Jatkossa mies- ja naisvangit translain mukaan juridisen sukupuolen mukaisiin vankiloihin
Tämän lisäksi ollaan valmisteltu muutoksia vankeuslain ja tutkintavankeuslain säännöksiin koskien vankien sijoittamista. Niiden mukaan naiset ja miehet on pidettävä eri asunto-osastoissa. Sijoittaminen tehdään juridisen sukupuolen perusteella. Jatkossa tästä voitaisiin poiketa, jos se on välttämätöntä esimerkiksi transtaustaisen vangin turvallisuuden takaamiseksi.
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000008887682.html
Eli vain transtaustaisen vangin turvallisuudella on väliä. Transnainen, jolla on penis, sijoitetaan siis naisten puolelle. Eiköhän myös pukuhuoneet ja vessat myös jakaudu tämän mukaisesti, vaikka ollaan suut vaahdossa hämätty, että ei juridinen sukupuoli tule tähän vaikuttamaan.
Kommentit (676)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpas vankien asiat nyt sydäntä lähellä...
Ensi vuonna kaikki naisten ja tyttöjen intiimitilat ovat liipasimella. Pukkarit, peseytymistilat, saunat, vessat, sovituskopit, vankilat, turvakodit jne. Ensi vuonna uuden translain myötä kuka tahansa voi vaihtaa juridisen sukupuolensa ilman transitiota tai diagnoosia. Sukupuolitettuihin tiloihin ja palveluihin mennään juridisen sukupuolen perusteella. Sitä se itsemäärittely on käytännössä.
Olemme siis huolissamme naisista ja tytöistä? Mitä väliä, mitä pervoja sinne poikien, miesten pukkareihin pujahtaa.
Älä leiki tyhmää. Miehet toimivat jo nyt samoissa tiloissa muiden miesten kanssa. Miehellä on sentään joku sauma toista miestä vastaan. Keskimäärin miehet ovat isompia, vahvempia ja nopeampia kuin naiset. You do the math. Lisäksi suurin osa naisista ei halua jakaa intiimitiloja vieraiden eturauhasen omistajien kanssa. Pelkkä tuntemattoman peniksellisen läsnäolo on ahdistavaa, vaikka ei olisi erektioita ja runkkailuja.
Tuntuu ottavan koville, että naisilla olisi oikeus omiin tiloihinsa, turvallisuuteen ja yksityisyyteen ilman mieskehoisten läsnäoloa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensi vuonna kaikki naisten ja tyttöjen intiimitilat ovat liipasimella. Pukkarit, peseytymistilat, saunat, vessat, sovituskopit, vankilat, turvakodit jne. Ensi vuonna uuden translain myötä kuka tahansa voi vaihtaa juridisen sukupuolensa ilman transitiota tai diagnoosia. Sukupuolitettuihin tiloihin ja palveluihin mennään juridisen sukupuolen perusteella. Sitä se itsemäärittely on käytännössä.
Olemme siis huolissamme naisista ja tytöistä? Mitä väliä, mitä pervoja sinne poikien, miesten pukkareihin pujahtaa.
Miten sinä suojelisit miehiä ja poikia pervoilta? Miksi naisten intiimitilojen pitäisi olla koko maailman käytettävissä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Transnaisena totean ihan seuraavan: Lähes kaikki pervot ovat biologisia miehiä, suurin osa heistä on heteroseksuaaleja. Se ongelma, miten biologisia miehiä ja poikia suojellaan tällaisilta yksilöiltä ei ratkea sillä, että naiset ja tytöt asetetaan vaaraan jollain hulluilla ja meikäläisille tarpeettomilla lakimuutoksilla.
Onkohan laki etenemässä lähiaikoina? Miksi puhutaan niinkuin olisi varmaa, että tulisi voimaan? Vai olisikohan vielä mahdollisuus, että siirtyis seuraavalle vaalikaudelle... Onko kellään tietoa?
Saisiko vielä mahdollisuuden äänestää, nyt kun olen tullut tietoiseksi, että tällaista yritetään ajaa lakiin.
Olen seurannut Skotlannin tilannetta kun siellä yritetään ajaa voimaan itsemäärittelylakia Siellä on mielenosoituksia, lehtikirjoituksia ym.
Suomessa ei juuri mitään. Ei lähes ollenkaan keskustelua. Alfa- tv:llä vaikka olisi voitu puhua tästä? Mutta ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko transhomma on täysin absurdia. Sukupuolta ei voi vaihtaa tai korjata. Voi koettaa tekeytyä naiseksi tai mieheksi, ja sehän on jokaisen oma asia. Mutta miksi yhteiskunnan pitäisi siihen reagoida enempää kuin siihen jos väittäisin deitti-ilmoituksessa olevani 5 vuotta nuorempi kuin olen?
Rinnastuksesi ainakin on täysin absurdi.
Aivan.
Tämä vouhotus trans- tai muusukupuolisista on järkyttävää. Itse en vouhota ympäriinsä, että olen hetero, en näe mitään järkeä sillä, että joka asiassa on tällä hetkellä aina jollakin tavalla tuotava esille trans- ja muusukupuoliset. Aluksi tämä kaikki esitettiin miehen tai naisen identiteetiksi eikä sukupuoleksi. Nyt niitä esitellään sukupuolina. Todellisuudessa meillä ei ole kuin 2 sukupuolta. Ihminen syntyy joka tytöksi tai pojaksi. Ne ovat ne sukupuolet. (Joskus voi sukupuolielimissä tai kromosomeissa olla poikkeavuutta, mutta silloin ei ole kyse uusista sukupuolista vaan poikkeavuudesta) Se, miksikä ihminen itsensä tuntee ei muuta sukupuolta kuten ei ikääkään muuta se, minkä ikäiseksi ihminen itsensä tuntee.
