G: Mikä on mielestäsi turhin ja tarpeettomin akateeminen oppiala?
Kommentit (14)
Ja näkee asiat tahallaan naisille epäedullisesti.
Teoreettinen filosofia hyvänä kakkosena.
Se on pelkkää taloustieteen teorioiden soveltamista arkipäivän askareisiin. Aivan humpuukia!
sivuaineena ja ihan nollatiede oli... tosin niitä on muitakin
Kaiken lisäksi se on epätieteellistä yms. Jos tähän nyt lasketaan myös AMK alat.
Eli minä opiskelen palveluiden johtamista. Täysin rahan maailmaa ja turhukkeiden tuputtamista.
Ei sovi mulle. Opiskelisin vaikka sitä naistutkimusta mieluummin. Mielestäni oma alani ei voi muutta mitään eikä alallani ole tarkoitusta. Muuta siis kuin ihmisten palveleminen, mikä minun mielestäni ei ehkä kuitenkaan ole tarpeeksi.
Vierailija:
sivuaineena ja ihan nollatiede oli... tosin niitä on muitakin
koska opiskelu oli suunnilleen yläkoulutasoista. Leikkimistä ja pelleilyä, ei mitään tekemistä tieteen kanssa.
Yksi aiempi vastaaja, joka ei muista numeroaan.
Molemmat mainitsemani ovat melkoisen hyödyttömiä työelämässä, eli koulutuksesta ei seuraa mitään järkevää pätevyyttä minkäänlaiseen työtehtävään yliopiston ulkopuolelle. Tutkijana tietty voi jatkaa.
Folkloristiikka on mielenkiintoinen ala sinänsä, koska se voi tulla lähelle jokapäiväistä elämää ja sen ilmiöitä. Mutta se on vain jotenkin niin epäeksaktia luonteeltaan, ettei tämmöiselle luonnontieteilijälle oikein mene ne päättelyketjut todesta.
Teoreettinen filosofia... no joo. Teoreettista pohdiskelua pohdiskelun vuoksi, asioista, jotka eivät pohdiskelua kaipaa. Kuriositeettina tai kännissä voi ihminen joskus pohdiskella tuollaisia tyyliin " jos puu kaatuu metsässä, eikä kukaan ole kuuloetäisyydellä, kuuluuko siitä ääni?" , mutta että vuosikausia yliopistossa. Ei vakuuta.
Vierailija:
Teoreettinen filosofia hyvänä kakkosena.
naistutkimuksen tutkimukset ovat usein köykäisiä ja sisältävät vähän tieteellistä argumentaatiota, naistutkimus voisi mielestäni kuulua haarana yhteiskuntatieteelliseen, missä tutkitaan muitakin yhteiskunnallisia ilmiöitä ...mutta omana tieteenalanaan se on tekemällä tehty viritys
Monta kurssia? Perustelehan väitteesi ensin.