Mistä on alkanut tuo Litteä maa- hörhöily?
Kommentit (185)
"Kuka ne potkut antoi. Jos yksityinen yritys niin eikö se ole heidän oikeus. Saahan kansa antaa yritykselle palautetta ja yritys sitten tekee johtopäätöksensä. Tämähän on vasemmiston vuosikymmenen jatkuneen cancel pelin ajatus."
Ongelma onkin se jos on ensin vuosia vastustanut cancel-kulttuuria mutta käyttää sitä sitten itse heti kun tilaisuus tulee.
Sitä kutsutaan tekopyhyydeksi.
Toinen paljon isompi ongelma on se jos canceloija ei olekaan vihastunut yrityksen asiakaskunta vaan se hallinto. Ja hallinto suuttuu jos huumori kohdistuu siihen. Se on paljon vakavampi asia.
Esim. Jimmy Kimmelin potkut olivat ainakin välillisesti kytköksissä hallinnon vipuvarteen mediayhtiön lupa-asioissa ja potkut peruttiin sitten koska yhtiön yleisö raivostui potkuista ja perui tilauksiaan. Eli hallinto canceloi, maksava asiakaskunta sitten saa palautettua koomikon ruutuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"En minä ole mitään kieltänyt."
Jotkut muut ovat halunneet kieltää ja se johti useankin koomikon ja myös tavallisten ihmisten potkuihin USA:ssa. Joten ajatus että nykyinen USA:n hallitseva ajatusmaailma olisi kaikenlaista huumoria suvaitseva, kuten länsimaisessa vapaassa maassa pitää olla, ei ole ihan tosi.
Kuka ne potkut antoi. Jos yksityinen yritys niin eikö se ole heidän oikeus. Saahan kansa antaa yritykselle palautetta ja yritys sitten tekee johtopäätöksensä. Tämähän on vasemmiston vuosikymmenen jatkuneen cancel pelin ajatus.
Tiedän, heidän pitäisi olla verovaroin palkattuna valtiolle ja paha oikeistokansa pakotettuna maksamaan.
Ei se kansa ollut, jolta tuo yritys sai palautetta, vaan maan hallinto. Trump sanoi ihan suoraan itse, että hänestä pitäisi olla laitonta koomikoiden
Miksi valehtelet. Eikö totuus puolla tuntemuksiasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"En minä ole mitään kieltänyt."
Jotkut muut ovat halunneet kieltää ja se johti useankin koomikon ja myös tavallisten ihmisten potkuihin USA:ssa. Joten ajatus että nykyinen USA:n hallitseva ajatusmaailma olisi kaikenlaista huumoria suvaitseva, kuten länsimaisessa vapaassa maassa pitää olla, ei ole ihan tosi.
Kuka ne potkut antoi. Jos yksityinen yritys niin eikö se ole heidän oikeus. Saahan kansa antaa yritykselle palautetta ja yritys sitten tekee johtopäätöksensä. Tämähän on vasemmiston vuosikymmenen jatkuneen cancel pelin ajatus.
Tiedän, heidän pitäisi olla verovaroin palkattuna valtiolle ja paha oikeistokansa pakotettuna maksamaan.
Ei se kansa ollut, jolta tuo yritys sai palautetta, vaan maan hallinto. Trump sanoi ihan suoraan itse, että hänestä pitäisi olla laitonta koomikoiden
Siinä täytyy yksi autoritaarisen johtajan tunnusmerkeistä.
Vierailija kirjoitti:
"Eipä oikein. Ja vaikka joissain tutkimuksissa on havaittu aivan pieniä korrelaatiota, kiistatonta on että ne eivät sittenkään voi olla millään tavalla pääasiallinen autismin aiheuttaja. Autismin on taas kyllä havaittu esim. olevan voimakkaasti perinnöllinen."
Eli nyt asetut tieteenvastaisesti omia väitteitäsi vastaan lisäten vieläpä argumentteja omaehtoisesti, jotka eivät edes muuta väitteesi asetelmaa. Tuossa ei kyllä ole mitään humoristista enää.
Nyt kyllä meni minulta ihan ohi koko logiikkasi. Mitä oikein yritit sanoa?
