Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten sanoa kavereille etten enää halua olla heidän juoppokuskinsa?

Vierailija
03.07.2022 |

Alkaa jo kyllästyttämään.
Olen ainoa meistä joka ei juo ja jostain syystä ajauduttu siihen että minä tietenkin olen automaattisesti aina heidän kuskinsa.
Alkanut tulla hyväksikäytetty olo.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voit olla tekemisissä tuollaisten kanssa? Oma valinta.

Vierailija
2/34 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"en halua olla enää juoppokuskina"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että juot siiderin. Rehellisyys on yleensä paras, mutta jos humalaiselle sanoo ettei jaksa tai halua niin alkaa vain puhelimella pommittaminen ja mankuminen ja humalassa voi tulla sanottua ikävää. Ehkä helpointa on sanoa juovansa, jos pyydetään kuskiksi.

Vierailija
4/34 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta, kuin sanoa asia suoraan.

Jos kaverisi hylkäävät tämän takia, joutavat mennäkin.

Olet kai kovin nuori, tuollainen bilehile-meno myöhemmällä iällä ei ole muuta kuin alkoholismia?

Vierailija
5/34 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vaikea sanoa suoraan, sano että on muuta ohjelmaa, tai auto rikki, tai ei varaa bensaan, tai pää kipeä tai jalka nyrjähtänyt.

Vierailija
6/34 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano suoraan kun ovat selvinpäin tai myy auto pois.

Vierailija
7/34 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot kavereille suoraan, että et halua olla heidän juoppokuskinsa. Jos siitä suuttuvat, eivät olleetkaan muuta kuin hyväksikäyttäjiä.

Vierailija
8/34 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikutat nuorelta... Ystävät ovat silloin vielä tärkeitä ja suurinosa kavereista nuoruuden kavereita.

Kun nuoruudessa osaa porukasta alkaa päihteet viemään, valitettavasti tunteesi hyväksikäytetyksi tulemisesta ei ole tuulesta temmattu. Onko sinulla joitain muita ystäviä, joiden kanssa voisit alkaa viettämään enemmän aikaa?

Valitettavasti erilaiset elämänarvot ja valinnat alkaa vaikuttaa kaverisuhteisiin. Mieti, mitä sinä haluat ja elä ajaudu seuraan, missä et viihdy. Tee omat valintasi, missä haluat olla, mitä haluat tehdä ja mitä haluat tulevaisuudeltasi.

Tsemppiä!

Vierailija
9/34 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sano suoraan kun ovat selvinpäin tai myy auto pois.

Autosta luopuminen ettei joudu kuskiksi? Kyllä auto aina löytyy, mutta ei selvää kuskia.

Selvin päin voi asian ottaa puheeksi, mutta kun sieltä baarista pitää kotiin päästä niin soitetaan ap:lle silti ja maanitellaan ja lopuksi haistatetaan vitut, jos ap ei lähde. Jos ei vastaa puhelimeen niin vitut haistatetaan viestillä. Ap:n hyväksikäyttöä ja ovatko muuten edes kavereita.

Vierailija
10/34 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksinkertaista. Sanot ettet lähde juoppokuskiksi ja etsit uudet ystävät ,jotka eivät juoppokuskia tarvitse.

Vierailija
11/34 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että haluat tehdä jotain muuta kotosalla. Hyvä kirja kesken tai leffa minkä haluat katsoa. Aiot lukea tenttiin tai opetella ristipistoja. Opettelet tekemään sushi tai vietät omaa pizzaperjantaita kotona. Tai aiot huoltaa autoa, tai viettää aikaa vanhempiesi/muiden kavereiden kanssa tai tarvitset omaa aikaa itseksesi ihan muuten vaan. Kyllä ne jossain vaiheessa tajuavat että pitää hankkia uusi juoppokuski.

Vierailija
12/34 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ookko surkimus?

Eivät ne ole ystäviäsi. Vai väitätkö nauttivasi reissuista örvelöiden kanssa?

Vierailija
13/34 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa, että ollaan kaikki siinä kolmenkympin eri puolilla ja siis eivät he nyt soita minua kuskaamaan jos jossain ovat (no nuorempana tekivät näin muutaman kerran - sille sentään sain stopin).

Nyt on enemmän se että jos mennään jonnekin yhdessä, niin oletus on että minä ajan (asutaan aika hujan hajan) eli haluavat että minä usein käyn noukkimassa heidät ja varsinkin sitten takaisin tullessa haluavat ovelle asti kyydin.

Vierailija
14/34 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En halua olla enää teidän juoppokuski"

Noin.

Vierailija
15/34 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap jatkaa, että ollaan kaikki siinä kolmenkympin eri puolilla ja siis eivät he nyt soita minua kuskaamaan jos jossain ovat (no nuorempana tekivät näin muutaman kerran - sille sentään sain stopin).

Nyt on enemmän se että jos mennään jonnekin yhdessä, niin oletus on että minä ajan (asutaan aika hujan hajan) eli haluavat että minä usein käyn noukkimassa heidät ja varsinkin sitten takaisin tullessa haluavat ovelle asti kyydin.

Sanot että ei onnistu, soittakaa taksi.

Vierailija
16/34 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa vaiheessa elämää on oikeasti aika alkaa opetella asettamaan rajoja.

Vierailija
17/34 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En lähde enää juoppokuskiksi."

Harjoittele tätä ääneen peilin edessä niin monta kertaa, että varmasti osaat. Muitakin keinoja on, kuten vielä joko poppoo aivan väärään paikkaan ja sieltä takaisin lähtöpisteeseen. Tämä on todettu toimivaksi, eikä minua ole toista kertaa juoppokuskiksi pyydetty.

Jaa että sinä olet se, joka noukit porukan kyytiin ja palautat takaisin? No jospa ihan suoraan sanoisit, että "tällä kertaa saa ajaa joku muu." Ja sama harjoitus kuin ensimmäiseen lauseeseen.

Vierailija
18/34 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuta pois,tai sano että sulla on alkoholin kanssa ongelmia, että tisuttelet kotona. Et pysty aja aan ko nyt on alla pari lasillista viiniä

Vierailija
19/34 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano, että taksi tuo ja taksi vie.

Vierailija
20/34 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"en halua olla enää juoppokuskina"

"En AIO olla enää juoppokuskina."