Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksiköhän tuota Helsingin rautatieaseman pyöräilytunnelia ei toteutettu siltana, kun tunnelin rakentaminen on taas noin vaikeata?

Vierailija
03.07.2022 |

Sillan olisi saanut paikalleen muutamassa viikossa.

"Yksi Helsingin vaikeimmista rakennushankkeista viivästyy Kaisantunnelin vaikein osuus on upottava painajainen rautateiden alla

Ratapihan alittava tunneli avattaneen vuoden 2024 helmikuussa."

https://www.hs.fi/kaupunki/art-2000008891474.html

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todella olisi saatu vastaavaa siltaa paikalle muutamassa viikossa. Saati sen liittymiä muuhun katuverkkoon.

Vierailija
2/9 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei todella olisi saatu vastaavaa siltaa paikalle muutamassa viikossa. Saati sen liittymiä muuhun katuverkkoon.

No pari kuukautta korkeintaan. Verratuna tuohon tunneliin, jota on tehty jo pari vuotta ja vielä menee pari vuotta lisää.... Oikeasti, miten, voi mennä noin kauan??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei todella olisi saatu vastaavaa siltaa paikalle muutamassa viikossa. Saati sen liittymiä muuhun katuverkkoon.

Mutta sillan voisi tehdä pääosin valmiiksi muualla, jolloin varsinainen liikennettä häiritsevä työn osuus olisi paljon lyhyempi. Kyllhän ne sen yhden rautatiesillankin (melkein) saivat asennetuksi yhden juhannusviikonlopun aikana.

Vierailija
4/9 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei todella olisi saatu vastaavaa siltaa paikalle muutamassa viikossa. Saati sen liittymiä muuhun katuverkkoon.

Mutta sillan voisi tehdä pääosin valmiiksi muualla, jolloin varsinainen liikennettä häiritsevä työn osuus olisi paljon lyhyempi. Kyllhän ne sen yhden rautatiesillankin (melkein) saivat asennetuksi yhden juhannusviikonlopun aikana.

Itse sillan kannen tekee aika nopeasti, mutta paljon isompi homma on pohjatyöt. Tuollaiseen savikkoon paaluttamisessakin menisi jo aikaa.

Ja sen sillan kannen lisäksi pitää tehdä se luiska tms. joka johtaa maanpinnalta sillalle. Ne ovat paljon hitaampia. Ja ne kaikki liittymät katuverkkoon vievät yhä aikaa.

Eikä sitä rautatiesiltaakaan varmasti muutamassa päivässä tehty, vain sen asennus tapahtui nopeasti ja työt alkoivat paljon ennen ja jatkuvat sen jälkeen. Tuossa paikassa ei edes olisi tilaa vastaavalle operaatiolle.

Lisäksi ymmärtääkseni silta olisi tuossa paikassa paljon huonompi käyttötarkoitukseensa kuin tunneli.

Vierailija
5/9 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vähän vaivautuu hakemaan tietoa, niin kyllähän tuotakin vaihtoehtoa mietittiin. Sillasta olisi tullut julmetun pitkä (ja kallis), kun pitää nousta kohtuu korkealle ja nousu/lasku ei saa olla liian jyrkkä.

Vierailija
6/9 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan käsittämätöntä, että yhtä pientä tunnelia pitää kaivaa neljä vuotta.

MIstä se oikeasti kiikastaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/9 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanissa tuollainen tunneli tehdään muutamassa kuukaudessa.

Vierailija
8/9 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka uskaltaa käyttää nykytilanteessa tunnelia? Aseman alue on kiltisti sanottuna rauhatn. Julmasti sanottuna Rinkeby.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/9 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikin on turha

Asema kiertämällä tulee matkaa muutama sata metriä