"Miksi valehtelet. Eikö totuus puolla tuntemuksiasi."
https://www.yahoo.com/news/articles/trump-claims-excessive-criticism-hi…
"President Donald Trump claimed that beyond a certain point, criticism of him on television networks is illegal and no longer free speech."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Eipä oikein. Ja vaikka joissain tutkimuksissa on havaittu aivan pieniä korrelaatiota, kiistatonta on että ne eivät sittenkään voi olla millään tavalla pääasiallinen autismin aiheuttaja. Autismin on taas kyllä havaittu esim. olevan voimakkaasti perinnöllinen."
Eli nyt asetut tieteenvastaisesti omia väitteitäsi vastaan lisäten vieläpä argumentteja omaehtoisesti, jotka eivät edes muuta väitteesi asetelmaa. Tuossa ei kyllä ole mitään humoristista enää.
Söit väitteesi ja yritit yhä pysyttäytä oikeassaolemisessa siirtämällä maalitolppia uusilla argumenteilla.
Vierailija kirjoitti:
"President Donald Trump claimed that beyond a certain point, criticism of him on television networks is illegal and no longer free speech."
Lainaa koko puhe alkuperäislähteestä. Vai eikö sovi narratiiviisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Söit väitteesi ja yritit yhä pysyttäytä oikeassaolemisessa siirtämällä maalitolppia uusilla argumenteilla.
Ymmärsin kyllä että väitit noin. En vain nähnyt mitään perusteluita että missä söin väitteitä ja mitä väitteitä. Ja että missä maalitolppien siirtely tapahtui.
"Kukaan ei ole koskaan käynyt Kuussa. Kaikki valokuvat ovat huijausta."
Kyllä näitä piisaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsin kyllä että väitit noin. En vain nähnyt mitään peruste
Selvä. Eipä sitten mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Do you see a difference between cancel culture and consequence culture? Mason asked.
Im a very strong person for free speech, the president replied. But 97, 94, 95, 96% of the people are against me in the sense of the newscasts are against me. The stories are they said 97% bad. So, they gave me 97, theyll take a great story, and theyll make it bad. See, I think thats really illegal, personally.
"He later added, So, I think its very sad, but I think reporting has to be at least accurate, at least accurate to an extent. Again, when somebody is given, 97% of stories are bad about a person. Thats no longer free speech. Thats no longer anything. Thats just cheating. And they cheat, and they become really members of the Democrat national committee. Thats what they are, the networks, in my opinion. Theyre just offshoots of the Democrat national committee."
"Selvä. Eipä sitten mitään. "
Et siis halunnut antaa mitään perusteluita väitteillesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei kenellekään ole tullut rokotteesta autismi. Mutta suuri osa meistä autisteista kyllä repii todella paljon huumoria noista väitteistä, että autismin aiheuttaisi jotkut rokotteet tai lääkkeet. Mä tiedän, että mun autismin aiheutti se, että mun isä tapasi mun äidin ja he rakastuivat ja päättivät tehdä lapsia, jolloin minä synnyin, ja perin sen autismin vanhemmaltani."
Ja juuri kun aiempi kommentoija esitti ettei lääketieteellä ole soveliasta huumorisoida.
Ei se ole lääketieteellä huumorisointia, vaan pseudotieteellisille väitteille nauramista.
Eikö millään rokotteilla ole minkäänlaista korrelaatiota havaittu autismin suhteen tieteellisillä menetelmillä.
E
Missä? Olisi mielenkiintoista lukea aineisto.
https://publichealth.jhu.edu/2025/the-evidence-on-vaccines-and-autism
https://scholar.google.fi/scholar?q=autism+and+vaccine+studies&hl=fi&as…
Voit vapaasti googlettaa itse lisää.
Vierailija kirjoitti:
Mistäs tiedät? Sulle on kerrottu niin, mutta mistään et voi oikeasti tietää minkä mallinen maa on. Maan kaarta ei esimerkiksi voi havaita vielä lentokonekorkeudesta eikä edes ISS:ltä. Kaartuvat kuvat on kuvattu kaartavalla objektiivilla ja lentokoneiden ikkunat kaarruttavat myös horisonttia.
En väitä minkä mallinen maa on, mutta itse en sitä pysty havainnoitsemaan mitenkään, eikä kukaan muukaan.
Tiedätkös, piispa, joka oli kirkollisen kalenterin laatija, sanoi paaville joskus 900-luvun lopulla, että nämä tähtitieteelliset havainnot eivät selity muuten kuin siten, että pyöreähkö maa kiertää auringon ympäri. Seuraavaksi hän sanoi, että kuten tiedämme näinhän tämä ei tietenkään voi olla, johon paavi sanoi, että näinhän se on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Do you see a difference between cancel culture and consequence culture? Mason asked.
Im a very strong person for free speech, the presid
Ei ole koko mediakeskustelu. Eikä lähde alkuperäinen.
Vierailija kirjoitti:
"Selvä. Eipä sitten mitään. "
Et siis halunnut antaa mitään perusteluita väitteillesi?
Kerroit juuri ettet ymmärrä.
"https://publichealth.jhu.edu/2025/the-evidence-on-vaccines-and-autism
https://scholar.google.fi/scholar?q=autism+and+vaccine+studies&hl=fi&as
Voit vapaasti googlettaa itse lisää. "
Ja kun käy niin että löydän tieteellistä aineistoa vastakkaisesta tutkimustiedosta, arvaan että kutsut sitä huumoriksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei kenellekään ole tullut rokotteesta autismi. Mutta suuri osa meistä autisteista kyllä repii todella paljon huumoria noista väitteistä, että autismin aiheuttaisi jotkut rokotteet tai lääkkeet. Mä tiedän, että mun autismin aiheutti se, että mun isä tapasi mun äidin ja he rakastuivat ja päättivät tehdä lapsia, jolloin minä synnyin, ja perin sen autismin vanhemmaltani."
Ja juuri kun aiempi kommentoija esitti ettei lääketieteellä ole soveliasta huumorisoida.
Ei se ole lääketieteellä huumorisointia, vaan pseudotieteellisille väitteille nauramista.
Eikö millään rokotteilla ole minkäänlaista korrelaatiota havaittu autismin suhteen tieteellisillä menetelmillä.
Eipä oikein. Ja vaikka joissain tutkimuksissa on havaittu aivan pieniä korrelaatiota, kiistatonta on että ne eivät sittenkään voi olla millään tavalla pääasiallinen autismin aiheuttaja. Autismin on taas kyllä havaittu esim. olevan voimakkaasti perinnöllinen.
Tietääkseni tuokaan ei pidä paikkaansa, että olisi havaittu edes mitään pieniä korrelaatioita, muuta kuin siinä yhdessä sittemmin poisvedetyssä "tutkimuksessa", josta koko väite lähti liikkeelle. Sen jälkeenhän asiaa tutkittiin paljon.
Vierailija kirjoitti:
"Kuka ne potkut antoi. Jos yksityinen yritys niin eikö se ole heidän oikeus. Saahan kansa antaa yritykselle palautetta ja yritys sitten tekee johtopäätöksensä. Tämähän on vasemmiston vuosikymmenen jatkuneen cancel pelin ajatus."
Ongelma onkin se jos on ensin vuosia vastustanut cancel-kulttuuria mutta käyttää sitä sitten itse heti kun tilaisuus tulee.
Sitä kutsutaan tekopyhyydeksi.
Toinen paljon isompi ongelma on se jos canceloija ei olekaan vihastunut yrityksen asiakaskunta vaan se hallinto. Ja hallinto suuttuu jos huumori kohdistuu siihen. Se on paljon vakavampi asia.
Esim. Jimmy Kimmelin potkut olivat ainakin välillisesti kytköksissä hallinnon vipuvarteen mediayhtiön lupa-asioissa ja potkut peruttiin sitten koska yhtiön yleisö raivostui potkuista ja perui tilauksiaan. Eli hallinto canceloi, maksava asiakaskunta sitten saa palautettua koomikon ruutuun.
Ei vaan tekopyhyyttä on se että harjoittaa itse vuosikymmenen cancel kukttuuria ja sitten itkee kun luomansa hirviö puree pakaraan.
On olemassa salaliitto, jonka mukaan NASA on huijausta.