Paniikkikohtaus ei mene ohi
Järkyttävän paha olla ja haluaisin vain olla yksin rauhassa.
Minulla on jo kolmatta päivää todella paha paniikkikohtaus, tärisen ja sydämestä ottaa ja pyörryttää.
Itkettää ja tekee mieli huutaa kaikille että olisivat hiljaa.
Haluan vaan tämän olon ohi nopeasti mutta mikään ei auta.
Kaikki suututtaa ja oksettaa ja tekisi mieli hypätä junan alle, pelottaa ihan helvetisti ja ahdistaa.
Kommentit (22)
En keksi muutakaan tekemistä kuin palstailla.
Ahdistaa ihan uskomattoman paljon ja tärisyttää ja itkettää.
Ihan kuin olisin jossain kamalassa painajaisessa.
Ap
Onpa kestänyt kauan. Mitä jos menisit lääkäriin, päivystkseen.
Lääkäriin heti. Saat lääkettä, jolla kohtaus menee ohi. Sitten psykiatrille ja lääkitys.
Hae Ap apua heti. Jos paniikki on niin paha ettet pysty itse lähtemään päivystykseen, saat ambulanssikyydin. Soita 112.
Rukoilen puolestasi, ystävä.
Vierailija kirjoitti:
Lääkäriin heti. Saat lääkettä, jolla kohtaus menee ohi. Sitten psykiatrille ja lääkitys.
Ei saa. Eivät välttämättä ota edes jonoon koska "tunteisiin ei kuole". Olet täysin pihalla nykyajan ahdistuksen hooyokäytänteistä.
Tuttua. Toivottavasti saisit jostakin apua jollakin aikavälillä.
Pystytkö lähtemään kotoa minnekään? Edes yöllä tai muulloin, kun ihmisiä ei ole eli kun saisit rauhassa itkeä ja täristä ulkona? Tietysti hankala jos et pysty liikkumaan, mutta ehkä se auttaisi. Vaikka kontrasti ahdistuspesäkkeen ja ulkoilman välillä voi tietysti sekin ahdistaa.
Onko sulla mitään lääkitystä?
Sulla on ilmeisen kova stressi päällä, mikä on vialla?
Jos oikeasti pelottaa että juokset junan alle tai vastaavaa niin mene päivystykseen. Ne varmaan meinaa käännyttää sut pois mutta ole sitkeä avun hakemisen kanssa, älä anna periksi.
Itse vastaavassa tilanteessa hakeuduin kerran päivystyksen kautta akuuttiosastolle muutamaksi päiväksi. Sain rauhoittavaa 3x pvä ja unilääkkeitä että sain nukuttua. Pari ensimmäistä päivää on ihan sumussa, olin niin väsynyt.
Hae apua
Vierailija kirjoitti:
Jos oikeasti pelottaa että juokset junan alle tai vastaavaa niin mene päivystykseen. Ne varmaan meinaa käännyttää sut pois mutta ole sitkeä avun hakemisen kanssa, älä anna periksi.
Itse vastaavassa tilanteessa hakeuduin kerran päivystyksen kautta akuuttiosastolle muutamaksi päiväksi. Sain rauhoittavaa 3x pvä ja unilääkkeitä että sain nukuttua. Pari ensimmäistä päivää on ihan sumussa, olin niin väsynyt.
Hae apua
Lisään tähän että olo oli sellainen, että en enää selviä kotona itsekseni ja olin varma että tapan itseni jos olo ei lopu, en olisi selvinnyt tuosta ilman osastoa.
No eipä tuo kauhean pahalta vaikuta kun pystyt kumminkin selkeästi kirjoittamaan.
Ohi menee ennen myöhäistä tai ainakin sitten kun on myöhäistä
Kokeilisin ensiavuksi kylmää suihkua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hae apuaLisään tähän että olo oli sellainen, että en enää selviä kotona itsekseni ja olin varma että tapan itseni jos olo ei lopu, en olisi selvinnyt tuosta ilman osastoa.
Nykyään se on psykoosilääke 3x päivässä ja allergialääke nukkumiseen jos antipsykootti ei riitä. Et ole ihan viime aikoina vieraillut.
Vierailija kirjoitti:
Tietynlaiset musiikin taajuudet voivat helpottaa. Jos et ole menossa minnekään niin kuunteletko tätä. Kymmenen minuuttia aluksi jos et ole ennen kokeillut.
Kuuntele musiikkia, katso elokuvia, lue kirjaa, pelaa jotain tietokone peliä, käy suihkussa, syö (verensokeri arvot vaikuttaa paljon oloon), lopeta alkoholi, tupakka ja muut päihteet kokonaan.
tunnelukkosi.fi
https://www.tunnelukkosi.fi
Tunne lukkosi
Tää kirja ja tehtävät kannattaa ehdottomasti käydä läpi kun vointi nyt ensin tasaantuu.
Sun pitää päästä sisään siihen mikä noi paniikit laukaisee ja eroon traumoista ...
Hohhoijaa.Typerät kìvìaikavarpaat ahdistuksineen...
Hyvinhän pystyit jo tännekin kirjoitamaa.Jos olisi todellista? Et tällä sivulla olisi nyt.