Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mökin huussissa iso ampiaispesä juuri oven yläpuolella! Se pitäis pudottaa mutta miten tekisitte sen?

Vierailija
02.07.2022 |

Sohinko luudan varrella sen alas ja pistän nopeasti peiton päälle ja vien mereen? Mitä te tekisitte?

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkeesti homma joka delekoidaan naapurin miehelle. Litran pullo viinaa riittänee palkkioksi? 

Vierailija
62/69 |
03.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kukaan nähnyt ikinä ampiaista kukkia pölyttämässä? Minä en. Olen nähnyt niitä mm. marjoja syömässä, ja kissanruokaa ja koiranpaskaa syömässä. Yhtäkään pölyttäjää en ole nähnyt noissa puuhissa.

Suosittelen katselemaan keltaisia kukkia, jostain syystä ampiaisia näkee erityisesti niissä. Itse en nykyään käytä kirkkaankeltaisia vaatteita kesällä lainkaan, ne saa ampiaset pörräämään ympärille.

Niissäkin näen vain kukkakärpäsiä, mehiläisiä ja kimalaisiakin. Ampiaisia näkee meillä piharakennuksiin tekemiensä pesien lähistöllä, roskiksien luona, ruokalautasten ja juomalasian kimpussa ja myöhemmin kesällä marjoja syömässä. Syövät myös kissan ruokaa ja pureksivat lahoa puuta. Ällöttävä bylsivä tapa niillä syödä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvassa näet ampiaisen karkottimen, joka on tehty suodatinpusseista. Kyllä. Suodatinpusseista. Viime kesänä meillä oli iso ampiaisongelma. Luin jostakin suodatinpussien saattavan auttaa. Haluan kertoa teille, suodatinpussit vessapaperilla täytettynä, nitojalla suljettuna, nuppineulalla kiinnitettynä auttoivat!

Ampiaiset ovat niin reviiritietoisia, eivätkä pesi, mikäli toinen ampiainen on jo tehnyt pesän.

Blogini:

https://tuulikkik.blogspot.com/2019/07/wasp-expulsion.html?m=1

Vierailija
64/69 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimeän tultua muovipussiin ja pussiin myrkkyä ja nuotioon. Muuten saat raivopäiset ampiaiset kimppuun. Pelkällä myrkyllä menee pari päivää että siinä voi vaaratta kulkea 

Vierailija
65/69 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä joku ammattilainen paikalle. Jos vaan tiputat sen, ni ne on kaikki vihaisia.

Meillä joskus isä teki silleen, kun oli ikkunan edessä pesä. Yöllä suihkutti jotain myrkkyä pesän suuaukolle, kun ne nukkuu ja sitten muovilaatikkoon ja kansi kiinni. 

Vierailija
66/69 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvassa näet ampiaisen karkottimen, joka on tehty suodatinpusseista. Kyllä. Suodatinpusseista. Viime kesänä meillä oli iso ampiaisongelma. Luin jostakin suodatinpussien saattavan auttaa. Haluan kertoa teille, suodatinpussit vessapaperilla täytettynä, nitojalla suljettuna, nuppineulalla kiinnitettynä auttoivat!

Ampiaiset ovat niin reviiritietoisia, eivätkä pesi, mikäli toinen ampiainen on jo tehnyt pesän.

Blogini:

https://tuulikkik.blogspot.com/2019/07/wasp-expulsion.html?m=1

Ampiainen kyllä pesii ihan reilusti vaikka naapurin pesään uuden tekee. Tuo on ihan turha keksintö, johtuu muista syistä ettei just ole pesää tehnyt viereen. Meillä ei ole mitään ollut koskaan, eivätkä ole pesään parvekkeelle tehneet.

Vierailija
67/69 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki karhu. Se tykkää hunajasta, eikä ole moksiskaan pistoista, joten tuhoaa pesän oitis.

Vierailija
68/69 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ne mitään tee, anna olla. Meillä on joka kesä huussissa ja vintillä pesiä eikä koskaan ole pistäneet. Kun käyttäytyy rauhallisesti eikä huido niin ampiaiset pysyy rauhallisina. 

Kyllä pistää vaikka on kuinka rauhallinen. Itse huomasin ampiaisen vasta, kun se pisti ja sitten paisui koko käsi muodottomaksi. Tuli sitten selväksi, että olen allerginen. 

Vierailija
69/69 |
18.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen monesti nähnyt kukkien kimpussa, ehkä ei ampiaisia vaan hieman pienempiä, jolla oli takajaloissa molemmin puolin aivan kuin läpinäkyvä kori tai pussi täynnä keltaista siitepölyä. Tulevat viidennen kerroksen partsilleni ja siinä niitä saa rauhassa ihailla. Eivät välitä minusta mitään eli ei kait ole ampiaisia. Tosin nykyään yhä useampi parvekekukka tuottaa pettymyksen ja lähtevät pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi