Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka nopeasti yksinäisyyteen kuolee?

Vierailija
02.07.2022 |

Olen niin yksinäinen, että en tiedä miten kauan tätä elämää jaksaa. Nämä kesät on pahimpia, kun ei ole sosiaalista elämää ollenkaan. Lapsia minulla on, mutta ovat isoja eikä he mitenkään korvaa sitä toisen aikuisen seuraa mitä aina kaipaan.
Masentaa ja itkettää katsella toisten somepäivityksiä miten viettävät päiviä ja näitä hienoja kesäiltoja ystävien kesken tai kumppanin tai koko perheen kanssa. Minä vain yksin ja ei yksin tule lähdettyä enää mihinkään.
Eikö joku voisi tehdä ystävän haku -tinderin
Elämässä ei ole mitään iloa, kun ei ole ketään kenen kans jutella, vaihtaa ajatuksia, tehdä asioita, tulla ja mennä.
Jokin minussa täytyy olla vikana, kun ketään ei seurani kiinnosta eikä minkäänlaisia ystävyyssuhteita synny. Olen ollut nykyisessä työpaikassa 3v eikä koko aikana ole työkavereista sen kummempia kavereita tullut. Harva kahvitauoillakaan suoraan minulle mitään puhuu. Ja kyllä, olen yrittänyt kaikkeni. Olen yrittänyt tehdä tuttavuutta jne mutta yksin tässä silti on.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siihen tarvitse kuolla. Voi opetella nauttimaan yksinäisyydestä. Omassa seurassa voi tehdä mitä tahansa, lähde vaikka kylpylään tai risteilylle. Puhu ihmisille ympärilläsi ei niitä ystäviä muuten saa.

Vierailija
2/43 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota huopa ja kirja ja mene ulos ottaa aurinkoa ja uimaan kun kerrankin on lämmintä.

Hanki harrastuksia.

Yksin voi tehdä kaikkea sitä samaa mitä muut tekevät ystäviensä tai perheen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle yksin eläminen ja oleminen on ihan parasta. Väsyn seurasta ja jatkuvasta puheesta. Kissa kyllä on !

Vierailija
4/43 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siihen tarvitse kuolla. Voi opetella nauttimaan yksinäisyydestä. Omassa seurassa voi tehdä mitä tahansa, lähde vaikka kylpylään tai risteilylle. Puhu ihmisille ympärilläsi ei niitä ystäviä muuten saa.

Olen nauttinut tästä yksinäisyydestä jo niin monta vuotta, että en vain enää jaksa.

Yksin olen reissuja tehnyt, mutta niistä on mennyt jo kaikki ilo ja hohto, kun nekin joutuu yksin tekemään. Ja nyt kun lapsetkin ovat jo isoja, ettei heitä saa mukaan edes uimarannalle, niin elämä käy koko ajan vain yksinäisemmäksi.

Ap

Vierailija
5/43 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota huopa ja kirja ja mene ulos ottaa aurinkoa ja uimaan kun kerrankin on lämmintä.

Hanki harrastuksia.

Yksin voi tehdä kaikkea sitä samaa mitä muut tekevät ystäviensä tai perheen kanssa.

Anteeksi, mutta näin puhuu ihminen, joka ei tiedä yksinäisyydestä mitään. Ihmiset tarvitsevat muita ihmisiä jakamaan kokemuksia ja tunteita. Muuten tuntee itsensä näkymättömäksi ja kaikki tekeminen tuntuu lopulta turhalta, kun tekemisistään ei voi puhua kenellekään eikä kokemusta voi jakaa kenenkään kanssa.

Ap:lle paljon halauksia. Voisitko löytää aluksi jonkun nettituttavan? Netissä pyörii paljon yksinäisiä, joista voisi saada vertaistukea ja lopulta uuden tuttavan.

Vierailija
6/43 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken sanomisen jälkeen mitä sanoit, niin on päivän selvää että sinussa ei ole mitään vikaa.

On vain niin, että sen minkä on määrässä tapahtuu, tapahtuu ilman että sille voi mitään.

Ja minkä ei ole määrässä tapahtuu, ei tapahdu vaikka mitä tekisimme.

Vierailija
7/43 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki harrastuksia.

Ei olekaan kyse siitä, etteikö yksin voisi asioita tehdä. Olen tehnyt ja niin joudun tekemäänkin, mutta se vain käy jo todella raskaaksi ja saa olon masentuneeksi, kun KAIKEN tekee yksin. En haluaisi olla jokaista päivää ja iltaa yksin. Haluaisin keskustella ja nauraa. Jakaa asioita.

Ap.

Vierailija
8/43 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kohtelet muita? Jos kuvittelet muut ihmiset onnellisuutesi ehdoksi, olet hakoteillä. Ihmiset vaistoavat jo kaukaa kaltaisesi onniriippuvaiset ja muita vastuullistavat tyypit ja pakoilevat heitä. Olet raskasta seuraa koska et ota itse vastuuta omasta onnestasi.

Vierailija
9/43 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole myöskään yhtään ystävää, jolle soittaa tai jonka kanssa tavata. Sama on jatkunut vuosia, suurimman osan elämästäni olen ollut hyvin yksinäinen, joskus vähemmän. Kyllähän tähän osittain tottuu, mutta vain osittain.

Olen viime aikoina lukenut yksinäisyyttä käsitteleviä kirjoja ja olen niistä saanut paljon apua. Ainakin tiedän, etten ole yksin tämän kanssa ja toivoa on aina.

Kesällä olen kyllä nauttinut olostani ja vapaudestani. On ihanaa, kun tajuaa, että voi tehdä ihan samoja asioita kuin muutkin, eikä yksinäisyys vähennä arvoani tai tarkoita sitä että olen jotenkin viallinen.

