijohtaja pyytää suomalaisia vähentämään juomista, hoitajapulan takia
Kertoo Yle. Tämä helpottaisi painetta sairaaloissa, kun henkilökuntaa ei saada.
Kommentit (69)
80-luvulla dokattiin paljon enemmän, silloin moni oli ihan jurrissa kun oli ns. ottopäivä, sammuminen ei ollut mitenkään harvinaista.
Sähköpotkulauta onnettomuudet työllistää kanssa paljon...
Suomi on sairaiden paratiisi, mitään vastuuta ei tarvitse itsestään ottaa. Jokaiselle aikuiselle pitäisi tulla kustannuskatto, jonka jälkeen sairaudenhoitokulut pitää maksaa itse.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai ne nyt kaikki siellä sairaaloissa kännissä ole? Nyt on varmaan wnnätys tulilla, kun koko kansa maalitetaan kännäreiksi. Kattelepa vasn omaan kuppiis!
Heh! Et ole tainnut olla päivystyksessä töissä koskaan. Suurin osa lapsista ei ehkä ole alk takia. Lasten vammoistakin kuitenkin osa jo liittyy siihen ettei ole vahdittu kipon ääreltä kun hyppivät trampalla jne. Vanhusten ongelmissakin iso merkitys jo alk aiheuttama toimintakyvyn lasku.
Ei nykyään kukaan lomalla juo putkeen. Tää lekuri yritti viestittää jotain muuta. Ei vain maininnut esim. sähköpotkulautoja, ettei kuulostaisi kalkkikselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etelä-suomen sairaalat on jo romahtaneet, valitettavasti.
Höpönlöpöt, tyhjää täynnä. Potilaita ei ole missään, kävin juuri tikkejä poistattamassa.
Merkittäviä määriä potilaspaikkoja suljettuna hoitajapulan takia. Jatkohoitopaikkoja päivystyksessä/sairaalaosastolla oleville ei kertakaikkiaan ole missään. Potilaat joutuu olemaan vuorokausia päivystyksissä jatkohoitoa odottamassa. Hoitajapulan takia jouduttu aluesairaalan yöpäivystys sulkemaan kesäksi. Mitä muuta tämä on kuin romahdus?
Keskeinen kysymys:
Näin ei ollut edes 90-luvun laman aikoina. Mitä on tapahtunut? Miksi ja miten tilanne on päässyt/päästetty tähän?
Omasta maasta säästettävä kun maksellaan sitä sun tätä muille maille ja muihin maihin. Sinne suuntaan on veroina kerätyt rahat löysässä.
Valtiollahan ei enään paljon muita tuloja ole kun valtion yritykset yhtiöitetty ja sen jålkeen suuri osa on myyty pilkkahintaan ulkomaille että on saatu tilapäisesti budjetin toteutuminen näyttämään paremmalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpönlöpöt, tyhjää täynnä. Potilaita ei ole missään, kävin juuri tikkejä poistattamassa.
Merkittäviä määriä potilaspaikkoja suljettuna hoitajapulan takia. Jatkohoitopaikkoja päivystyksessä/sairaalaosastolla oleville ei kertakaikkiaan ole missään. Potilaat joutuu olemaan vuorokausia päivystyksissä jatkohoitoa odottamassa. Hoitajapulan takia jouduttu aluesairaalan yöpäivystys sulkemaan kesäksi. Mitä muuta tämä on kuin romahdus?
Keskeinen kysymys:
Näin ei ollut edes 90-luvun laman aikoina. Mitä on tapahtunut? Miksi ja miten tilanne on päässyt/päästetty tähän?
Koska hoitajat lähtee alalta. Syyt: 1) Työn raskaus, vaativuus, kiire 2) Huonojohtaminwn: hierarkisyuus autoritäärisyys, kyykyttäminen ja kiusaaminen esimiesten taholta ja 3) Palkka vs työ
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen SH, joka tehnyt ensiavussa töitä 5 vuotta. Olin potilaiden sekä työyhteisön keskuudessa pidetty hoitaja. Helmikuussa jouduin irtisanoutumaan, koska en suostunut ottamaan pakkorokotetta. Nyt olen sukulaisen yrityksessä sihteerinä (on päiviä, jolloin ei edes ole juurikaan tekemistä eli siirtelen mappeja paikasta toiseen ja yritän näyttää tehokkaalta).
Voisin olla myös ripeänä edellisessä työpaikassani ja tehdä yhteiskunnallisesti jotain tärkeää. Mutta ei, en voi. Olen niin vaarallinen, sillä on riski, että tartutan k:aa. Perheessäni mies ja kaksi lasta sairastui, minä en. Mieheni ei tiennyt sairastavansa, mutta lievän päänsäryn vuoksi päätti tehdä testin. Myös lapset oli lähes oireettomia, toisella tosin oli yhtenä yönä hieman yskää.
Terveisiä eduskuntaan!
p.s. Toisaaltaan, en edes tiennyt, että voin saada lähes saman palkan ihan aidosti tuolilla pyörimisestä ja silloin tällöin puhelimeen vastaamisesta. En ole öisin töissä ja kaikki illat perheelle vapaana. Moni varmasti sanoisi tässä kohtaa, että "Onneksi! En vaihtaisi enää entiseen työpaikkaani". Oma sydämeni kaipaa ripeää toimintaa, nopeita arviointeja, ihmisten rauhoittelua ja ylipäätään kriisityötä... mutta ehkä se aika meni elämässäni. Omaa terveyttä arvostan ja kunnioitan kaikista eniten.
