Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En osaa päästää irti

Vierailija
03.07.2022 |

Olen pian 30-vuotias nainen. Olen aina elänyt tunteella, laittanut rakkauden kaiken muun edelle ja valinnut aina tunteet järjen sijaan. Olen hyvässä parisuhteessa ja rakastan miestäni, mutta en ole silti pääasyt yli entisestä suhteesta. Suhteen päättymisestä on pian 6 vuotta. Minulla ei varsinaisesti ole tunteita tätä miestä kohtaan, mutta kaipaan häntä silti verrattain usein. Kuukausittain itken, kun ikävöin häntä ja sitä, mitä meillä oli. Taustatietona se, että olen tavannut hänet ensimmäisen kerran kun olin 13-vuotias, ja ihastus alkoi jo silloin. Seurustelimme kolme vuotta, kunnes erosimme hetkeksi ja palasimme takaisin yhteen pariksi vuodeksi. Hän oli sielunkumppanini, mutta olimme nuoria ja tyhmiä molemmat emmekä osanneet silloin oikein kumpikaan arvostaa toisiamme. Mutta asiaan: voiko tällaisen asian kanssa mennä terapiaan? Musta tuntuu, että en enää osaa käsitellä tätä itse, vaan taakka kasvaa koko ajan. Pelkään, että romahdan jos jossain vaiheessa hän ja uusi puolisonsa odottavat lasta ja saan tietää siitä. Tämä varmasti kuulostaa säälittävältä, mutta en kertakaikkiaan voi näille fiiliksille mitään. Haluaisin eroon tästä kaipauksesta ja päästää viimein irti.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, terapia vois olla ihan hyvä idea.

Vierailija
2/15 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet aivan oikeassa! Olet säälittävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän sama, olen edelleen tunnetasolla kiinni vuosien takaisessa ihmisessä. Ikävöin yhteisiä hetkiämme ja vertaan kaikkia muita häneen. Kuitenkin uskon, että jos saisin tietää hänen odottavan perheenlisäystä uuden kumppanin kanssa, olisi helppoa päästää irti. Hän ei olisi silloin enää se ihminen jonka haluaisin.

Vierailija
4/15 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisesta vastauksesta 3. Tavallaan helpottavaa, että jollakin muullakin on ainakin vähän vastaava tilanne. Yleensä sitä tulee leimatuksi heikoksi tai juurikin säälittäväksi jos tällaisen asian jollekin kertoo. Jotkut ihmiset eivät vaan ymmärrä, miten vahva tunneside voi olla sellaiseen ihmiseen josta on jo aikaa sitten päästänyt irti. Tsemppiä sinulle. <3 - ap

Vierailija
5/15 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epätoivoisena uppaan. Tänään taas jotenkin tosi vaikea päivä. Mistä voin hakea apua? Minkälaiselta terapeutilta? - ap

Vierailija
6/15 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on varmaan tehnyt sinulle jotain todella pahaa, koska muuten nainen ei olisi noin koukussa exään.

Vierailija
8/15 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla vähän sama tilanne. Olen miettinyt terapiaa, mutta jotenkin nolottaa.

Vierailija
9/15 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joopa joo....

Vierailija
10/15 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisia tunteita oli minulla hyvin paljon nuorempana, kasvun mukana ne häipyivät. Onkohan sinulta jäänyt joku aikuistumiseen kuuluva vaihe väliin? Mene terapiaan. Haaveesi estävät sinua elämästä täyttä elämää nykyisen miehesi kanssa, ja se on sääli. Olisi harmi, jos myöhemmin huomaisit heittäneesi osan elämästäsi hukkaan päiväunelmiesi takia.

Vierailija
11/15 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok

Vierailija
12/15 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.mielenterveystalo.fi/aikuiset/itsehoito-ja-oppaat/oppaat/ps…

Kiitos, mutta en haluaisi kuormittaa julkista puolta tällä. Haluan maksaa itse terapiani. Hämeenlinna-helsinki akselilta voi suositella terapeutteja jotka olisivat erikoistuneita tällaiseen.

Vierailija
13/15 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisia tunteita oli minulla hyvin paljon nuorempana, kasvun mukana ne häipyivät. Onkohan sinulta jäänyt joku aikuistumiseen kuuluva vaihe väliin? Mene terapiaan. Haaveesi estävät sinua elämästä täyttä elämää nykyisen miehesi kanssa, ja se on sääli. Olisi harmi, jos myöhemmin huomaisit heittäneesi osan elämästäsi hukkaan päiväunelmiesi takia.

Hmm, en oikein tiedä. Olen muuten ollut koko teini-iän ja varhaisaikuisuuden todella tasapainoinen, pärjäävä ja ihan perusfiksu. Oon saanut rakastavan kasvatuksen eikä mulla ole mitään traumoja menneisyydessä. Siksi tämä ihmetyttääkin, että miksi nyt tästä yhdestä ihmisestä irti päästäminen on näin haastavaa. Mulla on ollut pari muutakin vähän vakavampaa suhdetta eikä niiden kanssa ole tullut tällaista kipuilua. Mutta olet ihan oikeassa. Kiitos asiallisesta kommentista. - ap

Vierailija
14/15 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on varmaan tehnyt sinulle jotain todella pahaa, koska muuten nainen ei olisi noin koukussa exään.

Ei tosiaankaan ole. Kyseessä on mitä välittävin ja kiltein mies. Ei koskaan tehnyt mitään, mikä olisi minua loukannut - ei henkisesti eikä tietenkään fyysisestikään. - ap

Vierailija
15/15 |
08.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huijaat itseäsi. Kohteli sua kuitenkin huonosti ei ainakaan ollut sulle rehellinen. Ei kertonut sulle riittävän suoraan ettei oikeasti välittänyt muutenhan te olisittekin nyt yhdessä. Eikö totta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi