Miksiköhän tuota Helsingin rautatieaseman pyöräilytunnelia ei toteutettu siltana, kun tunnelin rakentaminen on taas noin vaikeata?
Sillan olisi saanut paikalleen muutamassa viikossa.
"Yksi Helsingin vaikeimmista rakennushankkeista viivästyy Kaisantunnelin vaikein osuus on upottava painajainen rautateiden alla
Ratapihan alittava tunneli avattaneen vuoden 2024 helmikuussa."
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
No ei todella olisi saatu vastaavaa siltaa paikalle muutamassa viikossa. Saati sen liittymiä muuhun katuverkkoon.
No pari kuukautta korkeintaan. Verratuna tuohon tunneliin, jota on tehty jo pari vuotta ja vielä menee pari vuotta lisää.... Oikeasti, miten, voi mennä noin kauan??
Vierailija kirjoitti:
No ei todella olisi saatu vastaavaa siltaa paikalle muutamassa viikossa. Saati sen liittymiä muuhun katuverkkoon.
Mutta sillan voisi tehdä pääosin valmiiksi muualla, jolloin varsinainen liikennettä häiritsevä työn osuus olisi paljon lyhyempi. Kyllhän ne sen yhden rautatiesillankin (melkein) saivat asennetuksi yhden juhannusviikonlopun aikana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todella olisi saatu vastaavaa siltaa paikalle muutamassa viikossa. Saati sen liittymiä muuhun katuverkkoon.
Mutta sillan voisi tehdä pääosin valmiiksi muualla, jolloin varsinainen liikennettä häiritsevä työn osuus olisi paljon lyhyempi. Kyllhän ne sen yhden rautatiesillankin (melkein) saivat asennetuksi yhden juhannusviikonlopun aikana.
Itse sillan kannen tekee aika nopeasti, mutta paljon isompi homma on pohjatyöt. Tuollaiseen savikkoon paaluttamisessakin menisi jo aikaa.
Ja sen sillan kannen lisäksi pitää tehdä se luiska tms. joka johtaa maanpinnalta sillalle. Ne ovat paljon hitaampia. Ja ne kaikki liittymät katuverkkoon vievät yhä aikaa.
Eikä sitä rautatiesiltaakaan varmasti muutamassa päivässä tehty, vain sen asennus tapahtui nopeasti ja työt alkoivat paljon ennen ja jatkuvat sen jälkeen. Tuossa paikassa ei edes olisi tilaa vastaavalle operaatiolle.
Lisäksi ymmärtääkseni silta olisi tuossa paikassa paljon huonompi käyttötarkoitukseensa kuin tunneli.
Jos vähän vaivautuu hakemaan tietoa, niin kyllähän tuotakin vaihtoehtoa mietittiin. Sillasta olisi tullut julmetun pitkä (ja kallis), kun pitää nousta kohtuu korkealle ja nousu/lasku ei saa olla liian jyrkkä.
On ihan käsittämätöntä, että yhtä pientä tunnelia pitää kaivaa neljä vuotta.
MIstä se oikeasti kiikastaa?
Japanissa tuollainen tunneli tehdään muutamassa kuukaudessa.
Kuka uskaltaa käyttää nykytilanteessa tunnelia? Aseman alue on kiltisti sanottuna rauhatn. Julmasti sanottuna Rinkeby.
Kumpikin on turha
Asema kiertämällä tulee matkaa muutama sata metriä
No ei todella olisi saatu vastaavaa siltaa paikalle muutamassa viikossa. Saati sen liittymiä muuhun katuverkkoon.