Vierailija kirjoitti:
Briteissä oli kai tilanne missä raiskauksesta tuomittu mies laitettiin naistenvankilaan koska hän päätti, että on nainen. Vaihtaa identiteetin naiseksi niin pääsee naisten seuraan tuomiotaan kärsimään 🤔[/
Suomessa on myös eräs naisia sarjakuristanut, joka varmaan on ensimmäisenä jonossa hakemassa naisvankilaan...
Pelottaako teitä kriminaaleja oikeesti nyt niin että ihan kakka tulee jo housuun ajatuksestakin että vankilassa ollessanne saisitte musuilta turpiinne? Ei voi kyllä kuin nauraa teille ressukoille.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kansalaiset eivät nouse puolustamaan syntymästään naisten (cis)naisten oikeuksia? Miksi?
Haluan ehdottomasti, että minua sanotaan naiseksi. Olen syntynyt naisen kroppalla ja haluan, että minua tituleerataan kaupassa rouvaksi ja haluan ehdottomasti kuulua naiskuoroon ja käydä ostamassa naisten vaatteita ja lisäksi haluan saada käydä uimalassa naisten pukuhuoneessa, naisten WC:ssä ja naisten saunassa enkä sellaisessa, mihin tulee pippelillä syntyneitä.
Järjesteään mielenosoitus tätä uutta lakia kohtaan!
Muistetaan juhlia suuresti 8.3. naistenpäivää. Kohta sekin pitää joidenkin tärähtäneiden mielestä poistaa. Pitäisi perustaa mies-nainen-viikko vastakohdaksi Pride-viikolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koko transhomma on täysin absurdia. Sukupuolta ei voi vaihtaa tai korjata. Voi koettaa tekeytyä naiseksi tai mieheksi, ja sehän on jokaisen oma asia. Mutta miksi yhteiskunnan pitäisi siihen reagoida enempää kuin siihen jos väittäisin deitti-ilmoituksessa olevani 5 vuotta nuorempi kuin olen?
Rinnastuksesi ainakin on täysin absurdi.
Aivan.
Tämä vouhotus trans- tai muusukupuolisista on järkyttävää. Itse en vouhota ympäriinsä, että olen hetero, en näe mitään järkeä sillä, että joka asiassa on tällä hetkellä aina jollakin tavalla tuotava esille trans- ja muusukupuoliset. Aluksi tämä kaikki esitettiin miehen tai naisen identiteetiksi eikä sukupuoleksi. Nyt niitä esitellään sukupuolina. Todellisuudessa meillä ei ole kuin 2 sukupuolta. Ihminen syntyy joka tytöksi tai pojaksi. Ne ovat ne sukupuolet. (Joskus voi sukupuolielimissä tai kromosomeissa olla poikkeavuutta, mutta silloin ei ole kyse uusista sukupuolista vaan poikkeavuudesta) Se, miksikä ihminen itsensä tuntee ei muuta sukupuolta kuten ei ikääkään muuta se, minkä ikäiseksi ihminen itsensä tuntee.
Niin, minäkin tunnen itseni 10 vuotta nuoremmaksi ja kärsin siitä, että asiapapereihini merkattu syntymävuosi antaa minusta muille väärän kuvan. Häpeän näyttää henkilötietoja, joihin on laitettu mielestäni aivan toinen syntymävuosi kuin itse koen oikeaksi. Syntymävuosi pitää saada ehdottomasti muuttaa siksi, mikä tuntuu kustakin MIEHESTÄ tai NAISESTA juuri oikealta, siltä, miksikä itsensä juuri sillä hetkellä tuntee ja syntymävuosi pitää voida muuttaa myöhemmin, mikäli uudistettu syntymävuosi ei enää pidäkään omasta mielestä paikkansa.
Raiskarit naistenvankiloissa jihuu!
Vierailija kirjoitti:
Uskon, että tähänkin ongelmaan herättään Suomessa. Toki vasta siinä vaiheessa kun muutama nainen on ensin raiskattu ja/tai tapettu vankilassa. Joskus voisi olla viisaampaa miettiä asioita ennalta.
Urheilussakin on onneksi jo herätty ongelmaan transnaisten kilpailemisesta naisten sarjassa. Kyllähän he ehtivät epäreilun etunsa vuoksi voittamaan jotain, mutta kilpaurheilussa on aina ymmärretty rahan päälle: ei ole tuottoisaa tuhota kilpailusarjaa, joka on relevantti puolelle maapallon väestöstä.
Vankiloiden kohdalla ei toki ole tätä taloudellista kannustetta, joten varmaan kestää pidempään sillä Suomessa henki ja terveys eivät ole kovin arvokkaita.
Että olisi voinut paremmin tiivistää, juuri olin kirjoittamassa samaa!
Vierailija kirjoitti:
Miesten ylivallan huippu: Miesten oikeudet "naisina" ovat suurempia kuin naisten itsensä.
Entä jos nainen vaihtaa sukupuolensa mieheksi tai muunsukupuoliseksi?
Tämä ketju on nyt useita vuosia vanha. Paljonkohan noita kymmenien sivujen maalailemien uhkakuvien mukaisia ongelmia on Suomessa näinä vuosina ollut? Ainakaan ne eivät ole uutiskynnystä ylittäneet.
Vai oliko tässä taas paisuteltu noita uhkia kuten aika usein aina etukäteen tehdään?
Pervot naiset naisten pukkariin ja pervot miehet miesten pukkariin.