Vierailija
10/43 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olutlaatikossa on 24 kaveria - hanki sellainen ja avaa radio.

Vierailija
11/43 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hanki harrastuksia.

Sä teet varmaan kanssa kaiken yksin? Koska eihän sillä tunnu olevan sun mielestä mitään merkitystä tekeekö asiat aina yksin vai onko joku, jonka kanssa ne voi jakaa.

Vierailija
12/43 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaiken sanomisen jälkeen mitä sanoit, niin on päivän selvää että sinussa ei ole mitään vikaa.

On vain niin, että sen minkä on määrässä tapahtuu, tapahtuu ilman että sille voi mitään.

Ja minkä ei ole määrässä tapahtuu, ei tapahdu vaikka mitä tekisimme.

No olipas lohduttava kommentti.... not.

Suoraan sanottuna ap:n on siis mielestäsi määräkin olla yksin.

Vierailija
13/43 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajau ollenkaan miten voi olla niin tyhjä ellei ole kenen kanssa peilailla olemassaoloaan? Ihminen voi olla ihan omillaankin ja nauttia kaikista  asioista rikkaan sielunelämän omaavana. Jos osaa olla yksin osaa vasta olla toistenkin kanssa , sanotaan. kovinta psyykeä se juuri vaatiikin että osaa olla yksin. Aikuisen olisi osattava tämä.

Vierailija
14/43 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en itse ainakaan pystyisi lähtemään yksin johonkin risteilylle tai kylpylään. Tai jos lähtisin, niin en todellakaan nauttisi siitä. Tuntisin itseni todella orvoksi, säälittäväksi ja aivan jäätävän yksinäiseksi, kun näkisin ympärilläni muiden olevan seurassa, joko ystävien, perheen tai muun porukan kanssa. Heillä olisi juttuseuraa ja saavat nauraa yhdessä, viettävät laatuaikaa ja nauttivat olostaan. Tuollaiset paikat ja tapahtumat vain korostavat entisestään omaa yksinäisyyttäni. Se on suorastaan kidutusta, kuin lyötyä löisi.

-Ei ap

Vierailija
15/43 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten kohtelet muita? Jos kuvittelet muut ihmiset onnellisuutesi ehdoksi, olet hakoteillä. Ihmiset vaistoavat jo kaukaa kaltaisesi onniriippuvaiset ja muita vastuullistavat tyypit ja pakoilevat heitä. Olet raskasta seuraa koska et ota itse vastuuta omasta onnestasi.

Kyllä tässä taitaa kommenttisi perusteella aivan joku muu olla raskasta seuraa kuin ap.

Vierailija
16/43 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tajau ollenkaan miten voi olla niin tyhjä ellei ole kenen kanssa peilailla olemassaoloaan? Ihminen voi olla ihan omillaankin ja nauttia kaikista  asioista rikkaan sielunelämän omaavana. Jos osaa olla yksin osaa vasta olla toistenkin kanssa , sanotaan. kovinta psyykeä se juuri vaatiikin että osaa olla yksin. Aikuisen olisi osattava tämä.

Et tajua, että yksin oleminen on aivan eri asia kuin yksinäisyys. Puhumattakaan siitä, että yksinäisyys on vielä jatkuvaa, vaikka mitä tekisi. Sellainen todellakin syö ihmistä ja psyykettä. Tästä ihan oikeita tutkimustuloksiakin, miten negatiivisesti yksinäisyys vaikuttaa niin psyykkiseen kuin fyysiseenkiin terveyteen. Tutustu asiaan ja aiheeseen, ennen kuin päästelet aivopierujasi ihmisten ilmoille. Kiitos.

Vierailija
17/43 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei siihen kuole.

Vierailija
18/43 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinäisyys on silloin kivaa kun siitä nauttii ja se on vapaaehtoista.

Yksinäisyys on tuskaa ja kärsimystä

silloin kun siitä ei nauti ja se ei ole vapaaehtoista.

On kaksi vaihtoehtoa.

Joko tekee kaikkensa paetakseen yksinäisyyden tuskaa tai jää sen pariin.

Ensimmäinen vaihtoehto on helpompi. On helpompi paeta kun kohdata yksinäisyyden murskaavaa kärsimystä.

Jos valitset pakenemisen, niin saat paeta lopun ikäsi koska se on valheellista toimintaa.

Jos valitset yksinäsyyden kohtaamisen, joudut kohtaamaan itsesi sellaisena kun todella olet.

Tämä yksinäisyyden mahdollisimman voimakkaana kohtaaminen on rankka, todella rankka tapa.

Siinä on otollinen tilaisuus henkiseen kasvuun, mitä pakenemisessa ei ole.

Kun täydellisesti lakkaat pakenemasta ja kohtaat yksinäisyyden kasvoista kasvoihin, niin siihen sisältyy mahdollisuus vapautua täydellisesti yksinäisyyden tunteesta, lopullisesti.

Vierailija
19/43 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti nopeasti.

Vierailija
20/43 |
02.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nopeasti, ei lainkaan nopeasti. Vaan hyvin hyvin hyvin hitaasti. Yksinäisyys lyhentää elinikää, se on tosi asia. Ennen kuolemaa yksinäinen todennäköisesti kuitenkin joutuu kärsimään mitä moninaisemmista fyysistä sairauksista, joita yksinäisyys aiheuttaa. Sitten on lisäksi vielä yksinäisyyden aiheuttamat psyykkiset ongelmat. Yksinäisyys siis tapaa hitaasti kiduttaen. Julmaa, eikö vain...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kuusi