Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietin tuota valeuutisotsikointia

Vierailija
03.07.2022 |

Varmasti on väärää tietoa ja sen löytää halutessaan. Toisaalta, mikä on varmasti fakta, mihin pitäisi uskoa.

Nuoruudessani koulussa opetettiin uutiskritisointia. Kaikki journalistit on ihmisiä ja ne kirjoittaa kaiken tekstin omien uskomusteensa ja arvojensa perusteella. Varminta luultavasti on nojata taakse ja katsella.

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutinen varmasti on luotettava, mikäli se tulee useasta lähteestä. Tosin lähteet on tarkastettava ja niiden pitää uskoa olevan luotettavia.

Vierailija
22/26 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastuullisilla ja luotettavilla medioilla on kovalla kädellä sensuroídut keskustelualustat, kuten esimerkiksi tämä Sanoman palsta. Tosi luotettava olo tulee sellaisesta mediasta, joka estää keskustelijoita keskustelemasta keskustelupalstallaan.

Jos luotettavan median alustalla levitetään valheita ja väärää tietoa niin silloin se ei enää ole luotettava media, vaan väärän tiedon levittäjä.

Jokaisella alustalla on oikeus päättää ihan itse mitä julkaisee. 

Valheita ja väärää tietoa julkaisevia alustoja on olemassa riittävä määrä, joten niitä voi sinne aina lisää tunkea.

Tuo on totta, mutta tiedosta ja sen oikeellisuudesta pitää olla yli 95% varma. Helpointa on seurata massaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uutinen varmasti on luotettava, mikäli se tulee useasta lähteestä. Tosin lähteet on tarkastettava ja niiden pitää uskoa olevan luotettavia.

Mikä on luotettava lähde? Onko lähde sidoksissa johonkin? Kuka tai mikä omistaa siteerattavat lähteet?

Vierailija
24/26 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastuullisilla ja luotettavilla medioilla on kovalla kädellä sensuroídut keskustelualustat, kuten esimerkiksi tämä Sanoman palsta. Tosi luotettava olo tulee sellaisesta mediasta, joka estää keskustelijoita keskustelemasta keskustelupalstallaan.

Jos luotettavan median alustalla levitetään valheita ja väärää tietoa niin silloin se ei enää ole luotettava media, vaan väärän tiedon levittäjä.

Jokaisella alustalla on oikeus päättää ihan itse mitä julkaisee. 

Valheita ja väärää tietoa julkaisevia alustoja on olemassa riittävä määrä, joten niitä voi sinne aina lisää tunkea.

Silloin pitäisi tietää satavarmasti puhuvansa totta.

Vierailija
25/26 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sanottiin koulussa, että Helsingin Sanomiin voi luottaa tiedon lähteenä.

Vierailija
26/26 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle sanottiin koulussa, että Helsingin Sanomiin voi luottaa tiedon lähteenä.

Muistan. Jos jossain luki muuta, niin Hesarin tieto oli oikein.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän