Mistä on alkanut tuo Litteä maa- hörhöily?
Kommentit (185)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Oliko se siis sun mielestä sensuuria, että asioita ei ennakkojärjestetty sulle näytettäväks suosituimmat ensin? Minne se omilla aivoilla ajatteleminen nyt jäi, kun kaipaatkin, että sua ohjataan lauman mukana?"
Ei kyse ole siitä, vaan siitä, että hakutuloksista ei enää löydy sitä mitä haet, jos kyseessä on sensuroitu aihe, kuten litteä maa.
Väitteesi ei kyllä käsittääkseni pidä paikkaansa, kun noita litteä maa juttuja löytää sekä YouTubesta että Facebookista hakusanalla tuhansia ja tuhansia.
Kyse ei ole siitä, että aiheesta ei löytyisi videoita, kyse on siitä, että ne teki sen paljon vaikeammaksi löytää litteän maan kannattajien videoita aiheesta. Ja se on tylsää, koska jos haluan katsoa videoita tästä aiheesta, en halua katsoa jotain ABC, BBC, CNN videoita aiheesta tai jotain tylsiä debunkkaus videoita, vaan kuuntelen mielummin niitä jotka oikeasti uskoo tähän.
Pelottavaa, jos niitä on ennen ollut vielä helpompi löytää kuin nykyään. Suosittelen Facebookia, se tarjoaa tosiaan mulle loputtomiin tuota FE-materiaalia sen jälkeen, kun erehdyin pari sellaista postausta lukemaan.
Vierailija kirjoitti:
Perimmäinen idea on synnyttää nettiin kiihkeää keskustelua ja riitelyä. Ei asiaan kukaan oikeasti usko.
Kyllä jotkut on haksahtaneet oikeasti uskomaan.
Se mikä minua ihmetyttää on miten litteään maahan uskovat voivat muka selittää auringon läsnä- ja poissaolon eri osissa maapalloa. Pallomallissa auringon eri nousu- ja laskuajat sekä sen piirtämä reitti taivaalla ovat todella yksinkertaisia, loogisia, jopa suoraviivaisia (heh heh mikä sanaleikki). Mikään näkemäni litteä selitys ei kestä tarkastelua, etenkään täällä yöttömien öiden asteilla.
No Raamatussahan se kerrotaan, miten maailma luotiin.
Mä oon aina pitänyt näitä litteän maan höpinöitä vain jonain nettivitsinä. Mun on hyvin vaikea uskoa että kovinkaan moni oikeasti ajattelee niin.
Vierailija kirjoitti:
No Raamatussahan se kerrotaan, miten maailma luotiin.
Ei siinä maailman muodosta mitään selkeää sanota.
Vierailija kirjoitti:
Se mikä minua ihmetyttää on miten litteään maahan uskovat voivat muka selittää auringon läsnä- ja poissaolon eri osissa maapalloa. Pallomallissa auringon eri nousu- ja laskuajat sekä sen piirtämä reitti taivaalla ovat todella yksinkertaisia, loogisia, jopa suoraviivaisia (heh heh mikä sanaleikki). Mikään näkemäni litteä selitys ei kestä tarkastelua, etenkään täällä yöttömien öiden asteilla.
Yritin tätä kysellä täällä joskus joltain flättäriä esittävältä. Ei se osannut muuta kun laittaa jotain YouTube-linkkejä, jotka ei nekään vastanneet kysymykseen mitenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todista että maapallo on oikeasti pallo. Et voi vai? Maa on oikeasti litteä, kunnes toisin todistetaan. Odotan hengitystä pidättäen.
Miksi uskot, että maapallo on litteä?
Ja mitä alapuolella on ? Miten litteän maan ihmiset selittävät yön ja päivän ? Onko litteän maan ihmiset käyneet mailman laidalla asti?
Vierailija kirjoitti:
Yhden miehen pohdiskelusta se lähti ja alkoi sitten elämään omaa elämäänsä.
Kannattaa katsoa dokumentti Beyond the Curve joka kertoo aikalaila kaiken olennaisen.
Oliskos kumminkin BEHIND the Curve?
Vierailija kirjoitti:
Mistäs tiedät? Sulle on kerrottu niin, mutta mistään et voi oikeasti tietää minkä mallinen maa on. Maan kaarta ei esimerkiksi voi havaita vielä lentokonekorkeudesta eikä edes ISS:ltä. Kaartuvat kuvat on kuvattu kaartavalla objektiivilla ja lentokoneiden ikkunat kaarruttavat myös horisonttia.
En väitä minkä mallinen maa on, mutta itse en sitä pysty havainnoitsemaan mitenkään, eikä kukaan muukaan.
Yleensä jos on koulut käynyt ja vähän älliä päässä niin tajuaa kuinka moni arjen asia johtuu siitä että maapallo ON pyöreähkö.
Vierailija kirjoitti:
Todista että maapallo on oikeasti pallo. Et voi vai? Maa on oikeasti litteä, kunnes toisin todistetaan. Odotan hengitystä pidättäen.
Todista itse ensin että maa on litteä.
Vierailija kirjoitti:
n. 1,8 miljardia muslimia uskoo tai uskottelee itselleen maapallon olevan lätty eikä pallonmuotoinen.
Itse asiassa koraanissa viitataan usean kerran maan pyörimiseen. Litteä kappale ei pyöri, pyöreä pallonmuotoinen esine pyörii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistäs tiedät? Sulle on kerrottu niin, mutta mistään et voi oikeasti tietää minkä mallinen maa on. Maan kaarta ei esimerkiksi voi havaita vielä lentokonekorkeudesta eikä edes ISS:ltä. Kaartuvat kuvat on kuvattu kaartavalla objektiivilla ja lentokoneiden ikkunat kaarruttavat myös horisonttia.
En väitä minkä mallinen maa on, mutta itse en sitä pysty havainnoitsemaan mitenkään, eikä kukaan muukaan.
Ja näin japani hyökkäsi pearl harboriin
https://mobile.twitter.com/tsoukalos/status/1313173111710216192
Amerikkalaiset eivät tehneet mitään odottelivat vaan, että sieltä ne on tulossa. Ehkä huomiseksi ehtivät, ehkä viikon kuluttua, ehkä kuukauden kuluttua... mitähän ne aikovat? /s
Entäs kaikki maailman ympäri purjehtineet tai lentäneet? Lähtivät itään, mutta palasivat lännestä. Mitä ihmettä?
Netflixissä oli dokumentti (n. 5 v. takaa) jenkeissä asuvista hörhöistä, jotka uskovat, että maapallo on litteä. Samat tyypit ovat keränneet muista maista samalla tavalla uskovia hörhöjä mukaan liikkeeseensä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä jos on koulut käynyt ja vähän älliä päässä niin tajuaa kuinka moni arjen asia johtuu siitä että maapallo ON pyöreähkö.
Tämä. Kyllähän me kaikki se havaitaan ihan jokapäiväisessä elämässä.
Vierailija kirjoitti:
Paitsi että avaruudesta on otettu kuvia maapallosta. Lentokoneilla on lennetty maapallon ympäri. Laivoilla on seilattu maapallon ympäri.
Se alkoi nettitrollauksesta, ja jotkut on tosiaan niin vietävissä että uskoivat XD
Varmaan siitä kun minäkin välillä täällä väitän. Sillä(kin) saa hyvin mammojen verenpaineen nousemaan ja ohimosuonet pullistumaan. Muillakin älyttömyyksillä minkä nyt normaali ihminen tajuaa.
Ongelma on, että jos estät disinformaation, estät esimerkiksi hauskuuden, koska hauskuus usein perustuu disinformaatioon, siksi on tärkeä, että mitään informaatiota tai disinformaatiota ei koskaan sensuroida. Jos estät disinformaation, estät myös kriittisen ajattelun, koska kaikki informaatio ja disinformaatio ei ole saatavilla.