Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Millainen työ olisi yksinkertaista ja sellaista, että työt jää aina töihin

Vierailija
15.10.2024 |

Olen tosi kyllästynyt stressaavaan, sirpaleiseen, jatkuvia keskeytyksiä täynnä olevaan asiantuntijatyöhöni. En halua, että työ vie näin paljon energiaa ja etenkin tilaa päässä. Työasiat tulevat vapaallekin ja valvottavat öisin. Ajatuskapasiteettia ei riitä oikein mihinkään muuhun, kun työasiat täyttävät pään. Kesäloman jälkeen lupasin itselleni, että näin ei kävisi, mutta samassa tilanteessa taas ollaan.

Olisi ihanaa tehdä jotakin rutiininomaista, selkeää työtä, jossa ei tarvita liikaa ajattelua ja työt jäävät työpäivän jälkeen aina töihin. Mikä olisi tällainen työ? Plussaa, jos voisi tehdä etänä ja koneella - olen joskus tehnyt jotakin tietojen syöttämistä tms, mutta eipä sellaista taida kokopäivähommana olla tarjolla. Mutta kaikki ideat otetaan vastaan!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astiahuolto

Vierailija
2/13 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastovirkailija. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roskakuski

Tiskaaja

Vierailija
4/13 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suorittavan portaan työt. Niissä ei työ seuraa kotiin mutta toisaalta sinun on liikuttava työn luokse joka päivä, satoi tai paistoi. Et voi valita mihin aikaan aloitat tai lopetat koska elämääsi tahdittaa työnjohdon laatima vuorotyö. Mitään vapautta tehdä työsi kuten haluat silloin kun haluat ei tietenkään ole. Tehokkuutta seurataan jatkuvasti mikä tuotanto ja kokoonpatyössä tarkoittaa lisäävää yksittäisen työntekijän seurantaa. Kokoamasi laite tai osa jne. täytyy koota juuri tietyssä järjestyksessä, tiettyyn momenttiin ruuvit kiristäen. JOkainen työvaihe on kellotettu ja suorituksesti tallennetaan. Kokoamasi laitteen mahdollisesti rikkoutuessa työsi jokaista ruuvia myöten (kirjaimellisesti) käydään läpi ja sanktiot on varmat. Kolme varoitusta ja ulos? Tämä teknologia on jo käytössä ja yhä useampi tuotantolaitos on ottamassa sitä käyttöön.

Palkka on aina huonompi kuin mitä saat tällä hetkellä joustavassa asiantuntijatyössäsi. Lisäksi palkka ei tule koskaan nousemaan. Vaikka miten opiskelisit lisää ja haalisit vastuita ei korotusta tule kuin esimerkiksi 10snt/h ja tuokin vain niiltä tunneilta kuin vuorolistan mukaan olet kirjattu tekemään kyseistä lisätyötä lisävastuulla. Loma-ajat on nykyisin, uskoisin, helposti sovittavissa. Suorittavassa työssä et voi valita vaan sulle kerrotaan milloin lomasi pidät. 

Joten kannattaa tosissaan miettiä mitä haluaa ja onko se sittenkään se mitä haluaa. Työsi stressaa nyt mutta kun mietit asiaa siinä on paljon hyviä puolia. 

Vierailija
5/13 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja...niitä paskavaippoja yms. ei tarvitse roudata työpäivän jälkeen omaan kotiin..

Vierailija
6/13 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsilumityö

Vierailija
7/13 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutarhuri

Vierailija
8/13 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan joku kukkakaupan myyjä?

Vierailija
9/13 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastotyöntekijä. Kun pääsen kotiin niin en edes muista missä olen töissä.

Vierailija
10/13 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etänä tehtävistä esim ostoreskontran hoitajan työt. Olen joskus tuurannut meidän ostoreskontraa ja on todella yksinkertainen työ joka ei kuluta aivokapasiteettia.

Vierailija
11/13 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä taida oikein etänä ja koneella tehtäviä tuollaisia töitä juuri olla. Suorittavat työt ei seuraa kotiin, mutta niissä täytyy olla tiukan vuoroaikataulun mukaan fyysisesti työpaikalla, ja palkat on yleensä huonot. Mutta kun itse mietin nuoruuden välivuotena tekemääni tehtaan liukuhihnatyötä vs. nykyistä it-alan asiantuntijatyötä, niin ihan työnä tykkäsin PALJON enemmän siitä liukuhihnasta. Tosiaan oppimisen jälkeen homma meni kuin itsestään, muita asioita ajatellen ja radiota kuunnellen, ja työt jäi tehtaalle kun lähdin kotiin. Nyt on paljon parempi palkka ja 3-vuorotyön sijaan joustavan työajan päivätyö, ja vielä etänä, mutta stressi on kyllä ihan järkyttävää.

Vierailija
12/13 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen apteekissa teknisenä työntekijänä ja tämä työ täyttää muuten kriteerit paitsi etätyö ei onnistu.

Vierailija
13/13 |
15.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokki henkilöstöravintolassa.