Muutin ensi asuntooni 2 vuotta sitten ja ostin tänne huonekalut mutta nyt
2 vuotta myöhemmin ne huonekalut näyttää rumilta silmiini. E kai osannut sisustaa tai tiennyt millaisia ostaa. Mitä nyt tekiisitte tilanteessani, pitäiitte vanhat huonekalut vai ostaa uudet?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne sitten ovat?
Jos ne ovat huonon kokoisia, niin silloin kannattaa harkita myyntiä, etenkin jos on liian iso, eikä sitä saa paikkaa vaihtamallakaan tuntumaan hyvältä. Mutta jos pelkkä ulkonäkö häiritsee, niin sitä voi muuttaa. Sänkyyn voi hankkia sänkypeiton, mikä muuttaa ulkonäköä reilusti, pöydälle pöytäliinan jne. Tekstiileillä saa helposti sisustettua ja piilotettuakin niitä rumia huonekaluja.
Esim. oranssi nojatuoli ärsyttää, ja sitten tummanruskea avohylly, kun haluaisin valkoisen!. ja nojatuolinkin haluaisin valkoisen. Sänkyä en varmaan vaihtaisi kun se on valkoinen. Ja sitten kaikissa huonekaluissa on erityyliset "jalat". Esim mulla on työpöytä jossa on mustat metalli jalat ja sitten sohvapöytä jossa puujalat, ei jotenkin käy yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne sitten ovat?
Jos ne ovat huonon kokoisia, niin silloin kannattaa harkita myyntiä, etenkin jos on liian iso, eikä sitä saa paikkaa vaihtamallakaan tuntumaan hyvältä. Mutta jos pelkkä ulkonäkö häiritsee, niin sitä voi muuttaa. Sänkyyn voi hankkia sänkypeiton, mikä muuttaa ulkonäköä reilusti, pöydälle pöytäliinan jne. Tekstiileillä saa helposti sisustettua ja piilotettuakin niitä rumia huonekaluja.
Esim. oranssi nojatuoli ärsyttää, ja sitten tummanruskea avohylly, kun haluaisin valkoisen!. ja nojatuolinkin haluaisin valkoisen. Sänkyä en varmaan vaihtaisi kun se on valkoinen. Ja sitten kaikissa huonekaluissa on erityyliset "jalat". Esim mulla on työpöytä jossa on mustat metalli jalat ja sitten sohvapöytä jossa puujalat, ei jotenkin käy yhteen.
Valkoinen nojatuoli ei ehkä pysy valkoisena kauan. Itsekin ostin vaalean sohvan ja valkoiset keinonahkaiset keittiön tuolit. Juu ei. Niinkin kivannäköiset kuin ne on, niin se puhtaanapito. Nytkin on valkoiset keittiön tuolit, mutta kovaa materiaalia, helppo pitää puhtaana. Sohva on tummanharmaa. Muu onkin valkoista, pöydät, lipastot, kaapit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne sitten ovat?
Jos hylly on laadukas ja hyvän mallinen, se kannattaa maalata. Jos nojatuoli on malliltaan hyvä irtopäällinen, valkean tuolin päällinen kannattaa aina olla pestävä.
Vierailija kirjoitti:
Jalkojakin voi huonekaluista vaihtaa.
En tiedä miten
Useimmat on kierreruuvilla kiinni. Käännä reilusti ylösalaisin ja tarkista. Irtojalkoja löytyy ikeasta, keittiökalustefirmoista, huonekaluliikkeistä ja itse olen kerran ostanut pöydän saadakseni sen jalat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos täpää riittää niin vaihda. Ei se ole keneltäkään pois jos sinä vaihdat kalusteesi.
On se planeetan tulevaisuudelta pois, jos kaikki on noin urpoja.
Millä tavalla? Jos aloittaja myy tai antaa vanhat kalusteensa, niin niiden ottajan ei tarvitse ostaa uusia, eli kukaan ei häviä mitään. Jos ostaja/ottaja ei saisi ap:lta käytettyjä kalusteita niin hän ehkä ostaisi vaan uudet.
