Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ihon vanhenemisesta 80% on auringosta johtuvaa..

Vierailija
02.07.2022 |

Juuri luin tällaisen artikkelin että jopa 80% ihon vanhentumisesta johtuu auringosta, ja se kuulostaa hurjalta... Aloin miettimään, että olisiko sitten ihminen joka ei lainkaan näkisi päivän valoa vanhanakin tosi nuoren näköinen kasvoista vai? Onko esim Grönlannissa ihmiset keskimäärin paljonkin nuoremman näköisiä kuin esimerkiksi vaikka Espanjassa? Kaipa jostain näkisi vaikka jonkun elinkautisvangin kuvia, joka joutunut nuorena vankilaan ja on nyt vanha, onko se naama sitten tosi freessinä säilynyt, mikäli ulkoilu kielletty kokonaan kuten eikös monilla. Koitin etsiä tällaisia nettijuttuja mutta huonolla menestyksellä. :D

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa myös geenit, ruoka, elämäntavat ja stressi. Mutta aurinkorasva päivittäin auttaa paljon siis.

Vierailija
2/23 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi, päihteet ja huono ravinto verottaa myös. Aurinkohan on Suomessa vaarallinen vain touko-syyskuussa  ja silloinkin suunnilleen klo 10-17 välisenä aikana, mutta alkaa supistumaan jo heinäkuun aikana. Tämäkin vain jos aurinko näkyy selvästi taivaalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on jännä juttu...kun on maita, jossa paistaa aurinko lähes jokaisena kuukautena ja päivänä vuodesta, ja silti ihmiset ovat ihan "normaalisti" vanhenevan näköisiä. Toki tumma ihohan suojaa UV-säteilyltä jonkin verran.

Aasiassa ihmiset käyttää keskimäärin ahkerammin aurinkosuojaa koska moni haluaa olla mahdollisimman vaaleita. Heillä onkin tosi heleä iho.

Vierailija
4/23 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei johdu vaan johtuu kollageenin vähenemisestä. Aurinko rypistää pintaa mutta se on helppo korjata.

Vierailija
5/23 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vatsan iho on täysin rypytön, koska ei altistu auringolle, vaikka mulla on pari lasta ja oon viisikymppinen kuivaihoinen naamasta jo ryppyyntynyt nainen.

Vierailija
6/23 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on jännä juttu...kun on maita, jossa paistaa aurinko lähes jokaisena kuukautena ja päivänä vuodesta, ja silti ihmiset ovat ihan "normaalisti" vanhenevan näköisiä. Toki tumma ihohan suojaa UV-säteilyltä jonkin verran.

Aasiassa ihmiset käyttää keskimäärin ahkerammin aurinkosuojaa koska moni haluaa olla mahdollisimman vaaleita. Heillä onkin tosi heleä iho.

Nekin sitten lopulta valahtaa, koska ei se siitä auringosta johdu.

Vierailija
7/23 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihosyöpä on pikantti lisä vanhuuteen. Ei muuta kuin aurinkoon.

Vierailija
8/23 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä olen myös miettinyt että eikös esim. meidän suomalaisten pitäisi vanheta hitaammin kuin vaikka jossain juuri Espanjassa asuvien, kun täällä aurinko ei porota kuin sen muutaman kuukauden, mutta enpä kyllä huomaa eroa vaikka Espanjassa tullut paljon käytyä ja siellä tietenkin paikallisia nähtyä

Vierailija
9/23 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut myös että esim korealaiset säilyvät kauan nuorekkaina koska sielläpäin tapana käyttää aurinkovoiteita. Itse kyllä luulisin että myös geenit vaikutttaa, onhan niillä esim pitkät paksut kauniit tummat hiuksetkin. Ja esim. Tummaihoisilla iho säilyy nuorekkkaana paljon pidempään kuin suomalaisilla,koska geenit.