Minäkin olen sairaalassa töissä, ja rokottamattomat ovat potilastyössä edelleen. Ei enää muistetakaan, että joskus oli puhetta rokottamattomien siirtämisestä muihin töihin.
Hehän poistuivat alalta jo alkuvuodesta. Heidän työsopimuksensa päätettiin. Nyt omikron on jo lievä tauti, mutta tämä eduskunnan päätös on voimassa vuoden loppuun. Ne, jotka tätä kannattivat tuntekoon nyt piston sydämessään. Näitä kovaäänisiä tyyppejä riitti alkuvuodesta.
Usko nyt, että eivät poistuneet. Jos jostain poistui, niin siellä ei varmaan ollut puutetta hoitajista, vaan oli varaa laittaa ärsyttävimmät ulos.
Meinaan kyllä äitini kanssa ryypätä lasin shampanjaa kun hän täytyi juuri 80
Ihme juttu kun ylilääkärit ei nyt vauhkoa potilasturvallisuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin kävin päivystyksessä kolmisen viikkoa sitten viikonloppuna ja ei ollut jonossa ketään ennen minua.
Lol ihan kuin ne pahimmat deekut vähentäisi juomista, kun virkamiehet näin kehottaa.
Ei voi olla tosipulaa jollei terveet k-piikittömät hoitsut kelpaa lisäkäsiksi
Ei käy. Suomalainen ihmisoikeus sisältää jatkuvan tissuttelun terassilla jos ei sada. Jos lomalla sataa otetaan viinaa vitutukseen.
Vierailija kirjoitti:
Olen SH, joka tehnyt ensiavussa töitä 5 vuotta. Olin potilaiden sekä työyhteisön keskuudessa pidetty hoitaja. Helmikuussa jouduin irtisanoutumaan, koska en suostunut ottamaan pakkorokotetta. Nyt olen sukulaisen yrityksessä sihteerinä (on päiviä, jolloin ei edes ole juurikaan tekemistä eli siirtelen mappeja paikasta toiseen ja yritän näyttää tehokkaalta).
Voisin olla myös ripeänä edellisessä työpaikassani ja tehdä yhteiskunnallisesti jotain tärkeää. Mutta ei, en voi. Olen niin vaarallinen, sillä on riski, että tartutan k:aa. Perheessäni mies ja kaksi lasta sairastui, minä en. Mieheni ei tiennyt sairastavansa, mutta lievän päänsäryn vuoksi päätti tehdä testin. Myös lapset oli lähes oireettomia, toisella tosin oli yhtenä yönä hieman yskää.
Terveisiä eduskuntaan!
p.s. Toisaaltaan, en edes tiennyt, että voin saada lähes saman palkan ihan aidosti tuolilla pyörimisestä ja silloin tällöin puhelimeen vastaamisesta. En ole öisin töissä ja kaikki illat perheelle vapaana. Moni varmasti sanoisi tässä kohtaa, että "Onneksi! En vaihtaisi enää entiseen työpaikkaani". Oma sydämeni kaipaa ripeää toimintaa, nopeita arviointeja, ihmisten rauhoittelua ja ylipäätään kriisityötä... mutta ehkä se aika meni elämässäni. Omaa terveyttä arvostan ja kunnioitan kaikista eniten.
Toisaalta kuitenkin edellisessä työssä teit valtavan merkityksellistä työtä. Riittääkö motivaatio pitkälle nykyisessä työssä; tätä jäin pohtimaan. Olen itsekin vaativassa, mutta pienipalkkaisessa työssä, parempaa palkkaa saisin muualta, mutta en ole vaihtanut. En ole missään "kutsumusammatissa" uhriutumassa, vaan pidän haasteista ja ongelmien ratkaisemisesta.
Juokaa sitten. Omapahan on valintanne. Turha vinkua sitten jos telotte itsenne ettekä saa hoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Terveisiä eduskuntaan!
Suomalaiset lääkärit on täysiä pellejä. Ja kun ne pellet keksii jotain, viranomaiset tottelee perässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveisiä eduskuntaan!
Toisaalta kuitenkin edellisessä työssä teit valtavan merkityksellistä työtä. Riittääkö motivaatio pitkälle nykyisessä työssä; tätä jäin pohtimaan. Olen itsekin vaativassa, mutta pienipalkkaisessa työssä, parempaa palkkaa saisin muualta, mutta en ole vaihtanut. En ole missään "kutsumusammatissa" uhriutumassa, vaan pidän haasteista ja ongelmien ratkaisemisesta.
Eiköhän ne vapaat illat perheen kanssa ole ihan riittävä motivaatio vaihtoehtoa ajatellen. Mulle ainakin olisi. Olen itsekin sh, mutta päivätyössä. En suostuisi vuorotyöhön.
Eikö anniskelua voi rajoittaa. Laissakin sanotaan ettei päihtyneelle saa myydä. Baarilta luvat pois jos myy päihtyneille.
Vierailija kirjoitti:
Juokaa sitten. Omapahan on valintanne. Turha vinkua sitten jos telotte itsenne ettekä saa hoitoa.
Kalliit hoidot maksaa koko kansa verorahoista.
Yhä edelleen olen juonut jo useamman vuosikymmenen. Yksi kerta lekurissa 90-luvulla ja viime vuonna pakolliset verikokeet kun tuli kuulemma tietty ikä. Miten mä mitään kuormitan?
Jättäkää te ne huumeet ja sekoilut pois, kiitos.