Vierailija kirjoitti:
Hanki uudet. Ehkä joku yhdistys /koulu /kurssipaikka ottaa tiloihin ne vanhat tai kierrätys, jos jollekin kelpaa.
Voi hyvänen aika! Netti on täynnä tavaran kauppapaikkoja. Facessa on paikkakuntakohtaisia osto/myyntiryhmiä, on tori.fi, on kirpputorit jne.
Vasta pari vuotta vanhat kalusteet menevät hyvin kaupaksi.
Samoin ap voi itse ostaa sopivampia kalusteita näistä kauppapaikoista.
Ja onhan noita muitakin: SPR Kontti, kierrätyskeskus ym.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos täpää riittää niin vaihda. Ei se ole keneltäkään pois jos sinä vaihdat kalusteesi.
No oon itsekin tässä kahden vaiheilla et mitä tehdä.. Kun kaikki huonekalut eri sarjaa niin näyttää hölmöltä. : ( Mutta samalla vihaan ylimääristä ja turhaa kulutusta!
Myy osa entisistä pois ja osta tilalle käytettyjä, jos löytyy mieleisiä?
Ei kaikkien huonekalujen toisaalta tarvitse olla samaa sarjaa. Meilläkin on huonekaluja eri aikakausilta.
Vierailija kirjoitti:
Useimmat on kierreruuvilla kiinni. Käännä reilusti ylösalaisin ja tarkista. Irtojalkoja löytyy ikeasta, keittiökalustefirmoista, huonekaluliikkeistä ja itse olen kerran ostanut pöydän saadakseni sen jalat.
Puuilossakin on jotain. Tosin ei parasta designia, mut kalustejalkoja kuitenkin.
Etkö lukenut sisustusblogeja yhtään. Siellä tiedetään tarkasti, mikä on in ja Out. Jopa tulevaisuuden trendit. Minä seuraan tarkasti ja ostan vaan samoja tuotteita
Aloittaja on alkanut kiinnostua sisustamisesta. Sisustaminen on kivaa eikä siihen välttämättä kulu paljoa rahaa. Aloittaja voisi katsoa netistä tai lehdistä ideoita, ottaa kuvia, suunnitella mikä näyttäisi omasta mielestä kivalta.
Sitten pikkuhiljaa tehdä hankintoja, sen mukaan mikä on oma budjetti. Ihan aluksi voi vaikka peittää nojatuolin valkoisella torkkupeitolla. Pehmeät kalusteet kannattaa ostaa uutena, kovat käytettynä esim torista. Pehmeät uutena siksi että niissä saattaa olla hajuja tai tuholaisia. Turhaksi jäävät kalusteet voi myydä torissa tai lahjoittaa hyväntekeväisyyteen.
Sisustamisessa kuitenkin tärkeintä on fiilis, niin sanottu stailaus. Tekstiilit, koriste-esineet, viherkasvit jne. Näillä tehdään se oma tyyli joka voi olla vaikkapa retro, industrial, klassinen, moderni, etninen, romanttinenhauskoja hetkiä aloittajalle sisustamisen parisssa t moderni-klassinen tyylin sisustaja joka ostanut melkein kaiken käytettynä.
Vierailija kirjoitti:
Etkö lukenut sisustusblogeja yhtään. Siellä tiedetään tarkasti, mikä on in ja Out. Jopa tulevaisuuden trendit. Minä seuraan tarkasti ja ostan vaan samoja tuotteita
Tässä on se vika että joutuu vaihtamaan sisustusta kun muoti muuttuu. Itselläni on päinvastoin tavoitteena aika ajaton sisustus ja itselle sopiva tyyli joka vain hiukan muunnellaan silloin tällöin.
Mä taas saneraan kaiken pois, Koska on avarampaa ja helpompaa siivota..jätän vain vuoteen!