Vierailija
10/23 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihonhoito vaikuttaa myös. Se miten ihoa hoitaa ja mitä ihoon laittaa ja myös puhdistus. Aasiassa hoitavat ihoaan hyvin ja puhdistavat. Myös erilaiset välineet. Aasiassa ainakin käytetään erilaisia välineitä. Itselläni on ruusukvartsirulla.

Vierailija
11/23 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun vatsan iho on täysin rypytön, koska ei altistu auringolle, vaikka mulla on pari lasta ja oon viisikymppinen kuivaihoinen naamasta jo ryppyyntynyt nainen.

Kumma, itsellä maha ihan ryppyinen samoilla spekseillä. Naama kylläkin hyvin säilynyt, vaikka paljon ollut auringossa.

Vierailija
12/23 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kuullut myös että esim korealaiset säilyvät kauan nuorekkaina koska sielläpäin tapana käyttää aurinkovoiteita. Itse kyllä luulisin että myös geenit vaikutttaa, onhan niillä esim pitkät paksut kauniit tummat hiuksetkin. Ja esim. Tummaihoisilla iho säilyy nuorekkkaana paljon pidempään kuin suomalaisilla,koska geenit.

Koska geenit mitä?

Vierailija
13/23 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aurinkoisissa maissa ihmisten iho on paljon paksumpi, eikä niin siksi rypisty niin paljon kuin meidän valkoinen ohut iho.

Eivätkä siellä todellakaan oleskele aurinkoa ottamassa, vaan suojautuvat varjopaikkoihin.

Kaikkein ryppyisimmät ihmiset mitä olen nähnyt, ovat kalastajanaiset (naisilla on ohuempi iho kuin miehillä), jotka ovat paljon vesillä.

Kannattaisi käyttää sitä aurinkovoidetta varjoisinakin päivinä kesällä, eikä varsinkaan yrittäisi ruskistaa vaaleaa ihoaan auringossa. Syöpääkin siitä voi tulla näinä saasteisinä aikoina.

Vierailija
14/23 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runsas auringossa oleilu vanhentaa kyllä selvästi.

Jos katsotte purjehtijoita, heistä osa on ihan kauhean vanhan näköisiä, iho on paahteisen ruskea ja ahavoitunut. Myös ympäri vuoden pihalla ulkona työskentelevät torikauppiaat ovat monesti ennenaikaisesti vanhentuneen näköisiä.

Vierailija
15/23 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa myös geenit, ruoka, elämäntavat ja stressi. Mutta aurinkorasva päivittäin auttaa paljon siis.

En ole varma tuosta aurinkorasvasta. Se saattaa olla huono juttu.

Iho luontaisesti ruskettuu. Kannattanee varoa palamista. Iho toimii, kuten se on tarkoitettu.

Vierailija
16/23 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei näin voisi olla? Minua pidetään todella nuoren näköisenä ikäisekseni ja olen aina inhonnut auringossa paistattelua. Siedän sitä välttämättömän määrän.

Vierailija
17/23 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite oon aina ollut kunnon yöeläjä enkä juuri koskaan liiku päivällä ulkona, kesälläkään. Enimmäkseen tulee oltua sisällä. Syön terveellisesti, en polta. Oon nelikymppinen ja mulla ei ole ryppyjä tai uurteita, mutta naama roikkuu kyllä melko pahasti. Pahemmin kuin keskiverto minun ikäisillä. Eli veikkaan että ihon veltostumiseen ei auringon välttely vaikuta.

Vierailija
18/23 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni esimiestä pidetään miestäni vanhempana, vaikka mun mies jää kohta eläkkeelle.

Vierailija
19/23 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei pidä paikkaansa sprn mummot väitti 30v ruskistuneita 14v suomeen ankijöitä moni mummo sai haarojen kutkeeseen apua

Vierailija
20/23 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja jos se aurinko sitä naaman ihoa rypistää ja veltostuttaa niin miksi esim. perse ja rinnat alkaa myös ajan saatossa yhtä lailla rupsahtaa vaikka harvan perse saa aurinkoa juurikaan elämän aikana, ainakaan miesten kun eivät stringit päällä yleensä aurinkoa ota :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi